410 fans | Vote

#104 : Dupés

 

 

La fille dont Wallace est amoureux, Georgia, a été arnaquée de 6000 dollars. Wallace demande à Veronica de l'aider à coincer son pseudo ami l'ayant arnaquée. Pendant ce temps, Véronica hésite à accepter l'invitation de Troy au bal et est hantée par le souvenir de Lilly et du merveilleux bal qu'elles ont vécu l'année précédente.

Popularité


4.46 - 13 votes

Titre VO
The Wrath of Con

Titre VF
Dupés

Première diffusion
19.10.2004

Première diffusion en France
22.02.2007

Vidéos

Hommage à Lilly - VO

Hommage à Lilly - VO

  

Souvenir : action ou vérité? - VF

Souvenir : action ou vérité? - VF

  

Plus de détails

Chez les Mars-nuit: Troy et Veronica s'embrassent devant la porte. Ils ont l'air très amoureux. Il lui fait comprendre subtilement qu'il compte l'inviter au bal de la rentrée. Veronica rentre pour se retrouver nez à nez avec son père qui tient à rencontrer Troy vu qu'apparemment ça devient sérieux entre eux. Veronica va dans sa chambre et repense à la soirée.

 


Flashback: on est dans la chambre de Veronica. Elles choisissent leur robe pour aller au bal qui a lieu le lendemain soir. Lilly trouve Veronica beaucoup trop classique et lui conseille une robe plus sexy. Veronica pense que c'est un peu inapproprié pour l'événement. Lilli lui apprend qu'ils ne vont pas au bal. Logan a prévu une limousine et plein d'alcool. Ils auront leur propre petite fête privée. Veronica pense que ce n'est pas une bonne idée. Lilly balaye ses objections.

 


Neptune high- l'administration: Wallace et Georgia font du classement mais elle est très maladroite et fait tomber deux piles de dossier. Il est évident que Wallace est sous le charme et flirte autant qu'il peut. Il la rassure et lui dit de ne pas s'inquiéter pour le classement. Georgia lui demande de l'aide.

 


Neptune high-toilettes des filles: Georgia explique son problème à Veronica. Wallace monte la garde et s'assure que personne n'entre tout en écoutant religieusement Georgia. Elle a reçu un email d'un certain Karl très riche mais qui avait besoin d'argent rapidement en promettant de rembourser le prêt au bout de 2 semaines avec un taux d'intérêt de 200% au moment où il touchera son héritage. Se retenant de traiter Georgia d'idiote, Veronica accepte de l'aider. Elle appelle le dénommé Karl et se fait passer pour une Amber qui est intéressée par son offre.

 


Neptune high-classe de journalisme: les élèves regardent le JT télévisé de l'école. La dernière news concerne l'inauguration d'une fontaine en l'honneur de Lilly que les Kane ont fait construire. Ils invitent tous les lycéens à assister à la cérémonie. Veronica cherche Logan du regard mais il l'évite. Tous les deux semblent triste.

 


Neptune high-couloir: Troy rejoint Veronica à son casier. Elle lui apprend que son père veut le rencontrer. Troy n'a pas l'air plus préoccupé que ça. Il veut s'assurer que Veronica sera sa cavalière au bal de la rentrée. Veronica tente de paraître ravie mais c'est évident qu'elle se force.

 


Flashback: on est chez les Kane. Celeste prend des photos de Duncan, Veronica, Logan et Lilly qui sont en tenue de soirée et prêt à partir pour la soirée puis s'en vont.

 


Neptune high-couloir: Veronica est toujours à son casier. Wallace la rejoint et lui redonne le sourire. Le fameux Karl appelle Veronica et lui fixe rendez-vous pour la fin de la journée.

On va du côté de Duncan et Logan. Duncan a plusieurs bandes vidéos en mains et explique à Logan que ses parents l'ont chargé de faire un montage vidéo en hommage à Lilly. Logan insiste pour le faire.

 


Parc: c'est le lieu du rendez-vous. Veronica a l'air de la parfaite petite bimbo blonde et stupide. Un homme l'approche. Accompagné de Wallace, Georgia observe la scène de loin et ne reconnaît pas l'homme comme le Karl qu'elle a rencontré même s'il est habillé de la même façon et a le même sac à dos. Veronica lui propose un chèque mais Karl ne veut que du liquide. Elle lui propose un nouveau rendez-vous pour le lendemain. Karl accepte.

 


Salle de théâtre de quartier-un peu plus tard: Veronica a suivi Karl. Elle s'approche de l'entrée et sur un panneau d'affichage reconnaît la photo de Karl qui s'appelle en réalité Jimmy Spain. Elle force la serrure du panneau et récupère la photo. Derrière, on peut lire le C.V de Karl et tous les rôles qu'il a joués. Le dernier: le rôle de Karl dans une émission TV-"Duped!".

Salle de théâtre-nuit: c'est la fin de la représentation. Jimmy-Karl et le reste des comédiens sortent. Il aperçoit Veronica et va vers elle. Il pense qu'elle fait partie de l'équipe de production de l'émission "Duped" dont le but est de piéger des gens et de les faire passer pour des idiots. C'est cette émission qui l'a engagé. Veronica comprend que Jimmy-Karl aussi s'est fait avoir et que quelqu'un d'autre est derrière tout ça. Jimmy-Karl n'en revient pas et lui donne son portable pour qu'elle voit le dernier numéro qui l'a appelé.

Neptune High-Couloir: Wallace et Veronica marchent lentement tout en discutant. Le numéro que Jimmy-Karl lui a donné ne peut recevoir d'appels mais seulement en émettre. La carte a été acheté dans le cybercafé "GameLand". Wallace rectifie Gameland n'est pas un cybercafé mais un club pour les "gamers" qui ne vivent que pour leurs jeux vidéos et ne remarquent que les filles comme dans les mangas.

 

Gameland: déguisée en écolière sexy des mangas, Veronica fait son entrée dans le club. Elle donne une fausse carte d'identité à l'entrée et récupère une oreillette pour jouer en réseau. Elle remarque que le pseudo d'un des joueurs ressemble étrangement à l'adresse email de "Karl". Pour le repérer dans la foule, elle s'enrôle dans la team de "Karl" et l'attaque afin d'attirer son attention. Une fois qu'elle a repéré, elle récupère sa carte d'identité et celle de "Karl-Grant" par la même occasion.

 


Fac-couloir: grâce à la carte d'identité, Veronica a localisé Grant. Il vit sur le campus d'une fac de San Diego. Elle récupère un flyer pour une fête.

 


Chez les Mars-chambre de Veronica: Veronica et Wallace sont déguisés en ringards(nerds à la Steeve Urkel) Elle le taquine sur le fait qu'il a l'air très accro à Georgia puis lui explique son plan pour la soirée. Wallace doit se faire passer pour un petit génie de l'informatique qui voudrait intégrer l'université. Ils quittent la chambre mais Veronica revient pour prendre son portable. Elle tombe sur une photo du bal de la rentrée que Celeste a prise(flashback précédent)

 


Flashback: on est dans la limousine. Logan et Veronica sont assis sur la banquette arrière. Duncan et Lilly, champagne à la main, sont assis sur la banquette sur le côté. Ils jouent à "action ou vérité". Logan révèle qu'il a trouvé Veronica sexy la première fois qu'il l'a vue. Elle avait 12 ans à l'époque et portait sa tenue de football. Lilly choisit action et Logan lui demande d'embrasser quelqu'un dans la limousine. Lilly embrasse Veronica. Ils respirent tous la joie de vivre. La limousine est garée sur un parking attenant à la plage. Duncan et Logan sortent en se battant sous le regard amusé de Lilly et Veronica.

 


Wallace ramène Veronica à la réalité. Il est plus que temps de partir.

 


Fête: le responsable de la résidence où se déroule la fête leur font faire un petit tour du propriétaire. Veronica aperçoit Grant et Liam(un sorte de garde du corps, brute épaisse qui réfléchit pas beaucoup). Le résident dit à Veronica que Grant et Liam se font appelé la Silicon Mafia et que Grant est un petit génie en informatique.

 


Fête-un peu plus tard: Wallace et Veronica écoutent les différentes rumeurs concernant Grant. En tout cas, un des étudiants leur dit que les murs la chambre de Grant sont toujours brûlant parce qu'il a installé des ordinateurs très puissants mais personne ne sait à quoi ça lui sert.

 


Fête-un peu plus tard: Veronica a subtilisé le passe du responsable de la résidence. Pendant que Wallace s'occupe de distraire Grant en tentant de tenir une conversation sur les maths, Veronica cherche à s'introduire dans la chambre de Grant. Il reçoit un signal sur son portable et Liam découvre Veronica. Grant les rejoint dans le couloir et veut interroger Veronica. Elle joue l'idiote et s'en va avec Wallace en faisant semblant d'être ivre.

 


Neptune High: Veronica se demande ce que Grant cache dans sa chambre. Wallace l'abandonne pour rejoindre Georgia.

 


Neptune high- classe de journalisme: en passant à côté, Veronica entend la voix de Lilly. Elle entre dans la salle et voit Logan assis à un ordinateur. Il est en train de faire le montage vidéo en hommage à Lilly. Ce ne sont que des images où Lilly apparaît comme une petite fille modèle, ce qui n'est absolument pas conforme à son véritable caractère. Logan remarque que Lilly aurait été enragée de voir cette vidéo.

 


Flashback: toujours la nuit du bal. On est sur la plage. Nos 4 amis marchent sur la plage. Chacun une coupe de champagne à la main, Duncan avec la bouteille et Logan une mini caméra. Ils jouent à "je n'ai jamais". Chacun d'eux doit énoncer un fait commençant par "je n'ai jamais" si cependant ce fait est arrivé à l'un des 3 autres, ce dernier doit boire une coupe.

Veronica ne s'est jamais baignée nue... Les 3 autres boivent.

Logan ne s'est jamais "servi de sa main gauche" pour se libérer de la tension que la vue des répétions des cheerleaders a provoquée... Duncan boit.

Duncan n'a jamais vu ses parents en train de faire l'amour...Lilly boit et mime mm la scène où apparemment Celeste s'ennuyait pendant l'acte.

Lilly n'a jamais pas fait l'amour(= il faut boire si tu es vierge)...Duncan et Veronica boivent puis Veronica l'embrasse. Lilly et Logan qui continue de filmer se joignent à eux et font un "group hug". Ils sont heureux.

 


Neptune high-classe de journalisme: Veronica revient à la réalité. Elle ne dit rien à Logan mais quitte la salle... Apparemment, elle a une idée.

 


Fac: Keith, Back up et Veronica sont en route pour voir Grant. Keith s'est déguisé comme un membre de la sécurité du campus.


Chambre de Grant: Keith fait semblant de chercher de la marijuana et installe un micro dans une plante.

 


Fac-dehors sur un banc: Veronica écoute la conversation entre Liam et Grant.

 


Fac-un peu plus tard: Liam dit qu'il va s'acheter quelque chose à grignoter. Grant lui rappelle de mettre l'alarme. En recomposant la tonalité des sons qu'elle a entendu, Veronica arrive à reconstituer la combinaison.

 


Fac-un peu plus tard: Veronica est toute seule. Elle reçoit un appel. Elle prend sa voix de bimbo idiote. On lui donne rendez-vous.

 


Chez les Mars: Keith interroge Troy qui apparaît avoir de bonnes intentions. Keith lui demande s'il compte passer toute la soirée à l'école à danser. Troy lui assure que oui alors Keith lui dit "dans ce cas, tu ne vois pas d'incovénient à ce que j'annule ta réservation à l'hôtel des 4 saisons". Le sourire de Troy disparaît. Il est très mal à l'aise. Veronica arrive sur ces entre faits et sent que quelque chose ne va pas.

 


Chambre de Grant: il reçoit un appel de Keith qui se fait passer pour un responsable des admissions de la fac. Il voudrait que Grant montre le campus à un étudiant potentiel qui pourrait faire le choix d'intégrer MIT. Grant n'est pas intéressé. Keith lui propose 3 tickets gratuits pour Gameland et la possibilité de jouer en avant-première à "Matrix online", un nouveau jeu vidéo. Grant accepte.

 

Neptune high-classe de journalisme: Veronica donne à Logan une cassette intitulée "Fun with Lilly"... Pendant quelques secondes, on a l'impression que Veronica et Logan se comprennent et ressentent la peine de l'autre mais Logan ne fait aucune remarque. Veronica s'en va.

 


Couloir: Wallace est avec Grant et Liam qui sont très excités à l'idée de jouer à Matrix online. Wallace envoie un texto à Veronica pour lui dire qu'elle peut rentrer dans la chambre de Grant.

 


Chambre de Grant: en voix off, Veronica nous explique la stratégie de Grant. En même temps, Veronica récupère le disque dur de l'ordinateur et se préparer à sortir mais revient sur ses pas pour retirer le micro. Elle se rend compte que dans le placard, il y a un autre ordinateur enfermé dans un coffre avec un cadenas, c'est un ordinateur de secours. Elle prend une boisson dans le réfrigérateur et réfléchit à la situation.

 


Gameland: Grant Liam et Wallace arrivent. C'est désert. Grant et Liam s'interrogent et reçoivent un message d'alerte sur leur portable. Ils s'en vont en courant sans se préoccuper de Wallace.

Chambre de Grant: Grant et Liam arrivent dans la chambre. Veronica a massacré les deux ordinateurs et laissé un petit mot. Alors que Grant le lit, on voit la scène se dérouler.

 

Parc-nuit: Jimmy-Karl et Veronica/Amber attendent Grant et Liam. Il donne à Veronica 7600$ en échange de son disque dur. Elle leur dit que les disques durs sont cachés dans une poubelle un peu plus loin. En arrière-plan, on voit Grant et Liamn en train de fouiller la poubelle. Veronica, Georgia et Wallace se dirigent vers leurs voitures. Veronica dit qu'elle a prévenu le service anti-fraude du FBI puis rend à Georgia son argent qui lui est très reconnaissante. Georgia embrasse Wallace à pleine bouche. Veronica sourit et les laisse. Elle se dirige vers sa voiture et en sortant les clés de son sac, tombe sur le flyer qui invite à la cérémonie en l'honneur de Lilly.

 


Flashback: c'est le retour. Alors que la limousine approche le perron des Kane. On peut voir Celeste, Jake et Keith dans son uniforme de shériff, tous les 3 furieux. Lilly répond à sa mère avec insolence alors que Keith dit qu'il est très déçu de l'attitude de Veronica.

 


Neptune high-la cour-nuit: Veronica assiste à la cérémonie. La plupart des élèves ont une bougie à la main alors que l'orchestre de l'école interprète "Wind beneath my wings". A la fin du morceau, Celeste Kane monte sur l'estrade avec Jake et Duncan et fait un petit discours de remerciement. Duncan découvre la fontaine puis Logan lance la vidéo. Sur une mélodie douce jouée à la guitare, les premières images montrent Lilly enfant, sage et ravissante. Celeste a l'air satisfaite. La musique change et c'est une guitare électrique. Ce sont des images de la Lilly provocante et plein de joie de vivre telle qu'ils la connaissent: Lilly qui boit du champagne, Lilly qui montre ses fesses, Lilly qui embrasse langoureusement Logan. La foule répond positivement en applaudissant ou en poussant des yeah. Même Jake sourit en regardant la vidéo qui se termine avec Lilly dans la limousine, la moitié du corps à l'extérieur par le toit ouvrant et qui dit à la caméra, "vous m'aimez, n'est-ce pas?"

La foule applaudit et commence à se disperser. On voit Weevil qui essuie quelques larmes puis s'en va avec son gang.

 


Limousine: Georgia, Wallace, Troy et Veronica sont en route pour le bal de la rentrée. Lorsqu'ils passent à côté de la plage, elle demande à s'arrêter et descend. Elle ne veut pas que les autres la suivent. Elle est au bord de l'eau, on la voit défaire la glissière de sa robe puis la robe sur le sable. Veronica plonge et refait surface. Elle se tourne vers le rivage et éclate de rire.

 


Pourquoi Weevil pleurait-il? Est-ce que Troy est vraiment le gentil garçon que l'on croit?

Ecrit par Lady_M

Dans les épisodes précédents:

Plan Lilly et Veronica dans la voiture de Lilly.

Veronica: Pourquoi est-ce qu'elle me déteste ?

Lilly: Elle détesterait toutes celles que Duncan pourrait aimer autant qu'elle... Conseille d'amie: méfie toi d'elle ! Elle fera l'impossible pour vous séparer...

 

Plan Duncan à la table des 3.9.

Voix off Veronica: Duncan Kane, c'était mon petit ami...

Plan Veronica et Duncan qui s'embrassent.

 

Plan Veronica qui découvre le corps inerte de Lilly.

Voix off Veronica: Ca fait un an que ma meilleure amie Lilly a été assassinée...

 

Plan Logan qui parle à Veronica.

Logan: C'était ma petite amie, ton amie, la soeur de Duncan...

 

Plan Duncan à table avec ses parents.

Céleste: Nous devrions être un peu plus patient.

Jake: Nous avons tous perdus Lilly, et elle nous manque à tous, mais ça ne doit pas nous empêcher de continuer à vivre...  

 

Plan (imagination de Duncan), lui et Lilly sur le canapé.

Lilly: La vérité finira par se savoir. Ca ne colle pas, tu le sais bien au fond de toi.

 

Plan Troy devant la voiture de Veronica.

Troy: A plat ?

Veronica: Tu parles de moi ou du pneu ?

Troy: Je vais t'aider.

Troy: Je m'appelle Troy.

Veronica: Et moi, Veronica.



Nouvelle scène. Troy et Veronica qui s'embrassent devant la porte de l'appartement de Veronica.

Troy: Bon allez, cette fois... je m'en vais pour de bon...

Veronica: D'accord.

 

Elle l'embrasse.

 

Troy: Je suis sérieux...

Veronica: Salut.

 

Elle l'embrasse de nouveau.

 

Troy: J'y vais. Cette fois, c'est la bonne... Bonne nuit.

 

Il l'embrasse.

 

Troy: Si toi et moi on étaient du genre à respecter les rituels du lycée, ça serait le moment pour moi de t'inviter au bal annuel...

 

Il la regarde, elle sourit puis ouvre la porte de l'appartement. Elle entre, Troy n'est pas encore partis.

 

Troy: Oh, bon sang...

 

Veronica ferme la porte toujours en souriant puis elle se retourne, et arrête brusquement de sourire. Son père est assis sur le canapé.

 

Veronica: Alors, qu'est-ce que tu penses de lui ?

Keith: Bonsoir, tu rentres tôt ce soir !

Veronica: Oh, bonsoir ! Est-ce que tu as relevé sa plaque ? Ou bien ses empreintes ?

Keith: De quoi est-ce que tu parles ?

Veronica: N'essaie pas de me faire marcher.

Keith: Moi ? Veronica, vraiment, je ne sais pas de quoi tu parles !

 

La jeune fille part en direction de sa chambre.

 

Keith: Heu, je veux juste te dire une chose: s'il doit à nouveau embrasser ma fille devant ma porte pendant plus de huit minutes, je veux lui parler. Fais de beaux rêves chérie.

Veronica: C'est vraiment nécessaire ?

Keith: Il est en train de prendre sur notre temps à tous les deux... Je ne te vois presque plus.

Veronica: Je te vois en permanence !

Keith: Oui, c'est vrai, tu me vois. Mais on ne fais plus rien.

 

Veronica soupire et part dans sa chambre.

En entrant dans sa chambre, elle a retrouvé le sourire et elle s'allonge sur son lit.

 

Flash-back. Lilly et Veronica.

Lilly: Quoi, tu as acheté ta robe de bal sans moi ?

Veronica: Quoi ?

Lilly: Pourquoi est-ce que tu fais tout pour étouffer ta sensualité ? Tu as le monde au creux de ta main Veronica ! Pourquoi tu veux te fondre dans la masse ?

Veronica: C'est pas ce que je cherche à faire, Lilly...

Lilly : Écoutes, il n(y a rien ici qui reflète ta personnalité, je t'assure ! Enfin, pourquoi est-ce que tu as ça dans ton placard ? ( Elle tiens une robe jaune) T'es pas du genre à porter une robe en coton jaune !

Veronica: C'est quoi mon genre alors ?

Lilly : C'est quoi ton genre ! ( Elle sort une autre robe) C'est la robe en satin rouge ! ( Elle pousse Veronica devant le miroir) Une robe sans manche, en satin rouge ! Regarde !

Veronica: Mais on a pas le temps pour du satin rouge Lilly, le bal c'est demain soir !

Lilly : Oh, le bal ! Tu ne crois pas sérieusement qu'on va aller au bal ?

Veronica: Attends, de quoi est-ce que tu parles ?

Lilly : Le bal n'est qu'une excuse bidon pour une nouvelle robe, et une fête en limousine ! Logan s'occupe d'acheter les boissons. On va s'éclater comme des malades !

Veronica: Non, je peux pas faire ça ! Tu connais mon père, il finira par le savoir et il va me trucider...

Lilly : Tu seras puni, c'est tout...

Veronica: Sévèrement.

Lilly : Oh, pauvre petit bout de chou de Veronica ! T'as punition va durer quoi, une semaine ? Alors que tu te souviendras des bons moments qu'on va passer jusqu'à la fin de ta vie ! Fais moi confiance !

 

Lilly prend de l'élan, et avec toute sa légèreté et sa grâce, saute sur le lit de Veronica.

 

Fin du flash-back.



Nouvelle scène. Wallace au bureau de l'administration du lycée, avec une fille qui travaille là aussi.

Wallace: Oh, attends, je vais t'aider !

Fille: Il faut que tu me laisses faire quelques chose Wallace !

 

Malheureusement, les dossiers que la jeune fille avaient entre les mains tombèrent tous.

 

Fille: Oh... C'est bien la pile que tu viens de classer par ordre alphabétique, n'est-ce pas ?

Wallace: Heu, en fait, il y avait deux piles.

Fille: Oh, est-ce qu'on peut-être plus maladroite, c'est pas possible...

Wallace: Si, c'est possible, t'aurait pu en renverser carrément trois !

Fille: Je suis désolée... Sans moi, tu aurais pu être partie depuis déjà deux heures...

Wallace: Mais arrête, c'est pas grave !

Fille: Écoutes, ne te force pas à être gentil, je sais que j'ai gâche ta soirée !

Wallace: Georgia, crois-moi sur parole, tu n'as rien gâché.

 

Ils se regardent un instant puis Georgia serre Wallace dans ses bras.

 

Georgia: Wallace, je crois que j'ai fais une grosse bêtise... ( Elle continue à le serrer dans ses bras) J'ai reçu un e-mail...



Plus tard. Dans les toilettes des filles.

Georgia: Ce garçon, Karl, est super riche. Il a de l'argent bloqué, mais il a des dettes de jeux, apparement. Il a eu des ennuis... Alors il a envoyé un e-mail en demandant l'aide d'un ami.

 

Ils sont interrompus par une fille qui entre dans les toilettes. Wallace se précipite et lui ferme la porte au nez.

 

Wallace: Heu, gros problème de fuite, va chez les profs !

 

Georgia tend l'e-mail imprimé à Veronica.

 

Veronica: Un fiche de riche qui a un compte bloqué n'enverrait pas un message depuis le site GrantasticTech.Org, pour commencer. C'est un obsédé du clavier. "J'ai pas de nouvelles de toi depuis un moment, j'espère que je peux compter sur toi."

Georgia: Il proposait 200% d'intérêt, et je devais lui prêter que pendant deux semaines. Jusqu'au jour de ses 21 ans quand il toucherait le pactol.

Veronica: Et tu l'as appelé pour lui dire que tu lui filerais le liquide.

Georgia: Oui et tout se serait bien passé s'il m'avait remboursé il y a deux semaines, comme prévu.

Wallace: T'en fais pas Georgia, compte sur nous, on l'aura !

Veronica: Comptes sur nous !

 

Veronica compose un numéro sur son téléphone.

 

Veronica (prenant une autre voix): Salut Karl, c'est Amber ! Hum, j'ai eu un e-mail de toi, je suppose par erreur, mais je pense que je peux t'aider... Appelle-moi au 555-0196.

 

La sonnerie retentit.

 

Veronica: Et je suis encore en retard pour le cours de bio...

 

Elle se tourne vers Georgia.

 

Veronica: 10% sur tout ce que je récupère.

 

Elle compose un autre numéro sur son portable.

 

Veronica: Vous êtes sur la messagerie d'Amber, laissez un message !

Wallace: T'es trop, Vero ! A plus tard !

 

Veronicz sort des toilettes, laissant Wallace avec Georgia.

 

Wallace: Alors, qu'est-ce que je t'avais dis ?




Nouvelle scène. Salle de journalisme.

Télé: C'est le dernier jour alors profitez-en ! Il ne sera plus vendus d'entrées pour le bal au-delà de cette date. Pour commencer les festivités, nous allons inaugurer la fontaine en mémoire de Lilly Kane.

( Logan relève la tête, Veronica s'avance) La famille Kane invite tous les élèves à assister à la cérémonie, et à rendre hommage à l'une des élèves les plus aimées de Neptune High.

 

Logan tourne la tête et croise le regard de Veronica.

 

Télé : Dans le reste de l'actualité du lycée...



Nouvelle scène. Veronica marche dans les couloirs du lycée. Troy la ratrappe. Ils s'arrêtent devant le casier de Veronica.

Troy: Toi et moi, jeudi soir, on fais un ... mini-golf. C'est ce que tout le monde fait. Mais... tu ne joues pas au golf.

Veronica: Mon père veut faire ta connaissance...

Troy : Super, je passerais te prendre devant ta porte. Je pourrais pas te biper et attendre, mais ce n'est pas un problème...

Veronica: Mon père est du genre... sérieux.

Troy : T'en fias pas, je ferais bonne impression.

 

Il l'embrasse. Il commence à partir, puis se retourne.

 

Troy: Oh, dis moi, juste pour que je puisse prendre mes dispositions, pour le bal, c'est d'accord, non ?

Voix off Veronica: Je devrais sauter au plafond...

Veronica: Oui ! Oui, oui, avec plaisir !

Troy : Super !

Voix off Veronica: Le bal annuel étant le rêve numéro un de toutes lycéennes qui se respectent... Mais ce rêve là, je l'ai déjà vécu, tout le reste n'est que pâle copie à côté...

 

 Flash-back . Chez les Kane. Veronica est en train de filmer Logan.

Céleste: Lilly ! Dépêche toi, tout le monde t'attend !

Duncan: Qu'est-ce qu'elle fait ? Combien de temps il faut pour mettre une robe ?

Céleste: Tu connais ta soeur, chéri, ce n'est pas une entrée si elle est à l'heure !

Duncan (à Veronica): Peut-être que tu devrais aller l'aider ?

 

Juste à cet instant, Lilly apparaît au bout du couloir.

 

Veronica: Heu, je crois qu'elle a la situation en main.

 

Lilly remonte le couloir d'un pas de reine, tourbillonnant dans sa robe de bal. Elle tourne sur elle même, afin que les autres puissent l'admirer. Logan siffle, Veronica sourit.

 

Logan: Il me semble que Keanu Reaves l'a bien formulé quand il a dit: "Whouah !"

 

Lilly rigole, les deux amoureux s'embrassent.

 

Lilly: Bon allez, faisons vite les photos avant que l'éclat ne s'estompe !

Logan: D'accord !

Veronica (tendant sa caméra à Jake): S'il vous plaît ?

Jake: Oh, oui, bien sûr !

Céleste: Vous êtes tous vraiment magnifiques ! Lilly, tu pourrais... ( elle lui fait signe de remonter son décolleté plongeant )

Lilly (l'écartant encore plus): Et voilà ! ( Devant l'air outrée de sa mère) On est jeune qu'une fois ! Combien d'années sans soutien-gorge il me reste ?

 

La petite séance photo commence, les quatre adolescents forment un joli groupe.

 

Duncan (parlant de la limousine): Elle est là ! Allons-y !

Céleste: Faites attention !

Jake: Faites bien attention à vous !

 

Les adolescents montent dans la voiture.

 

Fin du flash-back.

 

Wallace rejoint Veronica, toujours devant son casier.

 

Wallace : Mesdames et Messieurs, Veronica Mars ! J'ai plus parlé avec cette fille qu'au cours des quatre derniers mois accumulés !

Veronica: Sa souffrance est ton plaisir !

Wallace: Je suis son sauveur ! Je vais lui sauver la mise ! On va lui sauver la mise, pas vrai ?

 

Le téléphone de Veronica sonne.

 

Veronica: Allô ? Oui, c'est Amber ! Oh bonjour, ça va ? On peut se rencontrer, bien sûr ! A quelle heure, dis-moi ?

 

Veronica et Wallace s'éloignent. Logan rejoint Duncan devant son casier, celui-ci range des cassettes vidéos.

 

Logan: Qu'est-ce que tu fais ?

Duncan: De l'ordre. Ma mère pense que ça serait bien de faire un hommage vidéo à Lilly pour l'inauguration de la fontaine.

Logan: Et elle t'a demandé de le faire ?

Duncan: Non, c'est mon père. Il veut quelqu'un qui l'ai connue.

Logan: Tu veux que je le fasse ? Pour le montage vidéo, je suis champion. Laisse moi faire, je vais le faire !

Duncan: Je te remercie.

Logan De rien.



Nouvelle scène. Veronica, habillée d'une robe rouge flamboyante attend, assise sur un banc. Enfin, un homme descend d'une voiture et se dirige vers elle. Wallace et Georgia sont cachés derrière une voiture.

Wallace: C'est ce type ?

Georgia: Non, je n'ai pas l'impression...

 

L'homme rejoint Veronica.

 

L'homme: Amber ?

Veronica: Karl ?

Karl: C'est moi. Tu dois penser que je suis un minable pour envoyer des e-mails aux copains en leur demandant du fric. Je ne sais pas comment j'ai pu tomber aussi bas...

Veronica: Mais le jeu est une véritable drogue...

Karl: S'en est une, c'est certain. En tout cas, Amber, merci de ta compréhension. Tu va me sauver la vie, littéralement !

 

Retour à Wallace et Georgia.

Georgia: Non, c'est pas lui. Mais, je crois que Karl était habillé comme lui... Et il portait le même sac à dos horrible...

Wallace: Reste ici.

Georgia Fais attention Wallace.

 

Wallace se dirige discrètement vers la voiture de Karl, et y accroche un détecteur.

 

Veronica: Alors, pour que ce soit bien clair... si je te donne 3000$ cette semaine, tu m'en donneras 6000 la semaine prochaine ?

Karl: Le jour de mes 21 ans. Le jour où je pourrais disposer de mon argent.

Veronica: Alors, à quel ordre je fais le chèque ?

Karl: Il me semble t'avoir dit que ça devait être en liquide...

Veronica: Ah oui ?

Karl: Evidement ! Je ne peux déposer aucun chèque en banque puisque tous mes comptes sont bloqués... Jusqu'à mon anniversaire.

Veronica: Ah oui, c'est ... mes cheveux, sans doute... Je suis blonde ! Bon, heu... on peut remettre ça à demain ?

Karl: Demain, même heure ?

Veronica: Parfait ! Karl ? Je peux te faire confiance ?

Karl: Tu peux me faire confiance, je le jure !

 

Plus tard. Veronica a suivi la voiture de Karl. Il se gare et entre dans un petit bâtiment.

Voix off Veronica: Et où les escrocs vont-ils après avoir escroqué pendant la journée ? ( Elle se rend devant le bâtiment où est entré Karl) Dans un théâtre miteux, pour assister à une pièce de Beckett, dans une pièce avant-gardiste, cela va de soit !

 

Faisant attention à ce que personne ne la voit, Veronica prend un pince de ses cheveux et la glisse dans la serrure de la vitrine, afin d'attraper les affiches publicitaires. Elle attrape la photo d'un homme, et tourne la feuille. Au dos, est écrit:

 

Voix off Veronica: ''Dupé ! Rôle de Karl.'' C'est une blague ?

 

Veronica sourit.

Lorsque Karl ressort, il fait nuit. Il salut tous ses amis. Il aperçoit Veronica.

Karl: Excusez-moi une minute, je reviens.

 

Il se dirige vers Veronica.

 

?: Belle interprétation Jimmy !

 

Il s'appelle donc Jimmy, et non pas Karl. Il arrive devant Veronica.

 

Jimmy: Qu'est-ce que tu fais là ?

Veronica: Je suis une grande admiratrice de Buckett ! Je le jure.

Jimmy: Attends une minute, ça doit faire parti de l'émission !  Vous n'allez pas m'avoir comme ça ! Teddy , Lianne ? Vous pouvez vous montrer, je ne marche pas ! Dis-moi, ça fait parti du même épisode où j'aurais un autre cachet ?

Veronica: De quoi est-ce que tu parles ?

Jimmy: De ''Dupé' !' !

Veronica: Quoi ? Tu veux dire que "Dupé !" est une émission ?

Jimmy: Je pensais que t'en faisais parti... C'est un genre de reality show où on pousse les gens à faire des coneries du genre heu... donner sa voiture ou son fric à un inconnu.

Veronica: J'ai pas vu de caméra !

Jimmy: On ne doit pas les voir, c'est ça le principe de l'émission, d'accord ?

Veronica: Il n'y a pas d'émission Jimmy !

Jimmy: Quoi, quoi, quoi ? Quoi ? Comment-ça y a pas d'émission ? J'ai été auditionné, j'ai été retenu !

Veronica: C'est une escroquerie ! Ma copine Georgia a été piégé il y a deux semaines, elle a donné 6000$ sans se méfier à un autre faux Karl !

Jimmy: Oh, c'est pas vrai !  

Veronica: Comment t'as trouvé ce boulot ?

Jimmy: C'était...par une annonce dans Back Stage West. Ouverte à tous parce que... Oh, j'ai pas d'argent en ce moment ! Ils m'ont appelés aujourd'hui pour dire que j'avais le boulot !

Veronica: T'as toujours le numéro sur ton portable ?

Jimmy: Attends, il n'y a pas d'émission, c'est vrai, ce n'est pas une mauvaise blague ?

 

Veronica lui fais signe que non. Jimmy sort son portable et lui tend.

 

Jimmy: C'est celui-là.

 

Veronica appelle le numéro, toujours avec le portable de Jimmy.

 

Jimmy: Hey ! Et mes points de chômage ?



Nouvelle scène. Au lycée, Veronica et Wallace.

Veronica: Un téléphone public qui ne peut pas recevoir d'appel... Situé où ça ? A un endroit qui s'appelle Game Land, ça doit être un cyber café mais je vérifierais.

Wallace: Non, c'est pas un cyber café, c'est un club de jeux vidéos où des malades de l'ordinateur s'entre-tuent en jouant des pouces... Les seules filles qu'ils voient là-bas sont japanimées. Je doute que tu te fondes dans la masse...

Veronica: Tu le crois vraiment ?



Nouvelle scène. Au club de jeu vidéo. Veronica, qui porte une perruque brune, entre dans le club. Elle va au guichet, puis elle marche dans la salle, et s'arrête devant un canapé où sont assis des jeunes en train de jouer au jeu vidéo. Elle s'asseoit entre les deux garçons. Elle les regarde se menacer, jouer, et elle sourit.

 

Veronica (au garçon 1): Tu peux me garder mon sac ?

 

Veronica se lève, dans la main elle tiens une feuille: l'e-mail imprimé de Karl par Georgia. Elle s'arrête devant un tableau virtuel où sont inscrits les noms des joueurs: "Liamator, Snake_Bite, Coppertop, Grrrantula, Tedster, Psyris, Kon_Artist, Kelly and Kill_Zone". L'e-mail provient de l'adresse [email protected]

 

Voix off Veronica: Grrrantula est un des joueurs, et l'e-mail venait de grrrantastic-tech... Coïncidence ? Je crois pas.

 

Elle entre un nouveau nom de joueur; Gamegirl.

 

Voix off Veronica: Moi se sera Gamegirl.

 

Elle retourne s'asseoir entre les deux garçons et prend une manette de jeu.

 

Voix off Veronica: Maintenant, voyons si je peux attirer l'attention de Grrrantula...

 

Veronica entre bientôt dans le jeu, tirant sur tout ce qui bouge. On aperçoit le visage d'un garçon, indigné, de l'autre côté de la salle.

 

Garçon 2: Arrête de massacrer ta propre équipe !

 

Le nom d'un joueur apparaît sur l'écran, Grrrantula, c'est le nom du joueur indigné.

 

Grrrantula: Où il est le minable ?

 

Veronica se lève pour essayer de l'apercevoir, mais ne le vois pas.

 

Voix off Veronica: Minable toi même ! Allez, montre toi...

Grrrantula: Je suis dans ton équipe, pauvre manche !

Veronica: Je crois que je ne suis pas très bonne à ce jeu là...

 

Veronica tire sur un des personnages virtuels et se lève.

 

Veronica: On a gagné !

Grrrantula: Mais non, espèce d'andouille, je suis dans ton équipe !

 

Veronica se laisse retomber sur le canapé, le sourire aux lèvres. Elle se relève et retourne au guichet.

 

Veronica: Devlin.

 

Le gars au comptoir cherche la carte mais ne la trouve pas.

 

Garçon 3: C'est quoi déjà le prénom ?

Veronica: Donne ça ira plus vite !

 

Elle prend le bloc de carte, et cherche. Pendant que le garçon s'occupe d'un autre jeune, elle en profite pour regarder la carte d'identité du fameux Grrrantula, la cache derrière la sienne, et avant de partir se retourne vers le garçon.

 

Veronica: Elle était derrière la lettre Q.



Plus tard, Veronica dans un couloir. 

 

Voix off Veronica: La carte d'identité de Grrrant indiquait qu'il habitait dans le Lannigan Hall de San Diego State. Une université réputée pour son département de sciences-humaines, pour son campus pittoresque, et ses fêtes.

Veronica arrache une affiche.




Nouvelle scène. Veronica est en train de déguiser Wallace.

 

Wallace: Non, ça va pas marcher...

 

Veronica lui pose une paire de lunette noire sur le nez. Puis rechange de paire de lunette.

 

Wallace: Je reste trop cool sous mon déguisement... J'ai beau avoir un protège poche, j'ai toujours l'air d'un maccro.

Veronica: Tu ne devrais pas t'inquiéter un peu pour ta petite-amie qui s'est fait arnaquée ?

Wallace: Tu sais que c'est pas ma petite amie ! Alors pourquoi est-ce que tu me la joue comme ça ?

Veronica: Comme quoi ?

Wallace : Comme si on devait avoir une conversation à propos des sentiments que je peux avoir pour elle. On est pas à un entrainement de pom-pom girl, les garçons font pas ça !

Veronica: Très bien... Voilà !

Wallace: Si un garçon aime bien une fille, il l'aime bien, c'est tout. Il a pas besoin d'en parler pendant cinq heures avec ses potes !

Veronica: Donc tu l'aimes bien mais t'as pas envie d'en parler.

Wallace: C'est ça.

Veronica, tout sourire: Tu l'aimes beaucoup ?

Wallace, riant: Oui, je l'aime beaucoup. Oui, entre deux cours, je le force à grimper deux étages rien que pour la voir. Oui, je me suis porté volontaire pour réorganiser entièrement un système de classement minable juste pour être dans la même pièce qu'elle !Voilà, t'es contente ?

Veronica: T'es quand même une canaille !

Wallace: Je le reconnais ! Et je convaincrais personne que je suis un intello...

Veronica: Je les ai convaincue pour toi: j'ai appelé le bureau du campus et je leur ai dit que tu étais un futur étudiant !

Wallace: Et pourquoi ils t'ont cru sur parole ?

Veronica: Parce que je devais être vraiment convaincante en secrétaire des admissions. Mais ce soir, sacré veinard, je suis seulement la copine d'un intello !

Wallace: Oh, allons-y et que la fête commence! Parce que je commence à avoir faim de gratitude moi !

 

Il sort de la pièce, suivi de Veronica. Mais celle-ci se rend compte qu'elle a oublié son téléphone portable, elle retourne le prendre et aperçoit une photo d'elle, Duncan, Lilly et Logan le soir du bal.

 

Flash-back.

Veronica dans la limousine avec Lilly, Duncan et Logan.

 

Lilly: A moi maintenant ! Logan !

Logan: Vérité !

Lilly: Comment t'as trouvé Veronica la première fois que tu l'as vu ?

Logan: Je sais pas, je l'ai trouvé sexy...

Veronica: Hey, j'avais 12 ans quand t'as emménagé ici !

Logan: Tu provoquais les mecs en te promenant en short et en chaussette !

Veronica, donnant un petit coup de poing à Logan: Arrête, c'était ma tenue de foot imbécile !

Logan: En tout cas ça m'a marqué !

 

Lilly et Duncan rigolent.

 

Logan: Lilly !

Lilly: Un gage !

Duncan: Sans blague ?

Logan: Embrasse quelqu'un dans cette limousine.

Duncan: Ca, il fallait le trouver !

 

Lilly boit le champagne qu'il y a dans son verre et se déplace en direction de Logan.

 

Logan: Tu viens ? Oh attention...

 

Logan ferme les yeux et tend ses lèvres à Lilly, mais celle-ci l'ignore, se penche sur Veronica et l'embrasse.

 

Duncan: Oh, non !

Logan: Oh ! Hé...Y a de l'action !

Duncan: T'as vu ça ? C'est ma soeur, et ma petite amie !

Logan: Je crois qu'on est plus dans le coup mon vieux !

 

Duncan secoue la bouteille de champagne et l'ouvre, éclaboussant tout le monde. Les jeunes rigolent.

 

Logan : Arrête, c'est le costard de mon père, je te signale !

Duncan: Je savais pas.

 

Et il recommence. Logan lui saute dessus, les filles pouffent de rire. Ils descendent de la voiture et courent sur la plage. Les filles sont restées dans la limousine.

 

Veronica: Nos copains ont une de ces classes...

Lilly: Ouai...

 

Fin du Flash-back.

 

Wallace: Oh ! Oh ! Toc Toc ! Une fille a besoin de notre aide en ce moment !

 

Plus tard, à la soirée.

 

Veronica et Wallace sont avec un garçon de la résidence qui leur explique les règles de cette dernière, à savoir ne pas mettre le feu à la maison, ou de pas se faire pincer avec de la drogue sur soi. Veronica aperçoit le fameux Grrrantula.

 

Veronica: J'ai déjà vu ce garçon quelque part !

Résident: Grant ? Tout le monde le connaît ici ! C'est un genre de génie de l'informatique, lui avec son copain là-bas (il désigne un autre garçon) qui à l'air d'une armoire à glace; ils se font appeler la Silicon Mafia. Autant vous dire que ces deux types là sont des légendes vivantes ici.

 

Veronica et Wallace se joignent à un groupe de personne.

 

Garçon 4: Un type s'est fait prendre en train de regarder l'écran du portable de Grant.

Fille 1: Dès le lendemain, il était mis à l'épreuve par l'Université parce que sa moyenne avait chuté de 3,8 à 1,5.

Garçon 4: Du jour au lendemain, sur l'ordinateur central.

Fille 1: Et ils ont une alarme, genre rayon laser et toute la panoplie...

Garçon 4: Ils doivent fabriquer des robots...

Fille 1: J'ai posé la main sur le mur de la piole voisine de la leur, et il était brûlant ! Allez savoir combien de lampes laser il doit y avoir là-dedans !

Garçon 4: Le mur est chaud parce qu'ils ont achetés de super ordinateurs à un million de dollars !

Fille 1: Qu'ils se sont payés avec l'argent de l'herbe, bien sûr !

 

Veronica arrive en courant dans le bureau du résident.

 

Veronica: Heu... Ca ne fait rien si des gens allument des feux de bengales dans...

Résident: Non mais ils sont malades ! Non mais franchement...

 

Il se lève et sort du bureau. Veronica en profite pour récupérer la clé de la chambre de Grant. Pendant ce temps Wallace se fait interroger par les garçons.

 

Grant: En quoi tu vas de spécialiser ?

Wallace: En... En maths !

Grant: En maths... Mais, plus précisément ? Théorie du chaos, méthodes adjointes, DP, c'est quoi ton truc ?

Wallace: Les méthodes adjointes c'est ce qui m'intéresse. Pour le moment.

Grant: Hum... Estimation d'erreur ou dualité ?

Wallace: Je sais que ça va vous sembler un peu bizarre mais j'avoue que les deux m'intéressent.

 

Veronica longe un couloir et arrive devant une chambre. Elle sort de son sac la photo de Dupé! qu'elle avait gardé, et l'accroche sur le tableau à côté d'elle. Elle ouvre la porte, et s'aperçoit trop tard qu'il y a une alarme. Elle essaye de la désactiver. Pendant ce temps, les garçons continuent d'interroger Wallace, quand Grant entend sonner son bipper. Son copain entre à ce moment même dans la chambre où se trouve Veronica.

 

Garçon 5: Je peux savoir ce que tu fais là ?

Veronica: On m'a dit que c'était le Sri Lanka, je voulais juste un Punch Coco !

Grant: Qu'est-ce qui se passe ?

Garçon 5: On a une intruse !

Grant: Comment t'as ouvert la porte ?

Veronica: Ben, je l'ai juste poussée !

Grant: C'est impossible ! Elle est verrouillée !

Garçon 5: Grant ! (Il lui montre l'affiche de Dupé!)

Voix off Veronica: Et je savais à présent de quelle façon la Silicon Mafia finançait vraiment son empire.

 

Wallace entre dans le couloir.

 

Veronica: Ouh...

Wallace: Hé !

Veronica: Je me sens pas bien du tout mon Papa Ours !

 

Ils sortent du couloir.

 

Wallace: Papa Ours ?

Veronica: Ca m'est venue comme ça !



Nouvelle scène. Au lycée.

 

Wallace: Ma première fête d'étudiant ! J'ai bu des Pina Coladas avec un type et j'ai parlé de maths.

Veronica: Dis donc, ils doivent planquer des trucs vachement important dans cette piole pour avoir une telle sécurité... Je veux dire... Une alarme qui envoie un message sur un portable plutôt qu'un simple verrou...

 

Wallace s'arrête pour regarder Georgia ranger son casier.

 

Veronica: Ben dis donc, cette fois, t'as le mal en toi !

Wallace: Rien de mal dans tout ça, Veronica...

 

Veronica continue son chemin, et aperçoit Logan dans la salle de journalisme, en train de regarder des vidéos sur l'ordinateur. Elle reconnaît la voix de Lilly.

 

Lilly (vidéo): Maman, si tu ne poses pas cette caméra, je ne sortirais pas !

 

Veronica entre dans la salle, Logan la voit mais ne dis rien. Veronica s'approche. A l'écran défile une vidéo de Lilly petite.

 

Logan: Il me semble pas de t'avoir donné la permission d'entrer...

Veronica: Qu'est-ce que tu fais ?

Logan: Je suis en train de monter le plus... pénible des hommages vidéo... Spectacle de danse, chorale, bal des débutants, club de scout... Abominablement mielleux et sans le moindre intérêt.

 

La vidéo montre à présent Lilly sur une scène, en train de chanter.

 

Veronica: C'est Lilly dans le rôle de la petite fée d'Oranger...

Logan: Il s'agit pas vraiment Lilly... Ca l'aurait vraiment foutue en boule.

 

Flash-back.

Lilly, Logan, Duncan et Veronica au bord de la plage, toujours le soir du bal. Logan film.

 

Lilly: A toi Veronica ! C'est ton tour ! Ne te décline pas !

Veronica: C'est bon, c'est bon, je me lance ! J'ai jamais pris... de bain de minuit !

 

Tous sauf elle boit leur verre.

 

Lilly: C'est tout simplement inadmissible, il faut absolument remédier à ça Veronica Mars !

Logan: Oh, oh ! A moi, à moi ! Je ne me suis jamais... tripoté dans les vestiaires des garçons après avoir assisté au recrutement annuel des nouvelles pom-pom girls !

Duncan: Toi, t'es un homme mort !

Lilly: Duncan, petit pervers, je suis impressionné !

Logan: T'es obligé de boire camarade !

Veronica: Je t'en pris, dis moi que c'était avant qu'on sorte ensemble !

Duncan: Bien sûr, je n'ai jamais... Je n'ai jamais vu mes parents faire l'amour !

 

A la grande surprise de tous, Lilly boit.

 

Duncan: Surtout pas, surtout pas...

Lilly: (Malgré les protestations de Duncan) Je suis entrée dans leur chambre pour emprunter le pull noir de maman et elle était sur Papa ! ( Duncan continue de protester) Attends une seconde ! Regarde, Maman était comme ça, (elle imite la position de sa mère et pousse des semblants de râles et en faisant semblant de bailler)

Duncan: C'est trop nul de faire ça !

Lilly: Oh, oui, Papa a certainement dû penser la même chose sur le coup ! Oh, j'en ai une ! J'ai... Je n'ai jamais pas fait l'amour !

Veronica: Attends, qu'est-ce que ça veut dire ?

Logan: Que tu dois boire un coup si tu es vierge !

 

Veronica boit un coup, et regarde son copain.

 

Duncan: Bon, d'accord !

 

Il boit à son tour.

 

Lilly: Oh, non, Duncan, non !

Veronica: Alors là, je dis bravo !

 

Elle l'embrasse. Logan prend Lilly par la taille et vient se coller au couple, en continuant de filmer.

 

Fin du flash-back.

 

Veronica lance un dernier regard à l'écran, puis se dirige vers la porte. Elle se retourne une dernière fois, puis part vraiment.

 

Nouvelle scène.

Keith et Veronica dans la rue, avec Patrouille.

 

Keith: C'est pas ce que j'appelle partager des moment agréables.

Veronica: Tu es mon papa d'amour ! C'est pour la bonne cause, ces types ont arnaqué une copine. Et à la fin, t'auras la médaille du meilleur papa du monde.

 

Plus tard, on retrouve Keith avec le résident que l'on avait vu à la soirée.

 

Keith: En survolant le campus avec le laser à infrarouge on a détecté la présence de lampe à forte intensité. Un petit malin qui fait pousser du cannabis, on dirait ! (Il frappe à la porte et le copain de Grant lui ouvre) Je peux entrer une minute ? (En lui montrant un faux passeport d'agent de police, il entre en poussant le jeune garçon.)

Garçon 5: Et doucement !

Grant: Qu'est-ce qui se passe ?

Keith: Votre nom, jeune homme ?

Grant: Grant... Winters.

Keith: Vous avez de la drogue ici, Monsieur Winters ?

Grant: De la caféine... Non, monsieur.

Keith: Vous êtes vraiment sûr ? ( Prenant une chaise) Pas de plante, de graine, de jeune pousse de cannabis, par exemple ? (Il monte sur la chaise et regarde sur l'étagère, il en profite pour y déposer un micro.)

Grant: Non. Y a pas de drogue ici je vous dis.

Garçon 5: Vous devriez pas avoir un mandat ?  

Keith: Un mandat ? Pourquoi faire ? Y a rien ici !

 

Il sort de la pièce, les deux garçons, restés seuls, se regardent, interloqués.

 

Nouvelle scène. Au lycée.

Veronica, les écouteurs sur les oreilles. On reconnaît la voix de Grant et de son ami.

 

Grant (son): Pourquoi tu l'a laissé entrer ? Pourquoi l'alarme ne s'est pas branché ? Elle doit rester branchée même quand on est là !

 

Plus tard, Veronica toujours les écouteurs sur les oreilles.

 

Grant (son): Branche-la là ! (Suivi d'une série de bip sonore que Veronica enregistre).

 

Veronica appuie sur des touches de son portable, jusqu'à obtenir la même sonorité que celle qu'elle a entendu pour le code de l'alarme, le code est 0227.

 

Plus tard. Le portable de Veronica sonne.

 

Veronica: Oui ? (Elle sourit, puis son sourire retombe subitement) Oh mon Dieu, j'arrive tout de suite !



Pendant ce temps, chez Veronica.

Keith et Troy sont installés sur les fauteuils du salon.

 

Keith: Alors, Veronica me dit que... Bon, pour être franc elle m'a rien dit sur toi...

Troy: Je ne sais pas si c'est une bonne ou une mauvaise chose...

Keith: Moi non plus.

 

Les deux hommes rigolent.

 

Troy: Mais si vous avez des questions, ou si vous voulez que je vous montre des références...

Keith: Vous allez ensemble au bal du lycée ?

Troy: Si vous n'y voyez pas d'inconvénient...

Keith: Non, bien sur que non ! Et après le bal ?

Troy: Et bien, je crois que Veronica a dit qu'elle devrait rentrer à la maison donc...

Keith: Ouai, bravo ! Et vous restez pendant tout le bal, vous n'allez pas partir plus tôt et faire la fête dans un hôtel et rentrer à temps à la maison ?

Troy: Non, enfin...Si on veut aller ensemble au bal, c'est justement pour aller danser.

Keith: Ouai ! Bien. Tu m'en veux pas si j'annule la chambre que t'as réservé à l'hôtel des voyageurs alors ?

 

Troy est tellement surpris qu'il en reste bouche bée. Heureusement, Veronica arrive sur ces entre-faits. 

 

Veronica: Je suis là, je suis là... Alors ? Qui est partant pour un mini-golf ?

 

Keith tapote l'épaule de Troy, et celui rigole, gêné.



Nouvelle scène. Un téléphone sonne. C'est l'ami de Grant qui décroche.

 

Garçon 5: Allo ?

?: Grant Winters, s'il vous plait, de la part des admissions.

Garçon 5: (Il se tourne vers son copain) Grant ? Quelqu'un des admissions qui veut te parler.

Grant: (prenant le téléphone) Grant Winters.

?: Le service des admissions. Etes-vous libre samedi soir ?

Grant: Désolé, ça ne nous intéresse pas de faire visiter le campus à un futur étudiant.

 

On découvre qui est à l'autre bout du fil, il s'agit de Keith. Veronica et lui sont dans son bureau.

 

Keith: Ah, c'est vraiment regrettable, nous voulions décrocher cet étudiant avant que le MIT ne lui mette le grapin dessus.... D'autant qu'il vous réclame, vous et votre équipe.

Veronica: Son équipe ?

Grant: Je comprend oui... Je suis désolé, mais...

Keith: Nous disposons de trois entrées gratuites au Game Land pour la projection privée d'un nouveau jeu...

Veronica: Jeu de Matrix en ligne.

Keith: Peut-être en avez vous déjà entendu parler, c'est le jeu de Matrix en ligne.

Grant: Vraiment ?



Nouvelle scène. Au lycée, dans la salle de journalisme, Veronica rejoint Logan.

 

Veronica: Comment ça se présente ?

Logan: Ca fait très années coup de coeur... Céleste va adorer.

Veronica: Justement... en faisant du rangement dans mes affaires, je suis tombée là-dessus.

Logan: Qu'est ce que c'est ?

Veronica: C'est un récital de violon...

 

Ils se regardent.

 

Logan: J'ai encore pas mal de taf...

Veronica: Oui... Oui, moi aussi...

 

Elle quitte la salle, Logan la suit des yeux.



Nouvelle scène. Grant, son copain et Wallace déguisé en intello marchent dehors.

 

Grant: On va voir le nouveau jeu de Matrix en ligne ! Oui, on va enfin le voir, tu te rends comptes !

 

Ils continuent de vanter les mérites du jeu.

 

Grant Qu'est-ce que tu fais ?

Wallace: J'envoie un message à ma copine pour lui dire à quel point je suis exité.



Au même moment. Le portable de Veronica sonne. C'est un message de Wallace lui disant "C'est bon".

 

Elle marche à nouveau dans ce couloir et arrive jusqu'à la chambre. Cette fois, elle réussi à désactiver l'alarme avec le code.

 

Voix off Veronica: Au cours de ces 24 heures de surveillance, voici ce que j'ai appris. La fameuse Sillicon Mafia a mis au point un jeu vidéo qui relève "Quake" au niveau d'"Asteroïdes". Ils ont financé leur projet en arnaquant des lycéens et des étudiants, avide d'argent facile, en utilisant une variante de l'arnaque nigérianne. Sans aucun investisseur, ils ont des chances de gagner des millions. A moins que quelqu'un n'arrive à les faires trébucher avant...

 

Veronica s'aperçoit que de grilles bloqueent l'accès à la tour de l'ordinateur, elle essaye de les ouvris. Elle y arrivent à l'aide d'une grosse pince.

Plus tard, on aperçoit les composants de l'ordinateurs éparpillés partout sur le sol, Veronica au mileun montant et démontant les pièces.

 

Son téléphone sonne. Wallace lui demande ce qu'elle est en train de faire. Elle lui répond qu'elle a presque terminé.

Elle colle un post-it sur l'écran du pc, et récupère son sac. Alors qu'elle s'apprête à sortir de la chambre, elle songe à récupérer le micro. En cherchant sur l'étagère, elle repèredes fils qui longent le plafond. Intriguée, elle les suis jusqu'à une armoire, qu'elle ouvre. Elle y découvre une sorte de coffre-fort cadenassé, et comprend que tout ce qu'elle a fait pendant l'heure précédente n'a servi à rien.

 

Veronica: Waou ! Décidément, je les déteste, ces types !

 

Veronica prend dans le frigo une canette, puis elle s'asseoit en tailleur devant le coffre.

 

Pendant ce temps, Grant, Wallace et son ami se rendent au club de jeux vidéos. Ils sont déçus de ne voir personne.

 

Garçon 5: C'est quoi ce plan ?

Wallace: Personne ? Et y a pas de fête, on est venu pour rien ? On s'est foutu de nous, je me sens trop dupé !

 

Les portables de Grant et de son ami sonne en même temps.

 

Grant: Qu'est-ce qui se passe ?

Garçon 5: C'est l'alarme des disques durs de sauvegarde !

 

Ils partent en courant.

 

Garçon 5: J'ai branché l'alarme sur le...

Grant: Elle aurait du se déclencher, on a pas accès aux sauvegardes autrement !

Garçon 5: Les sauvegardes sont en sécurité, personne ne peut ouvrir ce coffre !

 

Ils regagnent leur chambre, et là, ils découvrent un beau spectacle.

 

Garçon 5: Oh, c'est pas vrai, regarde !

Grant: J'en crois pas mes yeux !

 

La carcasse de l'ordinateur est éparpillée sur le bureau.

 

Garçon 5: Les sauvegardes, pourvu que...

 

Il ouvre l'armoire, défait le cadenas du coffre et l'ouvre. Des canettes sont entreposés, et un entonnoir permet au liquide de couler, immergeant entièrement le coffre. Grant ouvre la lettre de Veronica.  

 

Grant: "J'espère que je peux compter sur vous les amis ! Je touche l'argent de mon compte bloqué la semaine prochaine, et si vous me donnez 7600 dollars demain soir, je vous rend vos diques durs."



Nouvelle scène. Le lendemain soir, Georgia, Veronica et Wallace attendent Grant et son ami.

 

Veronica: Salut les garçons ! Je sais ce que vous pensez, c'est nul de devoir rembourser.

Grant: Ouai, plus ou moins.

 

Le copain de Grant donne l'argent à Veronica. Elle le tend à Wallace..

 

Veronica: Tiens, c'est toi le fort en maths !

Grant: Y a le compte.

Georgia: On se méfie avec vous !

Wallace: Je crois que tout y est, en effet !

Veronica: Notre commission incluse ?

Wallace: Ouai :

Veronica: On a gagné.

Grant On peut avoir les disques, maintenant ?

Veronica: Il va falloir arrêter la caféine, Grrrant ! T'es un petit peu trop sur les nerfs ! Les sauvegardes sont dans la poubelle, juste à côté du banc, derrière.

Georgia: Il va peut-être falloir fouiller un peu...

 

Les deux garçons se mettent au travail.

 

Georgia: Je trouve ça quand même injuste... Quand je pense à toutes les autres personnes qu'ils ont arnaqué... et qui n'ont pas pu leur botter les fesses...

Veronica: Est-ce que tu sais qu'il existe tout un pôle anti-fraudes au FBI ? Un truc important... Et j'ai été étonné de voir à quel point ils étaient intéressés par ce que j'avais à dire sur Liam et Grant !

Wallace: Fin de partie pour eux !

 

Veronica laisse les deux amoureux seuls. Ils s'embrassent et Veronica sourit en les voyants.

 

On entend Liam dire à Grant qu'il a trouvé un des disques. Veronica sort de son sac l'affiche publicitaire de l'inauguration à la soirée en commémoration de Lilly Kane.



Flash-back.

 

C'est déjà le petit matin lorsque la limousine où se trouvent Lilly, Logan, Duncan et Veronica revient à la résidence des Kane. Les parents de Lilly ainsi que le père de Veronica sont là, le visage tendu.

 

Duncan: C'est pas vrai ! Ils ont appelés les flics !

Veronica: Ils ont appelé mon père !

Lilly: Ceci restera le plus beau bal de ma vie.

 

Lilly descend de la voiture.

 

Lilly: Est-ce qu'il y a un problème, Monsieur le shérif ?

Céleste: Lilly. (Elle lui fait signe d'approcher). Es-tu ivre ?

Lilly: Je le suis de moins en moins !

Céleste: Cette fois tu as dépassé les bornes, vraiment ! Pourquoi prends-tu un tel plaisir à m'humilier ?

Lilly: Heu... Deux enfant, les deux ont découché, et pourquoi tu ne cris que sur moi ?

Céleste: Parce que je te connais Lilly... Chaque fois que la famille a des ennuis, il se trouve que tu en es responsable.

Duncan: Maman... C'est ma faute, c'est moi qui ai eu l'idée.

Jake: Ecoutez-moi tous les deux, vous rentrez dans la maison et vite !

 

Lilly, d'un regard de défi, rejoint Logan près de la voiture et l'embrasse fougueusement. Les Kane rentrent chez eux.

 

Veronica: Je suis désolée...

Keith: On en parlera à la maison. Jake, Céleste, merci pour le café.

 

Veronica et Duncan se regardent une dernière fois, il lui fais un signe de la main avant que son père le tire par le bras et le pousse vers la maison.

 

Fin du flash-back.



Nouvelle scène. A la commémoration.

 

Beaucoup d'étudiants sont réunis devant la fontaine, et un groupe de musicien joue un récital de violon. A la fin, Céleste Kane s'approche du micro.

 

Céleste: Merci à l'orchestre de Neptune High. Je sais que si Lilly était parmi nous, cet hommage l'aurait profondément touchée. Lilly aimait beaucoup cet endroit. Il est donc juste de penser que tant que cette fontaine coulera ici, le souvenir de Lilly restera vivant. Et vous, ses camarades, vous vous souviendrez de l'enfant généreuse, gentille et douce qu'elle était. Et comment elle personifiait la fierté des pirates, et la devise de l'établissement,"dévouement, loyauté, honneur".

 

Duncan se lève. Il tire le rideau rouge, découvrant le fontaine. Céleste enclenche le mécanisme, et l'eau commence à couler. Logan, au milieu de la foule, appuie sur la télécommande et lance le film.

 

On commence à voir Lilly petite, puis Lilly lisant une histoire à son petit frère. Lilly souriant à la caméra, Lilly sur un poney, puis sur une petite voiture, puis en petite fée d'oranger. Lilly en plus grande sautant devant la caméra. Toutes ces images sur une musique douce.

Puis d'un seul coup, la musique change, devenant plus rapide. Lilly apparait à l'écran, elle est dans une limousine et parle.

 

"Salut l'Amérique ! Vous vouliez du Lilly, en voilà, alors installez-vous, j'espère que ce petit tour vous plaira !"

 

On voit Lilly danser avec Veronica, puis se servant du champagne (Wallace lève son verre en son honneur), Lilly montrant ses fessses au passants par la fenêtre de la limousine, puis de nouveau Lilly dansant, chantant, buvant, Lilly montrant ses muscles... Lilly embrassant Logan (tous les étudiants sifflent et applaudissent). Lilly courant sur la plage, des bouteilles à la main, puis les cheveux au vent.

 

"La vie est belle ! Vous m'aimez, n'est-ce pas ?"

 

La vidéo se termine avec Lilly, les cheveux au vent.

 

Jake pleure. Duncan, les larmes aux yeux, essaye tant bien que mal de le consoler. Tous le monde applaudit. Logan et Veronica échangent un regard complice.

Weevil est là lui aussi, avec Felix.

 

Felix: Allez Weevil, on se casse ! Weevil !

 

Ce dernier se retourne, les yeux rougis par les larmes.

 

Weevil: Oaui, ouai, on y va...



Nouvelle scène. Veronica, Wallace, Georgia et Troy dans une limousine, en direction du bal.

 

Veronica: S'il vous plait on peut s'arrêter une minute ? Il faut que je fasse quelque chose.

Troy: Je ne pense pas que ça soit une bonne idée, on ferait mieux d'aller directement a bal, j'ai... j'ai promi à ton père.

 

La limousine s'arrête le long de la plage. Veronica descend de la voiture, Troy s'apprête à la suivre.

 

Veronica: Il faut que tu restes là.

 

Veronica s'éloigne sur la plage. Troy interroge Wallace du regard.

 

Wallace: Ne me demande pas... J'ai renoncé à la comprendre dès le premier jour.

 

Veronica, sur la plage, ôte sa robe, et plonge dans l'eau, prenant, pour la première fois, son bain de minuit.

Ecrit par pretty31

VERONICA VOICEOVER: Previously on Veronica Mars…

Flashback scene of Lilly driving Veronica (from 102 "Credit Where Credit's Due").

VERONICA: Why does she hate me?
LILLY: She'd hate anyone she thought that Duncan might love as much as her.

Cut to present-day scene of Celeste and Duncan in the Kane kitchen (from 103 "Meet John Smith") .

LILLY: [Offscreen] Friendly advice. Watch her.

Cut back to them in the car.

LILLY: She'll break the two of you up if she can.

Various shots of Duncan (from 101 "The Pilot").

VERONICA VOICEOVER: Ducan Kane. He used to be my boyfriend.

Cut to Veronica racing out to the murder scene (from 101 "The Pilot").

VERONICA VOICEOVER: It's been a year since my best friend Lilly Kane was murdered.
LOGAN: [Offscreen] That's my girlfriend.

Cut to Logan (from 101 "The Pilot").

LOGAN: Your friend.

Cut back to Lilly's body.

LOGAN: [Offscreen] Duncan's sister.

Cut to Kane dining table (from 103 "Meet John Smith").

CELESTE: I think we could be a little more patient, Jake.
JAKE: We all lost Lilly and we all miss her. But that doesn't mean we stop living our lives.

Cut to hallucinated Lilly and a shocked Duncan (from 103 "Meet John Smith").

LILLY: The truth is gonna come out. It doesn't add up. You know that deep down inside.

Cut to school car park (from 102 "Credit Where Credit's Due").

TROY: Flat?
VERONICA: Just as God made me
TROY: [Looped in] Do you need some help? [From original scene] I'm Troy.
VERONICA: I'm Veronica.

End previously. Open on Veronica and Troy kissing outside the door to the Mars' apartment.

TROY: [Softly] OK. I'm uh, I'm really leaving now.
VERONICA: OK.

She leans up and kisses him.

TROY: Seriously.
VERONICA: [Whispers] See you.

She kisses him again.

TROY: OK. Good night, all right, no more. [Plants a final kiss] Good night. [As he backs slowly away from her] You know, uh, if we were the type of people who attended school functions, this would probably be the time that I'd ask you to Homecoming Dance.

Veronica smiles and lets herself into the apartment.

TROY: [Softly, shaking his head] Oh boy.

Cut to inside. Veronica is still smiling broadly as she turns into the room and spots her father, sitting on the couch.

VERONICA: So, what did you think of him?
KEITH: [Innocently] Oh, hey, you're home early.
VERONICA: Oh hey, did you run his licence plate? Or did you get fingerprints?
KEITH: Sorry, honey, what?
VERONICA: You know you're not fooling me.
KEITH: OK. [Pause] Veronica, I have no idea what you're talking about.

Veronica lets out a puff of disbelief and heads for her room.

KEITH: Oh, hey, I forgot to tell ya. If he's gonna be kissing my daughter on my porch for eight and a half minutes, I'll need to meet him. Sweet dreams, honey.
VERONICA: Is that really necessary?
KEITH: He's taking up a lot of daddy-daughter time. I hardly get to see you.
VERONICA: I see you constantly.
KEITH: Oh sure. You see me but we don't do anything.

Veronica huffs and goes to her room. The broad smile is back as she sits, then lies back on her bed, enjoying the moment.

LILLY: [Offscreen] You buy your Homecoming dress without me?

Cut to flashback Veronica, standing before an open wardrobe, holding a pink dress.

VERONICA: What?
LILLY: [Offscreen] Why do you insist on [camera pans round to her] suppressing your hotness? The world is ready for you Veronica Mars. You don't have to blend in.
VERONICA: I'm not trying to blend in.
LILLY: [Reaching into the wardrobe] I mean, wha-, none of this reflects your personality at all. I'm- [pulling out a dress] why, why do you even have this? You are not a yellow cotton dress.
VERONICA: What am I?
LILLY: You're like-you're [reaching in again] you're red satin. [Pushing her to the mirror] You are strapless red satin. [Putting a piece of red fabric against Veronica's chest from behind as Veronica looks in the mirror] Look at this.
VERONICA: But there's no time for red satin, Lilly, the dance is tomorrow.
LILLY: Oh, god, you, wait a minute. [Laughs] You know that we're not really going to the dance, right?
VERONICA: Wait, what are you talking about?
LILLY: The dance is just a lame excuse for a new dress and a limo party. Logan has got all the refreshments taken care of so it's going to be amazing.
VERONICA: No, I can't do that. You know my dad, he will find out and I'll get crushed.
LILLY: [Dismissive puff] You'll get grounded.
VERONICA: Severely.
LILLY: Oh, whoop-de-frigging-doo, Veronica, I mean, grounding lasts what, a week? You are gonna remember this fun we have for the rest of your life. Trust me.

Lilly leaps onto Veronica's bed. Cut back to Veronica. Cut to Neptune High. Wallace is sitting on the floor in front of a load of files, twisting round to see a girl trying to lift a large stack of files behind him. We will learn her name is Georgia
WALLACE: [Jumping up] Let me help you with that
GEORGIA: You have to let me do something, Wallace. Oo-oo

Just as Wallace reaches her, the files slide out of her arms. Wallace rescues some of the pile but the rest drop all over the floor.

GEORGIA: OK, that was the pile you just got finished alphabetizing, wasn't it?
WALLACE: Actually, it was two piles.
GEORGIA: Who could be a bigger spaz, seriously?
WALLACE: Yes, you could have knocked over three piles.
GEORGIA: I'm so sorry. You would have been out of here two hours ago if it wasn't for me.
WALLACE: Really not a problem.
GEORGIA: OK, you can stop being nice. I know I ruined your whole night.
WALLACE: Georgia! Trust me. You have it.

Georgia still looks really upset. She reaches out and hugs Wallace.

GEORGIA: I think I did something really stupid.

Wallace is grinning ear to ear. Georgia lets go of Wallace's neck and stands back.

GEORGIA: See, I got this email…

Cut to Veronica's second office, the girls room at Neptune High. Georgia is telling her story to Veronica while Wallace watches.

GEORGIA: This guy Karl is super-rich. A trust fund kid. And I guess he has a gambling problem and he got into trouble so he sent an email to a friend asking for help, and…

The noise from the hall outside gets suddenly louder as someone attempts to enter the girls room. Wallace races to the door and pushes the girl coming in back out the door.

WALLACE: Overflowing toilets. Use the faculty restroom.

Wallace maintains door watch, listening at a distance. Georgia hands Veronica a copy of the email. She looks at it.

VERONICA: Well, okay, first of all, a trust fund kid doesn't send a message from grantastic tech dot com domain. That's pure nerd. [Reading] Hey buddy, I know we've not been in contact for a while but I'm hoping you can help.
GEORGIA: He was offering over 200% interest. And I only had to loan him the money for two weeks. Until his 21st birthday when he gets his trust fund.
VERONICA: So you called and told him you'd front the cash.
GEORGIA: Yeah, and everything would've been fine if he would've paid me two weeks ago, like he said.

Veronica is searching for words that don't involve calling Georgia an idiot.

WALLACE: Everything's gonna be fine, okay Georgia. [Winking at her] We'll get him.
VERONICA: Will we now?

Wallace grins and rolls his eyes to indicate that he wants to impress Georgia. Veronica already has her cell out and has punched in a number.

VERONICA: [Into telephone, very bouncy] Hi Karl, it's Amber. Um, I got an email from you, I guess by mistake but I think I can help you. Give me a call. 555-0196.

Veronica closes the cell just as the school bell rings.

VERONICA: And I'm late for bio, again. [To Georgia] Ten per cent of whatever I recover.

Georgia, bemused, nods. Veronica starts to walk out of the restroom but as she goes, she uses the cell again.

VERONICA: [Bouncy and dumb, into the phone] Hi! You've reached Amber. Leave me a message.

Wallace grins and mouths "Thank you" as Veronica passes him at the door to leave the restroom. He looks back at Georgia and points at the departed Veronica.

WALLACE: Did I tell you?

Georgia, not totally sure of what is going on, smiles nervously. Opening credits. Scene opens in the journalism classroom. The students are watching the school television service, a broadcast of which is underway.

TV: …last day to buy homecoming tickets. No homecoming tickets for the dance will be sold after that time.

Veronica is not watching the broadcast, she is looking at a computer screen at the back. Logan comes into the classroom and sets his bag on the large central desk.

TV: Kicking off the homecoming festivities, the dedication of the Lilly Kane Memorial Fountain.

Veronica and Logan both look up at that.

TV: The Kane family would like to invite all students and faculty to attend the tribute and celebrate the memory of one of Neptune High's most beloved students.

Veronica has walked forward into the room to watch this part of the broadcast and Logan notices her. Veronica looks at him and he won't sustain it, dropping his head down.

TV: And in other news…

Cut to Veronica in the school hallway. She looks preoccupied. Troy sidles up beside her, full of the joys of spring, and walks with her.

TROY: You and me, Thursday night, I'm thinking mini-golf. It's what all the kids are doing. [Off her sceptical look] But you don't golf.
VERONICA: My dad wants to meet you.
TROY: That's cool.

Veronica has reached her locker and is dialling the combination.

TROY: I'll pick you up at the door. I mean I can't do the beep and wipe but that's no problem.
VERONICA: My dad's a little intense.

She opens her locker.

TROY: Don't worry. I give good parent.


Troy leans down to kiss her. She smiles tenderly at him as she gets her books.

TROY: And just so I can make the appropriate arrangements. Homecoming is a go, right?
VERONICA VOICEOVER: This should make me happy.
VERONICA: [To Troy, trying to hide her uncertainty] Yeah, yeah, it'll be fun.

Troy strokes her arm and backs off and away. Veronica drops the smile once his back is turned and is more ponderous.

VERONICA VOICEOVER: The big dance being a staple of every high school girl's fantasy.

Flashback to the Kane residence. Celeste is carrying a camera through the house.

VERONICA VOICEOVER: I've already lived the dream. Everything else seems like a cheap reminder.
CELESTE: Lilly!

Long-haired Veronica comes into view. She is dressed in a long pink dress with spaghetti straps. She is pointing a camcorder at Logan, who is posing in his tux and fancy waistcoat.

CELESTE: Lilly! Dear! Everyone is waiting.

Duncan is also in a tux. Jake is sitting in a chair, watching Veronica and Logan fooling around.

DUNCAN: What the hell is she doing? How long does it take to put on a dress?
CELESTE: Honey, you know your sister. It's not an entrance if she's on time.

Duncan huffs and groans. He walks back to Veronica who laughing at Logan, now dodging the camcorder.

DUNCAN: Maybe you should go and help her.

Lilly makes her entrance.

VERONICA: Ah-umm, I think she's got it covered.

Lilly is voluptuous and fabulous in a gold sequined backless dress. She does a slow-mo walk forward towards her audience, twirling as she goes. The front is a low cut, draped, halter held together at the breasts by a thin chain. The dress is split high up at least one side. Jake stands at her approach and Logan walks up to meet her.

LOGAN: I believe Keanu Reeves said it best, when he said, Whoa!

Lilly laughs and proffers her cheek which Logan kisses.

LILLY: All right, let's, ah, [taking Logan's hand] let's make with the pictures before the, um, [doing a dance turn under his arm] glitter rubs off.
LOGAN: [Laughing] OK.

They dance they're way over to Veronica and Duncan.

VERONICA: [Holding out the camcorder to Jake] Could you… Mr K-
JAKE: [Getting it and taking the camcorder from her] Oh yeah, of course.

The four friends get positioned, the boys behind their respective girlfriends. Jake with the camcorder and Celeste with the camera face them.

CELESTE: [Without feeling] You all look very nice. [Indicating Lilly's exposed cleavage] Lilly, could you…

Lilly is having none of it and adjusts the drape to expose more of her cleavage. Duncan rolls his eyes to heaven in an amused, Veronica does a 'Oh my god but I'm also impressed' look and Logan grins.

LILLY: [To her displeased mother] Hey, I'm only young once. How many braless years do I have left.

Celeste raises the camera and they all start to pose at different angles. The camera flashes, Jake keeps rolling and they have fun until Duncan spots the limo.

DUNCAN: All right. Let's go.
CELESTE: Be careful
JAKE: Be safe out there.

The party heads for the limo. Cut to present day. Veronica is still standing at her open locker, a look of loss on her face. Wallace comes up behind her as she closes her locker.

WALLACE: [In very chirpy mood] Ladies and gentlemen, Veronica Mars [Bopping] I've talked to that girl more today than I have in the past four months combined.

Wallace has blown her blues away and Veronica is smiling broadly.

VERONICA: Her pain is your pleasure?
WALLACE: Hey, hey, I'm the cavalry. I get to save the day. [Off Veronica's look] We are going to save the day? Right?

Veronica reaches for her ringing cell phone.

VERONICA: Hello?

On hearing the response, Veronica puts a 'this is it' hand on Wallace's arm.

VERONICA: [Adopting Amber's simper] Oh yeah, this is Amber.

Wallace crosses his fingers and gets increasingly excited as he listens.

VERONICA: Oh my god, hi! [Pauses] Of course I can meet you today, what time?

Veronica and Wallace walk forward out of shot just as Logan is passing behind them. He heads for Duncan, standing at his open locker. He has videos in his hand.

LOGAN: What are you doing?
DUNCAN: Ah. My mother thought it would be nice to have a video tribute of Lilly for the dedication ceremony.
LOGAN: What, she wanted you to do it?
DUNCAN: No my dad did. He wanted someone who knew her.
LOGAN: Do you want me to do it, man? You know I'm awesome at this stuff. Come on, let me do it. I wanna do it.

Duncan nods his head and hands over the videos.

DUNCAN: Thanks man.
LOGAN: Yeah.

Cut to Veronica, hair curly, skirt short and cleavage exposed in a tight red sweater is the epitome of the blonde bimbo. She has a flower in her hair. She is sitting on a bench in front of water. A man, who we will in a moment be told is Karl, gets out of a car, carrying a backpack. Wallace and Georgia are watching from behind a Land Rover.

WALLACE: Is that him?
GEORGIA: I don't think so.

Veronica sees his coming and pulls down her shirt a little more.

KARL: Amber?
VERONICA: Karl?
KARL: That's me!

Veronica stands to greet him.

KARL: You must think I'm the biggest loser, [shaking hands] sending my friends emails, begging for money. I really don't know when this became my life.
VERONICA: Well, gambling is an addiction.
KARL: You know? It is, Amber. Thank you for understanding. You're saving my life. Literally.

Karl drops his backpack and sits down on the bench. Veronica follows suit. Wallace and Georgia continue to observe.

GEORGIA: That's not him. But I think Karl had on the same outfit. He even had the same ugly backpack.
WALLACE: Stay right here.
GEORGIA: Be careful, Wallace.

Wallace beams at her and then walks around the Land Rover to the car Karl arrived in. He nonchalantly plants a tracking device on the rear bumper and then heads back to Georgia. Cut to the bench.

VERONICA: So, just so that we're clear, the deal is I give you $3000 this week and you give me $6000 next week?
KARL: On my 21st birthday. That's the day my trust fund is unlocked.
VERONICA: [Grabbing her purse] So who do I make the cheque out to?
KARL: I'm sorry. Didn't I tell you that it had to be in cash?
VERONICA: Did you?
KARL: Remember? I can't deposit anything at the bank because all my accounts are frozen… until my birthday.
VERONICA: Okay, I'll-… it must be the hair. [Simpers] Blonde. Should we meet back here tomorrow?
KARL: Tomorrow. Same time?
VERONICA: [Nodding her head] Perfect.

Karl nods and bends down to retrieve his backpack.

VERONICA: Karl? I can trust you, right?
KARL: You can trust me, Amber. [Raises his right hand] Hand to God.

Veronica simpers and smiles as Karl gets up and walks away. As soon as his back is turned, she drops the Amber persona, giving him a hard look. Cut to later. Karl exits his car, having parked in a street. He crosses the road, heading for a ramshackle looking building covered in graffiti. Veronica, tracker in hand, spots his car. Cut to her approaching the building which on closer inspection appears to be a community theatre, Circle Theatre Company. The graffiti are posters. "Endgame" is on the bill. There is a small, glass-fronted display of the five players featuring Kevin Hand as Clove and Jimmy Spain aka Karl as Hamm. The three female cast members aren't named.

VERONICA VOICEOVER: And where do conmen go when they're done conning for the day?

Veronica spots Jimmy Spain's photo.

VERONICA VOICEOVER: To a funky Bohemian theatre for an avant-garde staging of a Beckett play, naturally.

Veronica tries to open the display but it is locked. She turns at the sound of a police siren as it goes past, then pulls the flower out of her hair. With the pin, she efficiently picks the lock. She opens the unit and grabs Jimmy's picture. Some of Jimmy's credits are typed on the back: "Lost In the Midst", Role of David (lead) - Summerland Theatre Group, Neptune CA; "Aquarrena Commercial", Role of Salesman - 5 Mike Dam Productions, Neptune CA; "Twelfth Night", Chorus -Shakespeare Group, Neptune CA and "On Air", Stand In - Slave Rat Productions, Neptune, CA. Jimmy's details head the sheet (1536 Circle Heights, Neptune, CA 900800, 615-555-1078). Handwritten at the top of the list of roles is "Duped! Role of Karl - Recurring" .

VERONICA VOICEOVER: You've gotta be kidding me.

Veronica smiles. Cut to outside the theatre. It is night. Jimmy comes out of the theatre to a few admiring fans, indulges in some lovey-ness and then spots Veronica sitting on the bonnet of her car.

JIMMY: [To one of his admirers] Hey, listen, I'll catch you guys later, okay? [To another who tells him he did a nice job] Hey, thanks man.

He reaches Veronica who has slipped off the car. She is holding his picture.

JIMMY: What are you doing here?
VERONICA: I'm a huge Beckett fan. [Jimmy looks back at the theatre] Hand to God!

Veronica mimic's the raised right hand Jimmy used as Karl from the bench.

JIMMY: Wait a minute. This is part of the show, right? Naw, you're not gonna get me like that. [Looking around and shouting] T! Liam! You guys can come out, I'm ain't buying it.

Veronica looks around.

JIMMY: So… is this a part of the same episode or am I getting paid again?
VERONICA: What are you talking about?
JIMMY: "Duped!"
VERONICA: [Looking again at Jimmy's credits on the picture] What, you're telling me that "Duped!" is a show?
JIMMY: Oh, I thought you were part of this. Yeah, it's one of those reality shows where people get duped into doing stupid things like giving some stranger their car or a bunch of money.
VERONICA: There were no cameras!
JIMMY: You're not supposed to see them, that's the whole point. Right?
VERONICA: There's no show, Jimmy!
JIMMY: Wh-wh-what are you talking about there's no show. I auditioned, I got cast!
VERONICA: It's a scam. My friend, Georgia was duped about two weeks ago out of $6000 by some other trust fund Karl.
JIMMY: N-no, no.
VERONICA: How did you find out about this?
JIMMY: [Gropes for his words] There was an ad in "Back Stage West". Open call but, you know, I'm between agents right now. They just called me today to tell me I got the job.
VERONICA: Do you still have the number on your cell phone?
JIMMY: Now wait. You're telling me there's no show? For real? This isn't a dupe?

Veronica shakes her head. Jimmy gets his cell out of the, different, backpack he is carrying. He checks the phone display.

JIMMY: [Handing the phone to Veronica] There it is.

Veronica takes the phone, glances at the number and punches redial.

JIMMY: Hey, what about my SAG points?

Cut to day. Veronica and Wallace are at school, walking down the corridor.

VERONICA: A pay phone that doesn't accept incoming calls. Shocker. From a place called Gameland. I guess it's a cybercafé but I'll check it out.
WALLACE: Naw, it's not a cybercafé, it's a gaming club. It's like a bunch of computer nerds trying to blow each other up. Only girls they see in there are japanimated. So, you're not going to really blend.
VERONICA: So I won't blend.

Cut to the gaming club. A screen shows a list of names playing including Liamator, Snake_Bite, Coppertop, Grrrantula, Tedster, Psyris, Kon_Artist, Kelly and Kill_Zone. Veronica arrives wearing a short black page boy wig and dressed like Sailor Moon (schoolgirl killer) from "Kill Bill". She draws a lot of attention. Veronica approaches the guy in charge and swaps her ID for an ear piece.

VERONICA: Thanks.

He watches her as she moves into the depths of the club. Various gaming chat is going on and a lot of the nerds are still watching her. She spots two guys sitting on a couch facing a screen, playing the game. She strikes out for them, plonking herself down on the couch between them. The one on her left, who will be revealed as Liam, is irritated her company but the lad on her right, who IMBd cites as named Ted, is more impressed. They go on with their game.

LIAM: I have one word. Ownage.
TED: I care
LIAM: Aaaand, I just fried you again.

Veronica watches as the two shoot at each other on the screen. Screen names for the characters come up when they are targeted. (Possible continuity problem - Tedster seems to be Jezebel on screen and Liam is not Liamator but Coppertop) .

TED: Ooohh.

She smiles then turns to Ted.

VERONICA: Can you watch my stuff?
TED: Yeah.

Veronica pulls a piece of paper from her bag then leaves it on the couch as she gets up. She walks behind the couch to where the names of the people playing are listed on the screen. She looks at the paper. It is a copy of Georgia's email for the scammer, whose email address is [email protected]. She compares it with the screen.

VERONICA VOICEOVER: Grrrantula, a gamer. Email from grrrantastic-tech. A coincidence, I think not.

Veronica types "Gamegirl" into the new player login.

VERONICA: Gamegirl.

The screen acknowledges her character and tells her to enter the game. She places the earpiece and walks back to the couch. She picks up a controller, takes a sweet offered by Ted and starts to play.

VERONICA VOICEOVER: Now lets see if I can't get Grrrantula's attention.

She fires at various characters until she finds Grrrantula. The boy in question, who is called Grant, looks around the room on being hit.

LIAM: Stop killing your own team.

Veronica keeps shooting at Grrrantula.

GRANT: [Looking around again] Hey, cut the crap.

Veronica has heard the voice but has not placed him. She keeps shooting.

VERONICA VOICEOVER: Come on, loser. Show yourself.
GRANT: Hey! I'm on your team, lamer!

Veronica looks around but still hasn't identified him.

VERONICA: [To Ted] Wow! I'm really bad at this.

She keeps shooting Grrrantula. She gets him.

VERONICA: [Jumping to her feet] Ownage!
GRANT: [Getting to his feet, angry] Hey, it's not ownage, I'm on your team!

Veronica gets a good look at Grant. She plops herself back down again with a satisfied smile. Cut to a little later, Veronica going up to the counter. She hands back the earpiece.

VERONICA: Devlin.

The guy looks in the card index box for an ID in the name of Devlin and can't find it.

GUY: What was the first name?
VERONICA: Here [grabbing the box], it'll be faster.

She rummages through as the guy is distracted by another customer. She finds the ID she used and Grant's and takes them both.

VERONICA: It was hiding under the Q's.

She leaves. Cut to a narrow college corridor.

VERONICA VOICEOVER: Grrrant's ID indicated he was living in Lannigan Hall at San Diego State. A university known for its liberal arts, its picturesque campus and its parties.

Veronica has picked a flyer for "Beer in Bremen Around the World Party Tonight" from off a notice board. Cut to Veronica's room. Her hair is plaited around her head and she is trying a pair of glasses on Wallace.

WALLACE: It's not going to work. You can't take the cool out of me. [Poses] Look, pocket protector and I'm still full of pimp juice.
VERONICA: [Taking the glasses off] Shouldn't you be a little more sombre for your poor scammed girlfriend?
WALLACE: Now you know she's not my girlfriend so why are you even trying to play it like that?
VERONICA: Like what?

Veronica places a different pair of glasses on Wallace.

WALLACE: Like you wanna have this whole conversation about whether I like her or whatever. [Veronica is not satisfied and takes them off again] Like we just got out of cheerleading practice. Guys don't do that.
VERONICA: [Trying another pair on him] Okay. [Satisfied] Yeah.
WALLACE: If a guy likes someone, he just likes her. He doesn't need to have [air quotes] a five hour talk about it
VERONICA: [At the mirror] So you like her, but we're just not having a talk about it?
WALLACE: Yes.
VERONICA: [Smiles] Do you like her a lot?
WALLACE: [Laughs] Yes, I like her a lot. Yes, I go two floors out of my way between classes so I can see her. Yes. I volunteer to reorganise an entire filing system of attendance crap, just so I can be in the same room with her. You happy?
VERONICA: I still think you're a badass.
WALLACE: And I am. And nobody's gonna buy me as a nerd.
VERONICA: You've already been bought. I called the resident advisor and I told him you were a prospective freshman.
WALLACE: And they believed you because?
VERONICA: Because I do a surprisingly convincing admissions assistant. But, tonight, you lucky boy, I'm all nerd hag.
WALLACE: [Rubbing his hands together] Okay, let's get this party started because I am hungry for gratitude.

Veronica goes to follow Wallace as he exits the room but turns back to get her cell. As she picks it up from the table, she sees a picture of Lilly, hidden behind some other pictures. She picks it up to reveal that it includes Logan, Duncan and herself, and was taken at the Kane's the night of the limo party. She reminisces. Flashback to the limo. The music is Thievery Corporation's "All That We Perceive". At the far end across the back of the limo, Logan and Veronica are sitting in the back set. Duncan sits on the seat running along the side of the limo, Lilly is just settling next to him with her champagne. The sunroof is open exposing the stars.

LILLY: Okay, it's my turn? Logan.
LOGAN: Truth.
LILLY: What did you think of Veronica the first time you saw her.
LOGAN: [Mumbling with embarrassment] I don't know, I thought she was hot.
VERONICA: [Gasps] I was 12 when you moved here!
LOGAN: Oh, and, like you weren't working it in your shorts and your kneesocks.
VERONICA: That was my [punching him in the shoulder] soccer uniform!
LOGAN: So, whatever! It totally worked!
SONG: We feel endlessly

Duncan and Lilly laugh.

LOGAN: Okay, Lilly.
LILLY: Dare.
DUNCAN: [Snorts] Shocker.
SONG: Beyond all gravity
LOGAN: Okay, kiss someone in this limo.

He spreads his hands.

DUNCAN: [Snorts again] Come on, dude.
SONG: Who are we, what we see

Lilly takes a swig of champagne and hands her glass to Duncan.

LOGAN: Come on.

As she rises to head for the end of the limo, Logan readies himself to be kissed.

DUNCAN: Here we go.
SONG: I can't comprehend

Lilly heads for him as he throws himself against Veronica to give Lilly lots of room. Veronica puts a hand over her eye so as not to be staring at the kiss taking place right next to her. Lilly goes to kiss Logan and he opens his mouth wide to receive. At the last minute, she swings over and kisses Veronica. Logan screams in delight. Veronica pushes her away, laughing.

SONG: Who are we, what we see
DUNCAN: Oh no!
LOGAN: [Clapping] A little girl on girl action in the limo.
DUNCAN: Oh, man! Dude! That's my sister and my girlfriend.
SONG: I can't comprehend
LOGAN: Yeah, dude, like that one's not in the rotation.

Duncan reacts by shaking the bottle of champagne and spraying Logan. Lilly screams and scrunches close to Veronica to avoid the spray.

LOGAN: Dude, this is my dad's tux.
DUNCAN: Didn't know man. [He shakes the bottle harder and sprays him some more] Here.
LOGAN: [As he lunges for Duncan] I'm soaked!

Logan chases Duncan out of the limo, which is parked at the beach. The chase continues, Duncan throws off his jacket as Logan tries to tackle him. They wrestle in the sand. Veronica and Lilly, enjoying the show and laughing, sit back in the limo.

VERONICA: Our boyfriends are all class. Lilly pats Veronica's hand as she regains her breath.

LILLY: Yeah.

Cut back to Veronica staring at the photograph.

WALLACE: [From the door] Tick-tock! Very cute girl in need of our help right now.

Veronica hurries to join Wallace. Cut to the party. Music: "Diverse City" by Toby Mac. People are dressed in various 'around the world' costumes and the party is spread through several rooms. The resident advisor, wearing sombrero, comes around the corner, Veronica and Wallace trailing after him.

SONG: They call us Diverse City, we're colourful good It's like a freak show in your neighbourhood So, if you wanna praise you can come on down Cause this freak show's leaving the ground
RA: Yeah so, we're pretty chill around here. I mean there's rules and stuff but it's mostly, like, don't light stuff on fire, don't get caught with drugs, you know?
WALLACE: Cool.
VERONICA: [Pointing to Grant] Hey, I think I know that guy.
SONG: Up, up and away, baby we don't play, maybe you thought you was done for the day He said, she said, I said this, that you can't get away from your moment of bliss Stirring, we'll lure you in and we'll make room for the shade of skin Short ones, tall ones, skinny ones, bigger, love is the gun and we pullin' that trigger
RA: Grant. Yeah, he's pretty famous around here. He's like a genius or something. Him and that bouncer looking dude over there [pointing at Liam]. They call them the Silicon Mafia. Basically, around here, these guys are legend.

Cut to later at the party.

MALE STUDENT: [Offscreen] This dude.

Camera pans round to a small knot of people talking. It's Veronica and Wallace talking to a couple of students.

MALE STUDENT: Got caught looking at Grant's laptop screen.
FEMALE STUDENT: The next day he was put on academic probation...

Cut to Veronica and Wallace listening and then to Grant and Liam across the room talking quietly.

FEMALE STUDENT: [Offscreen]…because his GPA dropped from a 3.8 to a 1.5.
MALE STUDENT: [Offscreen] Overnight on the university computer system.
FEMALE STUDENT: [Offscreen] And they have a security system…

Cut to the students.

FEMALE STUDENT: …like with laser beams.

The other student laughs and takes a swig of his beer. Cut to Wallace listening.

MALE STUDENT: [Offscreen] I think they're building robots or something.
FEMALE STUDENT: [Offscreen] I felt the wall in the dorm next to theirs and it was way hot. [Cut to her] Do you know how many grill lights they probably have in there?
MALE STUDENT: The walls are so hot, it's because they have a million dollar bag of super computers.
FEMALE STUDENT: That they bought with their weed money.

The students wander off, leaving Veronica and Wallace. Cut to later, the RA's office. Veronica runs in.

VERONICA: Um, it is okay for people to be shooting Roman Candles down the stairways.
RA: Oohh, man. You know?

The RA grabs something out of his top desk drawer, pushing it closed as he exits. Veronica slips her purse into the drawer to stop it closing and, once the RA is out of the room, searches the drawer. She lifts her leg behind her to stop the door closing as she finds the right keys. She runs out to the room. Cut to Wallace. He is seated in a chair, surrounded by a number of college kids standing over him, including Grant.

GRANT: So, what do you plan in majoring in?
WALLACE: [Uncertainly] Math.
GRANT: Math, wow. So, what are you into? Accounts theory, PDEs, joint methods. What's your thing?
WALLACE: I'm pretty interested in, ah, joint methods.
GRANT: Hmm
WALLACE: Right now.
GRANT: For error estimation or neutrality?
WALLACE: I know this is gonna sound kinda weird but… I'm interested in both.

There are grunts of approval from his audience. Cut to Veronica. She passes a group of party-goers and through a door to a quieter part of the hall. The music can now be heard - Radio 4's "Party Crashers. She finds the room she is looking for next to which is a notice board.

SONG: The DJ is in from overseas He's breaking hearts, he's making beats

She sticks the picture of Jimmy on the board.

SONG: Your hands are shaking as you hit the pavement Can't catch a break on 13th street

She opens the door, upon which are various warnings, with the keys she took from the RA's desk. The room is dark and immediately upon entry is an alarm keypad on the wall. The alarm is beeping. Veronica examines it. Cut to Grant's interrogation of Wallace.

SONG: These days things seems strange
GRANT: 'One can conjecture' or 'Fermat's last theorem'. Which better defines geometry in three dimensional space?
SONG: These days things seems strange These days things seems strange

Wallace looks uncomfortably out of his depth. Back in the dorm room, Veronica has failed to stop the alarm going off.

SONG: They're taking over while we think it over Can't get a message anyway They let me down

Grant abruptly checks his cell, as it sounds. Veronica goes further into the dorm room. Liam enters.

LIAM: What the hell are you doing?

Liam gets up close to Veronica. In the meantime, Adam races out of the party. Cut to Liam escorting Veronica by her arm out of the room, into the hall.

VERONICA: [Playing drunk and dumb] They told me this was Sri Lanka. I wanted a coconut toddy.
GRANT: [Entering the hallway from the party] What the hell's going on?
LIAM: We had an intruder.
GRANT: How did you open the door?
VERONICA: [Shrugs] I don't know, I just opened it.
GRANT: It's impossible, it's always locked.

Veronica shrugs again as Liam spots and takes down Jimmy's picture from the notice board.

LIAM: Grant.

Liam holds the picture out for Grant to see.

VERONICA VOICEOVER: And the real way the Silicon Mafia finances their empire comes clear.

Veronica sees Wallace enter the hallway. She groans and slides along the wall towards him.

WALLACE: Hey!
VERONICA: I don't feel so good, Papa bear.

Wallace supports her as she pretends to heave and they exit, leaving Grant and Liam staring after them. Wallace and Veronica stumble and nearly fall through another door, Veronica still leaning on him. Once clear, she drops the act.

WALLACE: Papa bear.
VERONICA: Never happened.

Cut to day. Veronica and Wallace enter the school.

WALLACE: My first college party. Drinking Pina Coladas with a dude and talking about math.
VERONICA: They've gotta be hiding something big in that dorm room to have that much security. I mean, an-an alarm that sends a message to your cell phone? What's wrong with a deadbolt?

Wallace falls back to gaze lovingly at Georgia who is at her locker.

VERONICA: Wow! You've got it bad.
WALLACE: Nothing bad about this my friend.

Wallace heads over to Georgia. Veronica watches fondly for a moment and then goes on her way. Cut to the journalism classroom, empty except for Logan who is sitting at the central table, looking at a PC screen. He has a video in his hand. There is a film playing on the screen with some music. Veronica is passing by in the hall. A voice drifts out from the film Logan is constructing.

LILLY: [Offscreen] Mom, if you don't put the camera down, I won't go out there.

Veronica recognises Lilly's voice, stops and goes into the classroom. Logan is watching the screen and making notes. He glances over and sees Veronica and returns to his notes. Veronica slowly walks closer, eyes fixed on the screen. On screen is a very young Lilly, maybe two, standing with her arm on a couch which changes to her at a year or two older, flipping the page of a book in bed, her doll next to her. Logan glances back and sees Veronica is still there. He returns to his notes.

LOGAN: What part of my ignoring you makes you think you're welcome?
VERONICA: What are you doing?
LOGAN: Assembling the world's most boring memorial video.

He snorts in derision then picks up the videos.

LOGAN: Ballet,…

Cut to the computer screen. Lilly, now about six, is riding a horse or pony. She has a red cowboy hat on her head.

LOGAN: [Offscreen] …choir recital, debutante crap…

Cut back to Logan and Veronica.

LOGAN: …girl scouts. [Sighs heavily] Memories both misty and water-coloured.

Logan makes to set the videos down but jerks his wrist to fling them down instead. On the screen, Lilly aged about six drives a Lego car, then Lilly aged about eight sings against a sparkling and colourful backdrop .

VERONICA: It's Lilly as a long-distance commercial.
LOGAN: Well, it isn't really about Lilly, is it. [Watches, then with a laugh] God, this would piss her off.

As Veronica watches, she remembers.

LILLY: [Offscreen] Come on, Veronica, it's your turn. Do not lame out.

Flashback to the beach the night of the limo party. All four are walking at the edge of the water, all have their champagne glasses except Duncan who has the bottle. Logan is carrying the camcorder.

VERONICA: Okay, okay, okay, okay, okay. I've never…

As Veronica thinks, holding up her glass, Logan takes a swig of champagne and spits it into the water. He turns and walks backwards to watch.

VERONICA: …gone skinny dipping.

The others express their surprise all at once.

LOGAN: Oh, jeez…
LILLY: Oooo…
DUNCAN: [Laughs] What?

Logan and Lilly take swigs. Duncan raises the bottle to his lips.

LILLY: That is just unacceptable. We're gonna have to do something about that, Veronica Mars.
LOGAN: Oh, oh okay. [Holding up the camcorder to record the reaction] I've never taken matters into my own hand in the boys' locker room after watching the cheerleader tryouts.

Duncan and Veronica both freeze at this and the party comes to a stop. Veronica gasps as Duncan stares at his best friend.

DUNCAN: Dude, you are so dead.

Logan and Lilly laugh as Veronica is open-mouthed.

LILLY: How pervy, Duncan! I am a little impressed though.
LOGAN: You must drink, comrade.

Duncan signs heavily then raises the bottle to his lips. Logan is giggling. Veronica puts a hand on his arm as he does.

VERONICA: Wait! Please tell me that was before we started dating.

Logan's giggle turns into laughter.

DUNCAN: Of course. [Desperately getting on to something else] I've never, um, I've-I've never seen my parents my parents having sex.

Lilly drinks. Everyone gasps.

DUNCAN: No way.

Duncan is horrified, Logan laughs and Lilly nods.

LILLY: Yeah.
DUNCAN: No way.
LILLY: I went into their room…
DUNCAN: No…
LILLY: … to borrow Mom's black sweater,
DUNCAN: …Shhh,
LILLY: Mom was on top of Dad…
DUNCAN: I want you to shut up…

Duncan goes to put a hand over Lilly's mouth.

LILLY: … Hold on a second [something]…

Instead he puts his hands over his eyes.

DUNCAN: Oh my god, I don't want to see this.
LILLY: She was like this, watch…

Laughing, Veronica indicates that Logan should film Duncan by pointing at Duncan. Logan's laughing too much to keep steady.

DUNCAN: Oh my god.
LILLY: …she was like this...

Duncan is peeping out through his fingers.

LILLY: [Mimicking her mother, passionless] Oh, oh, [raising a hand to her moth to stifle a yawn] oh.
DUNCAN: Lilly, that is so wrong.
LILLY: I promise, but I think Dad probably thought so too. I've got one. I, um, I have never not had sex.
LOGAN: Ooh.
DUNCAN: Huh?
VERONICA: [Confused] Wait, what does that even mean?
LOGAN: [Training the camcorder on Veronica and Duncan] That means, drink if you are a virgin.

Veronica stands still, giggles and drinks. Logan laughs evilly. Duncan shakes his head.

DUNCAN: What the hell.

He raises the bottle and drinks to the whoops of his sister and Logan.

LILLY: Whoa, Duncan! I'm shocked.
VERONICA: You are so cool.

Veronica leans up, puts her arms around his neck and kisses Duncan.

LOGAN: Oh, so cool, man…

Logan and Lilly laugh then join in a group hug as Veronica and Duncan continue to kiss, Logan filming throughout.

LOGAN: [Mockingly] I love you, I love you, I…

The kiss breaks off and they all laugh.

LILLY: Oh yeah…
LOGAN: Yeah.

Logan stretches his arm up to capture an overhead of the four of them.

DUNCAN: [In Veronica's ear] …you're my girlfriend.

Happy time. Veronica is back in the classroom. She turns and walks away, leaving Logan at the screen. She looks back at him and the screen. She seems to have and idea and goes. Cut to Keith and Veronica who has Backup on a lead, walking down a street.

KEITH: I don't think this really constitutes quality time.
VERONICA: I've never loved you more.

Keith puts on the jacket he is carrying. It is a DEA jacket.

VERONICA: It's a good cause. These guys ripped off a friend at school. And there's a World's Greatest Dad trophy in your future.

Keith grabs Backup's lead. He carries on as Veronica halts outside. Keith gives her a backwards wave as he heads into the campus. Cut to Keith and Backup being escorted to Grant and Liam's room by the RA.

KEITH: We were flying over with the heat seeking cameras. Came across some high intensity discharge lamps. Looks like someone's cultivating a little MaryJ.

Keith bangs on the door. Liam answers. Keith shows a badge.

KEITH: Mind if I come in?

Keith doesn't wait for a response. He marches in with Backup. Grant gets up from his desk in the room.

GRANT: What's going on?
KEITH: What's your name, son?
GRANT: Grant. [Off Keith waiting for more] Winters.
KEITH: [Looking around] Any drugs on the premises, Mr Winters?
GRANT: Caffeine.

Keith sighs heavily and stares at him.

GRANT: No sir.
KEITH: You sure about that [grabs a chair], plants, seeds, any cannabis seedlings of any kind?

As he talks, he stands on the chair to inspect a high shelf above a bed.

LIAM: [Firmly] No.

Keith continues his inspection but in fact plants a bug on the shelf.

GRANT: [Offscreen] Look, we don't have any drugs, okay?
LIAM: [Offscreen] And don't you need like a warrant or something?
KEITH: [Getting down] What do I need a warrant for? There's nothing here. [As he leaves the room, quietly to Backup] Come on.

He walks out of the room without a glance back. Cut to Veronica in the outside area of the campus. She is listening to Grant and Liam via the bug.

LIAM: [Offscreen] Why did you let him in?
GRANT: [Offscreen] You're the one who let him in. And why wasn't the alarm on? It supposed to be on even when we're here.

Some time passes and Veronica continues to listen.

LIAM: [Offscreen] I'm heading to the snack bar.
GRANT: [Offscreen] Set the alarm.

Veronica hears the tones as the alarm is set. She picks up her cell and duplicates the sound, writing down the number: 0227. Cut to later, same location. Veronica is now the only person seated in the area. Her cell rings. She sees who it is and answers.

VERONICA: [Flirty] Yeah? [Pause] Oh my god! [She looks at her watch] I'll be right there.

She hurriedly packs up her things. Cut to the Mars' apartment. Troy is sat bolt upright on the edge of the couch as Keith takes his seat in the armchair.

KEITH: So. Veronica tells me, um… well actually she hasn't told me anything about you.
TROY: Well, I don't know if that's a good thing or a bad thing.
KEITH: Neither do I.

Keith stares for a moment then laughs. Troy follows.

TROY: Well, if you have any questions or, you know, you want a list of references or anything…
KEITH: So you're going to the homecoming dance.
TROY: Oh yes, sir, if that's okay with you.
KEITH: Of course. And after the dance?
TROY: Why-I think that, uh, Veronica said that she had to be right home after, so…
KEITH: Yeah, good. And you're gonna stay for the whole dance, I mean, you're not gonna leave early to go to a party or a hotel and still make it back by curfew?
TROY: No, you-ah, I mean… the whole point of going to the dance [laughs] is to go to the dance.
KEITH: Good. So you won't mind them that I cancelled your reservation at the Four Seasons?

Troy is stunned. Keith smiles benignly with steel in his eyes. Veronica arrives.

VERONICA: [Closing the door] I'm here, I'm here. So. Who's ready for mini-golf?

Troy and Keith look at each other. Keith grabs Troy on the shoulder and pats him. Troy is not comfortable. Veronica is beginning to pick up the vibe when we cut to Grant and Liam's room. The phone rings.

LIAM: Hello.
VOICE ON TELEPHONE: Hi, Grant Winters, this is admission calling.

Liam takes the phone from his ear and holds it to his chest.

LIAM: Grant. Someone from admissions wants to talk to you.

Grant takes the phone.

GRANT: Grant Winters.
VOICE ON TELEPHONE: Bill Smith, Admissions. Are you free Thursday night?
GRANT: Sorry, we're really not interested in showing some provo around campus.

Cut to Keith in his office.

KEITH: Oh, that's a shame. We wanted to land this student before MIT snatched him up.

Veronica is in the office with him and makes a note on a post-it and passes it along the desk.

KEITH: And he asked for you and your crew specifically.
VERONICA: [Whispers, appalled] Crew?

Keith gives her his 'I'm cool' gesture. Cut back to Grant.

GRANT: Yeah, I'm sure he did. Sorry, but-

Cut back to Keith.

KEITH: We're providing three tickets to Gameland to a private screening of a new game, maybe you've heard of it. [Taking his cue from Veronica who mouths at him] It's the Matrix online game.

Cut to Grant, who is impressed.

GRANT: Really?

Cut to Keith and Veronica, satisfied that the bait is taken. Cut to Logan, in front of the computer screen again. Lilly as a 6-7 year old is frozen on the screen.

VERONICA: [Offscreen] How's it going?

Veronica comes into the room.

LOGAN: It's very "Wonder Years".

Cut to the picture of Lilly. She has a fur rimmed crown and cloak on.

LOGAN: [Offscreen] Celeste will love it.

Back on Veronica, she reaches into her bag.

VERONICA: So… [sits next to Logan], I was going through some of my stuff and I found this.

She pulls out a small mini-cassette. It is marked "Fun With Lilly" .

LOGAN: What is it?
VERONICA: It's not a violin recital.

Logan looks at it and then at Veronica. There is, perhaps, a moment of understanding. He considers it for a moment then looks back at the screen.

LOGAN: I've got a lot of work to do.
VERONICA: Yeah. No, me too.

Logan nods and Veronica leaves. Cut to Wallace walking along with Grant and Liam. Wallace is texting on his phone as he walks.

GRANT: Dude, we're gonna see the new Matrix online game, we're finally gonna see it.
LIAM: Did you see the video posters with their rag doll effects, man, Visi-tinjun is killer.

Grant notices Wallace using his phone.

GRANT: What are you doing?
WALLACE: Just text messaging my girlfriend, tell her how psyched I am.

Cut to Veronica, sitting on a low wall. Her cell rings and she gets Wallace's "All clear" message. Cut to Veronica entering Grant and Liam's room. She uses the code to turn off the alarm. She shuts the door.

VERONICA VOICEOVER: In the past 24 hours of surveillance, this is what I've learned. The so-called Silicon Mafia has developed a game that'll make "Quake" look like "Asteroids". They've raised their start-up capital by swindling needy and greedy college and high school students using a variation of the Nigerian scam. With no investors, they stand to make millions. Unless, somehow, someone trips them up along the way.

During the voiceover, Veronica has found that the processors are in locked cages. Veronica ends her voiceover getting out bolt cutters. Cut to Veronica taking apart all the processors and taking the hard drives. Wallace texts to find out how she's doing. She texts back that she is almost done. She affixes an envelope to Grant's computer screen, picks up her bag and heads for the door. She remembers the bug and comes back into the room to collect it. She grabs a chair, reaches up and feels for it. While there, she sees wires running along the opposite wall at the confluence with the ceiling. As she comes down from the chair, her eyes follow the wires to a closet. On opening the closet, she finds another computer.

VERONICA: Wow.

It is enclosed in a much more securely, in a safe, than the ones she has already dealt with. It is also padlocked.

VERONICA: I really hate these guys.

Cut to Veronica opening a small fridge in the room. It is full of cans of drink. She grabs one and goes back to the backup computer, sitting before it and pondering. Cut to Grant, Liam and Wallace arriving at Gameland. The place is deserted, with only a person sweeping up.

LIAM: What the hell?
WALLACE: Wow. I can't believe there's no party. I feel so duped.

Grant and Liam's phone alarms go off. They grab their phones from their pockets.

GRANT: What the hell?
LIAM: It's the alarm on the backup drives.

They look at each other and then race out of the club, ignoring Wallace. Wallace takes off his specs and smiles. Cut to Grant and Liam hurrying back to their room.

LIAM: I set the room alarm.
GRANT: Then why didn't it go off? You can't get to the backups without getting into the room.
LIAM: Oh, the backups are fine. Nobody's getting into that safe.

Cut to them arriving at the room. Grant attends to the alarm as Liam comes in behind him.

LIAM: What the hell?

The camera pulls back into the room to reveal the sabotaged computers on the desk.

GRANT: Oh my god.
LIAM: The backup drives.

Liam runs back to the closet to check. He opens the sliding door. Grant spots the envelope and grabs it. He looks back at Liam to ascertain the fate of the backups and walks over to where Liam is crouched down, opening the safe. It is full of can of drink and a funnel has been fitted to an opening. Liam lets his eyes trail down. There is drink leaking out of the bottom of the computer. Grant opens the envelope.

GRANT: [Reading] Hey buddy, I was hoping you could… help me.

Cut to the park where Veronica/Amber met Jimmy/Karl. It's night. Veronica, Georgia and Wallace are waiting.

GRANT: [Offscreen, continuing to read] I'm coming into my trust fund next week and if you give me $7600 tomorrow night, I'll give you your hard drives back.

As he reads, he and Liam are heading towards the group.

VERONICA: Hello boys, let me guess what you're thinking. Paybacks are a bitch.
GRANT: [As Liam hands the money to Veronica] Yeah, something like that.

Veronica starts to count the money.

VERONICA: Well, [handing the money to Wallace] here, you're the math whiz.
GRANT: It's all there.
GEORGIA: Like we trust you.
WALLACE: Yeah, I think that's all of it.
VERONICA: Our commission's included?
WALLACE: Yeope.
VERONICA: Ownage.
GRANT: Can we have our backup drives now?
VERONICA: You need to lay off the caffeine, Grrrant. 'Cause you're downright testy. Your backups are in the garbage can, next to the bench.
GEORGIA: Yeah, you might have to dig a little.

Liam and Grant turn and head for the garbage can. Wallace, Georgia and Veronica head back towards her car.

GEORGIA: This just doesn't seem fair. I keep thinking about all the people who were scammed and how they don't have kickass friends. [She laughs]
VERONICA: Did you know there's a whole anti-fraud agency in the FBI? I guess it's a big deal. And I was shocked to see how interested they were in the information I had on Liam and Grant.
WALLACE: Game over.

Veronica walks on as Wallace stops to give Georgia her money. Liam and Grant can be seen in the background, still searching the garbage can. Wallace turns to wave to Veronica when Georgia grabs his face and kisses him. Veronica looks back and smiles.

LIAM: I got one, I got one.
GRANT: You got one?

Veronica gets to her car. As she pulls out her keys a flyer comes with them. Veronica looks at it. It says: The Kane Family invites you to the dedication of the Lilly Kane Memorial Fountain. This sends Veronica into a flashback. The limo pulls up at the Kane residence. It is daylight. Keith's Sheriff's Department car is there and Keith, Jake and Celeste can be seen in the distance. Inside the limo, Lilly is on the bench running along the side. Logan is lying with his head in her lap. She is pouring drink into his open mouth. He chokes and laughs as she laughs. On the back seat, Duncan is cradling Veronica in his lap. Her eyes are closed. Duncan looks out the window.

DUNCAN: Oh my god. They called the cops.

Veronica raises her head, then her body to look through the window. The Kanes and Keith head towards the limo.

VERONICA: They called my dad.

Lilly has made her way over to look through the same window.

LILLY: This is like, [with conviction] the best dance ever.

Logan laughs. The limo pulls to a stop and Duncan gets out first followed by Lilly. Lilly has one shoe on and one in her hand, giving her a limp. She is beaming. She heads for Keith.

LILLY: What seems to be the problem, officer?
CELESTE: Lilly.

Celeste does a 'come to me' with her index finger. She goes. Duncan and Veronica exchange a look.

CELESTE: Are you drunk?
LILLY: Not so much anymore.

Lilly laughs, Veronica looks sheepishly at Keith.

CELESTE: [Furious] You are absolutely unbelievable. Why do you insist on humiliating me?
LILLY: Um, two kids, both out all night and one getting screamed at?
CELESTE: 'Cause I know you, Lilly. Any trouble this family has ever had, you've been at the root of it.
DUNCAN: Mom! It's my fault, it was my idea.
JAKE: You listen, both of you. Inside the house. Come on.

Lilly throws her father a defiant and turns and walks back to the limo where Logan, is bending over. He rises as she reaches him. She grabs his head and gives him a hard, long kiss. Logan glances at the Kanes. Celeste spins round and heads for the house, Jake waits for her to finish. Lilly then heads for the house and Jake gives a sigh.

VERONICA: Sorry, Dad.
KEITH: We'll talk at home. [Calling out behind him] Jake, Celeste. Thanks for the coffee.

Jake half turns and acknowledges. Duncan turns and give Veronica a smile and a wave. She smiles back as Keith and Logan head for Keith's car. Jake stands to watch her but Jake pulls him into the house. Present day Veronica, stares a little longer at the flyer then puts it down. Cut to the dedication service. An octet is playing "Wind Beneath My Wings". A number of people are gathered, holding candles. On a small raised section, the Kanes are sitting with a few others and there is a large photo of Lilly above them. To the right is a video screen on which is the title "Lilly Kane, Always Remembered". Veronica is amongst the crowd, taking photographs. Logan is also in the crowd, head down but he looks up when he spots her. The music ends. Celeste takes the stage.

CELESTE: Thank you to the Neptune High Orchestra. I know if Lilly were here, she would have been moved by that rendition. Lilly really loved this place. [Cut to Logan who returns to looking at his feet] So it's only fitting [Duncan looks shellshocked on the stage] that as long as this fountain remains here, [Jake even more so] a part of Lilly will always be here. And you, her peers will always be reminded what a generous, kind, [Wallace is in the crowd with his arm around Georgia] sweet girl she was and how she embodied [Veronica sees Troy and they smile] Pirate pride and the school motto, service, loyalty, honour.

Celeste looks behind her at Duncan. He rises from his seat, as does his father. Duncan walks over to a red curtain and pulls the cord. It drops to reveal a fountain. Celeste triggers a remote control and the water trickles down. The crowd claps politely. Veronica takes another picture and Duncan heads back towards his parents. Logan point the remote to start the video. A classical-like guitar piece accompanies pictures of young Lilly Logan had earlier - standing by the couch, in bed with her book and doll, one not seen of her nodding to the camera aged about six. Celeste is more than happy with this representation of her daughter. Lilly on the pony or horse in her red cowboy hat. Duncan swallows hard. Lilly in the Lego car, Lilly singing. Veronica watches with a smile. Logan watches then looks down again. Now there is some more recent footage. Lilly running up close to the lens, looking about 14-15. Jake and Duncan are affected, Celeste just looks proud of the impression being made. Unexpectedly, the soft classical guitar gives way to the hammering of an electric guitar. Jake looks at Celeste and Logan looks up impishly. Celeste is not happy as the video moves onto Veronica's footage for the night of the limo party. The camcorder has caught Lilly close up in the back seat.

LILLY: Hello America! You wanted Lilly. You got her.

Veronica's eyes well with unshed tears.

LILLY: Now sit back and enjoy the ride.

As the music kicks in, the video moves to predominantly Lilly's, but also Veronica's chests as they dance in the back seat. The crowd start to react positively and some laugh including Logan. Lilly pops the champagne and pours it into a glass held out. Wallace and Georgia raise their own glasses to her. Celeste is really unhappy. Duncan can't suppress a grin. Back to the video, Lilly sticks her bottom out of the limo as Logan claps. Veronica, at the dedication, laughs at the memory. Troy lets out an appreciative "Yeah". On the video, Lilly and Logan cross arms to sup their champagne, then another close shot of Lilly dancing, then of Lilly and Veronica dancing, on the back seat. The next shot is of Lilly swigging from a champagne bottle. Jake lets out a laugh and grins. There a then a couple shots of the 12-15 year old showing her biceps and jumping out of a tree. Celeste now looks deeply embarrassed. On the video there are a series of stills as Lilly kisses a supine Logan. The crowd roar and Logan all but blushes. Celeste is clearly angry. On the video, Lilly is on the beach, bottle in one hand, glass in the other, running towards the camera. This is cut with a shot of her with her head out of the open sunroof of the moving limo. Jake is laughing freely now and Duncan smiling. Jake puts a hand to his mouth. The video ends with Lilly's hair flying as looks down into the limo and addresses the camcorder.

LILLY: You love me don't you?

Jake starts to sob and Duncan comforts him. The crowd cheers. The screen goes black. Logan looks over at Veronica. She smiles at him and he smiles back at her. The crowd starts to disperse. Amongst the crowd are Weevil and, behind him, Felix.

FELIX: [To Weevil's back] Hey, Weev, let's hit it. [On getting no response] Weevil!

Weevil turns and looks up at Felix. His face is wet.

WEEVIL: Yeah, yeah. [Wiping his face with his hands] Let's ride man, Let's go, the night's young.

Weevil pushes Felix on and, after one look back, follows him. Cut to a Wallace and Georgia sitting in the back seat of a limo. Wallace puts his arm around Georgia and she smiles. Along the side seat are Veronica, in a strapless red dress, and Troy. Veronica spots something outside.

VERONICA: Do you mind if we make a stop?

Veronica looks round at the others.

VERONICA: There's something I need to do.
TROY: Well, I don't think that's a good idea, we should probably go right to the dance, right. I told your dad…

Veronica just smiles and takes off her shoes. The limo stops at the beach. Veronica jumps out then turns back to Troy, who is just moving to join her.

VERONICA: You have to stay here.

Troy falls back in his seat, confused. Veronica turns and heads for the water. Wallace joins Troy on his seat. Troy looks at Wallace. Wallace holds up a hand.

WALLACE: Don't ask me, man. Stopped trying to figure her out day one.

Veronica gets to the water. She reaches back to unzip the dress. She drops the dress and walks then does a standing dive into the water. She comes up for air, turns towards the shore and laughs.

End.

Ecrit par Spydinette

Kikavu ?

Au total, 131 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Syliam31 
25.02.2023 vers 14h

kystis 
16.11.2021 vers 13h

Neelah 
19.02.2021 vers 19h

Aelis 
03.04.2020 vers 17h

IThink 
02.04.2020 vers 12h

ebjlyon 
25.07.2019 vers 17h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

fairgirl  (15.09.2022 à 23:41)

On creuse un peu plus dans les souvenirs de Veronica et ça permet une fois de plus de voir la face sombre de Kane à travers le côté très dévergondé de Lily. Mais au moins, elle vivait sa vie comme elle l'entendait. 

C'est génial que Logan se soit servi de la cassette que lui a donné Veronica et on se rend compte qu'il s s'apprécient ces deux-là. Logan est juste plongé dans sa souffrance et rejette tout sur Veronica. 

Wallace s'est trouvé une amoureuse, c'est cool. Quant à l'enquête, elle était pas mal et c'était jouissif la facon dont Veronica a réussi à les piéger.

Weevil ému pour Lily ? Bien sûr, mademoiselle avait ses secrets et donc Logan n'était certainement pas le seul dans son coeur...

labelette  (20.11.2021 à 13:47)

Keith est génial, il joue au père compréhensif devant Troy et à la fin il lâche la bombe sur la réservation d'hôtel !

La résolution de l'intrigue est un peu trop facile pour Veronica et trouver le code comme elle l'a fait, pas trop crédible je suis d'accord. Et je me demande aussi comment elle a fait pour ouvrir le coffre !

Elle a de la chance d'avoir un père comme le sien, qui l'aide dans ses enquêtes.

kystis  (16.11.2021 à 13:41)

oui ça m'a étonné de voir Weevil les larmes aux yeux devant la commémoration de Lilly. Moi aussi ça m'a fait penser à Gossip Girl le "vous m'aimez n'est ce pas ". 

C'est bien trouvé l'enquète principale avec au milieu des flashback des 4 dans la limousine. Parcontre il y a des trucs un peu gros je trouve. Rien qu'en entendant, elle trouve la combinaison du code. Et à la fin on ne sait même pas comment elle a pu ouvrir le coffre archi blindé. Mouais....

Keith qui déjoue les plans de Troy, trop marrant. J'ai bien aimé la fin avec le bain de minuit. 

labelette  (06.03.2018 à 19:54)

L'intrigue: pas mal, mais ce n'est pas ce que j'ai préféré dans cet épisode.

Scène Veronica/Troy en début d'épisode: j'étais sûre que Keith était derrière la porte! Ses dialogues avec Veronica sont comme d'habitude géniaux!

Les flash-backs: on en a plein! On peut ainsi se rendre compte de ce qu'étaient les 4 fantastiques, ce qu'ils ont fait ensemble. Ces scènes font du bien!

Veronica: on découvre l'étendue de ses talents d'enquêtrice, aussi bien lorsqu'elle joue à Amber-la-cruche que lorsqu'elle se déguise pour aller faire des jeux en réseau.

Scène Veronica/Logan: pas de joutes verbales dans cet épisode, mais une attitude et des regards qui en disent long. Ca fait du bien un peu de répis entre ces deux-là!

Scène Veronica/Wallace (dans la chambre de Veronica je crois, mais je ne suis pas sûre): ah, une conversation de filles!

Scène Keith/Troy: trop fort ce Keith! Il savait ce que voulait Troy... N'empêche, réserver au Four Seasons, la classe!

La vidéo de Lilly: lorsque Lilly parle à la fin "you love me, don't you", ça m'a fait penser à gossip girl: "you know you love me".

Weevil: on le voit à peine une seconde, mais cela suffit à nous montrer que Lilly avait de l'importance à ses yeux. Ils sont forts quand même ces scénaristes!

Ce que je n'ai pas aimé: Wallace, qui doit être un des seuls noirs de son lycée, arrive à sortir avec la seule fille noire! En même temps, c'est très américain: les blancs restent entre eux, les noirs aussi. On ne se mélange pas. On peut donc s'estimer chanceux de voir une amitié entre Veronica et Wallace!

Contributeurs

Merci aux 5 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

alExiaN 
cappie02 
loveseries 
pretty31 
Spydinette 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
L'intégrale de Veronica Mars disponible sur 6play

L'intégrale de Veronica Mars disponible sur 6play
La série Veronica Mars est disponible en intégralité sur 6play. Les 4 saisons sont sur la plateforme...

Véronica Mars dans le nouveau sondage du quartier Outer Banks

Véronica Mars dans le nouveau sondage du quartier Outer Banks
Et si les Pogues rencontraient Véronica et ses amis ? En ce mois de septembre, mois de la rentrée,...

Kristen Bell sera la vedette d'une nouvelle comédie Netflix

Kristen Bell sera la vedette d'une nouvelle comédie Netflix
Kristen Bell tiendra l'un des deux rôles principaux d'une nouvelle comédie à venir sur Netflix....

Le quartier Veronica Mars se pare de sa décoration d'automne

Le quartier Veronica Mars se pare de sa décoration d'automne
Pour fêter la reprise du quartier et l'arrivée de l'automne, Locksley nous a gentiment préparé un...

[Alternative Awards 2021] Veronica en enquêteur

[Alternative Awards 2021] Veronica en enquêteur
Encore une nomination pour Veronica dans les Alternative Awards ! Cette fois-ci, c'est dans la...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

HypnoRooms

CastleBeck, Avant-hier à 11:48

Il y a quelques thèmes et bannières toujours en attente de clics dans les préférences . Merci pour les quartiers concernés.

Viens chatter !