VOTE | 401 fans

#105 : Rien à déclarer

 

Lorsque la voiture de Troy est volée à Tijuana, Veronica tente de le sauver du pensionnat en localisant la voiture. Malheureusement, elle rencontre plusieurs obstacles et doit aussi aider son ami Luke dont un paquet de stéroïdes qu'il devait à son entraîneur était sur le siège arrière. Lors de l'enquête, Veronica en découvre plus sur son petit-ami...
Pendant ce temps, Keith sort avec la conseillère d'orientation de Veronica ce qui ne lui plaît pas du tout.

Popularité


4.56 - 9 votes

Titre VO
You Think You Know Somebody

Titre VF
Rien à déclarer

Première diffusion
26.10.2004

Première diffusion en France
23.02.2007

Vidéos

Veronica dépose Logan - VO

Veronica dépose Logan - VO

  

Veronica et Logan bavardent - VF

Veronica et Logan bavardent - VF

  

Veronica dépose Logan - VF

Veronica dépose Logan - VF

  

Plus de détails

Tijuana-nuit: nous sommes dans une rue sombre. On voit Luke(un terminal de Neptune) se diriger vers une grande benne à ordures. Il a du mal à transporter une grande piñata. Il jette quelque chose dans la benne et s'assure qu'il y a quelque chose à l'intérieur de la piñata puis il va dans une voiture garé au bout de la rue où il retrouve Troy(c'est la voiture de son père) et Logan, à la limite du coma éthylique.

Tijuana-à la frontière: c'est leur tour de passer la frontière. Logan a l'air beaucoup mieux. Luke a l'air inquiet mais le policier se contente d'inspecter le coffre. Il ne trouve rien de suspect. Troy propose qu'ils aillent manger quelque chose.

Restau routier: ils ont fini de manger. Luke et Logan discutent de leurs prouesses sexuelles. Troy revient des toilettes et règle l'addition. Ils sortent et sont prêts à reprendre la route sauf que... la voiture de papa Troy a été volée.

Restau routier-un peu plus tard: ils attendent qu'on vienne les chercher. Troy ne comprend pas que Luke ait l'air autant inquiet vu que c'est pas lui paiera les pots cassés. Ses parents reviennent dans 5 jours et s'il n'a pas retrouvé la voiture, on l'enverra dans une pension catholique. Veronica vient les chercher. Logan et Luke montent à l'arrière. Logan se moque de sa voiture, Veronica veut répliquer mais Troy l'interrompt en lui disant qu'elle ferait mieux de ne pas gâcher le moment puisque c'est l'un des derniers qui passe ensemble. Pourquoi? Parce que ses parents l'enverront dans une pension catholique à Albuquerque... Veronica reste interdite.

Générique

Neptune-rue d'un quartier résidentiel-jour: Veronica se gare. Logan et Luke descendent puis montent dans la X-Terra de Logan garée de l'autre côté de la rue. Veronica propose à Troy de l'aider à retrouver la voiture de son père. Il accepte même s'il reste très dubitatif.

Mars Investigations: Veronica est avec Wallace qui doute qu'elle trouve des infos sur le net. Veronica dit que si on va sur les bons sites, on trouve tout ce qu'on veut. Elle accède à des infos sur Wallace et le taquine sur le fait qu'on lui a retiré son permis l'année dernière ou qu'il est toujours abonné à Mad magazine. Keith sort de son bureau et va dans le coin cuisine. C'est bientôt son anniversaire. Il prévient Veronica de ne pas l'attendre pour dîner, il se prendra quelque chose chez Luigi.

Chez les Mars: Veronica rentre et dit à Back Up de lui donner deux secondes et qu'elle va le sortir. Elle écoute le répondeur. Il y a un message de Rebecca James(la conseillère d'orientation). Elle voulait lui dire qu'elle sera en retard pour leur dîner puis se ravise et dit qu'elle l'appelle sur son portable.(MAIS QUELLE IDIOTE!!! je suis désolée d'intervenir dans ce résumé mais c'est le genre de truc qui te donne envie de taper le personnage) En voix off, Veronica nous dit qu'on ne peut jamais prévoir les changements dans notre vie mais que lorsque quelque chose de nouveau lui arrive, c'est comme si elle se prenait une claque en pleine figure.

Salle de sports: Luke souffre le martyre pour soulever une barre d'haltères. Hank, body-buildé comme Bruno Vandelli mais en plus grand, se moque de lui...on comprend qu'en fait il torture Luke. Hank veut récupérer son paquet et dit à Luke qu'il a jusqu'à demain matin 9h sinon Luke va le regretter. Hank retire la barre d'haltères.

Chez les Mars: Keith range des affaires de Lianne dans une boîte, propose à Veronica de regarder si quelque chose l'intéresse mais elle refuse. Elle se prépare un bol de céréales tout en lui disant qu'elle sait pour lui et Rebecca James. Il veut s'assurer que Veronica le prenne bien. Elle dit oui puis il s'en va. En voix off, Veronica nous dit qu'elle était prête à tout pour soutenir son père mais pas sa mère. Veronica regarde dans la boîte et trouve la clé d'un coffre-fort.
Neptune High- Classe de journalisme: Veronica travaille à l'ordinateur et fabrique un certificat de décès au nom de sa mère. C'est la fin du cours et tout le monde commence à sortir. C'est un Luke affolé qui vient trouver Veronica. Il lui dit qu'il y avait une piñata pleine de stéroïdes dans la voiture. Il faisait le transport pour Hank Zigmund, gérant de la salle de sports Zig-Zag. Veronica veut savoir si Logan et Troy étaient au courant. Seul Logan le savait mais n'a pas participé. Veronica accepte de l'aider à condition qu'il rende les stéroïdes et l'argent qu'on lui a donné pour la course, qu'il récupère l'argent qu'il a payé mais pas la marchandise. En attendant qu'elle trouve un plan, il faut qu'il se fasse discret. Veronica s'en va avec le certificat de décès.

Banque: grâce au certificat de décès, Veronica a accès au coffre que sa mère a loué. Dans une boîte, elle trouve plusieurs photos d'elle prises l'année d'avant et on a dessiné une cible sur sa tête. Veronica est choquée. Elle comprend que quelqu'un la suivait et a certainement menacé Lianne de la tuer. Si Lianne est partie, c'est pour protéger Veronica.

Mars Investigations: Veronica examine à nouveau les photos. Elle trouve que c'est du travail de professionnels. Elle pense que son père n'était pas au courant qu'elle se faisait suivre sinon il l'aurait mise sur surveillance 24/24. Rebecca arrive. Elle est très gênée et veut être sûre que Veronica n'a rien contre sa relation avec Keith. Pour la dix millionème fois, Veronica répond que ça ne lui fait rien du tout.

Voiture de Veronica: elle est avec Troy. Il est toujours persuadé qu'elle n'arrivera pas à retrouver la voiture mais elle si. Par questions détournées, elle veut savoir ce qui s'est passé exactement cette nuit-là. Il sent qu'elle veut lui demander quelque chose et lui dit de le faire clairement. Veronica veut juste savoir s'il n'a pas eu l'impression d'être suivi ou s'il n'a rencontré personne de louche. Troy dit que non et que même si ça avait été le cas, il était à Tijuana...donc tout pourrait être suspect.

Beacon Corporation: c'est l'entreprise qui est responsable du système de sécurité de la voiture du père de Troy. Veronica charme un des employés pour qu'il déclenche l'anti-vol afin de localiser la voiture mais une responsable arrive et l'en empêche. C'est contre la procédure si la voiture n'a pas d'abord été déclarée volée. Veronica s'en va bredouille.

Chez Luke: Logan dépose Luke. On voit une Jeep se garer un peu plus loin et un Hank furieux en sortir. Course-poursuite dans les jardins des voisins mais Hank abandonne face à une clôture assez haute.

Neptune High-couloir: Veronica veut interroger Logan sur les stéroïdes. Comme d'habitude, Logan fait preuve de remarques sarcastiques. Troy se dirige vers eux et Logan fait un salut ironique à Veronica avant de s'en aller. Troy et Veronica s'embrassent et marchent dans le couloir main dans la main.

Chez les Mars: Rebecca James est aux fourneaux. Keith est sorti faire des courses. Veronica reste assez froide avec Rebecca qui s'active dans la cuisine.

Flashback: Lianne fait des gauffres. Elles ont l'air très complice. Lianne veut savoir qui est le nouveau petit ami de Veronica mais lorsqu'elle répond Duncan Kane, la gaieté de Lianne disparaît pour faire place à de l'inquiétude. Veronica revient à la réalité alors que Keith rentre avec les courses. Veronica dit qu'elle ne dîne pas là.

Casse d'Angel(l'oncle de Weevil): on voit les employés s'activer et une moto arriver. Veronica et Weevil en descendent. Angel vient les accueillir. Pour que Veronica ne comprenne pas, l'oncle parle en espagnol alors que Weevil lui répond en anglais/français. La voiture de Papa Troy était là mais ils s'en sont déjà occupé. Il a remis les papiers en règle à son client comme il le fait d'habitude mais il ne se souvient pas du nom. Veronica demande pour la piñata. Angel répond(toujours en espagnol) qu'il l'a donné à Mario, c'est l'anniversaire de sa fille. Weevil et Veronica se préparent à partir, il veut lui traduire ce que son oncle a dit mais pas la peine, elle a tout compris. Il faut qu'il l'emmène chez Mario. Weevil remarque qu'il peut lui racheter une piñata si elle veut. Veronica demande si elle sera pleine de stéroïdes.

Fête d'anniversaire: Veronica fait irruption dans la fête au moment où un enfant brise la piñata. Ce sont des bonbons qui tombent. Pas une trace des stéroïdes. Veronica ne comprend plus rien.

Neptune High-toilettes des filles: une Veronica très énervée entre dans les toilettes en tirant Luke. Elle le jette contre un mur et lui dit pour la piñata. Il va falloir qu'il rembourse Hank. Luke dit que s'il n'a pas les stéroïdes, Hank va le massacrer et de toute façon, il n'a pas les 8 000$. Veronica lui dit de se débrouiller pour les trouver, elle se charge du reste puis s'en va.

Neptune High-couloir: en sortant des toilettes, elle s'arrête face à la porte vitrée du bureau de l'administration.

Flashback: sa mère est venue la chercher pour qu'elles aillent passer quelques jours ailleurs. Veronica refuse parce qu'elle a une interro d'histoire et un exposé à faire mais sa mère insiste.

Neptune High-couloir: en voix off, Veronica nous dit que 3 jours plus tard, sa mère disparaissait. Si à l'époque, elle croyait que cette soudaine envie de vacances était une excentricité de plus de sa mère, aujourd'hui, elle comprend que sa mère avait peur.

Chez les Mars-Chambre de Veronica: Veronica est sur son lit et met des portables jetables dans des enveloppes. En voix off, elle nous explique qu'elle compte les envoyer à toute personne susceptible d'avoir vu sa mère et espère le lui faire parvenir afin qu'elle rentre en contact avec elle. Elle s'arrête quand elle entend son père rentrer. Elle demande à Keith de l'aider pour la voiture volée. Keith lui demande si elle tient à Troy et elle répond que oui. Il accepte à condition que Veronica se montre gentille envers Rebecca.

Beacon Company: Keith fait irruption dans le bureau de la responsable très stricte sur le règlement. Il se fait passer pour le responsable de la sécurité de Papa Troy et veut qu'on active l'anti-vol de la voiture. Elle tente de protester mais vu l'air menaçant de Keith, elle s'exécute.

Neptune High- salle informatique: Luke veut vendre une balle d'un joueur de base-ball très connu aux enchères. Pour l'instant, ils n'en sont qu'à 2800 dollars. Luke est vraiment embêté de vendre cette balle. Veronica lui dit que c'est la balle ou sa vie, qu'est-ce qu'il préfère. Luke hésite quelques secondes et Veronica, agacée, lui rappelle que ce n'est qu'une balle.

Neptune High-cafétéria extérieure: Troy et Veronica sont installés dans un coin tranquille. Elle ne comprend pas comment Troy fait pour rester aussi calme surtout que s'il part, ça sera la fin de leur histoire. Troy répond qu'il préfère profiter au maximum de ces derniers instants avec elle et Veronica dit qu'elle préfère faire en sorte que ce ne soit pas les derniers.

Neptune High-classe de journalimse: les élèves font un exercice d'interview. Miss Dent rappelle de commencer par des question simples pour mettre la personne en face à l'aise. Veronica fait l'exercice avec Ashley Banks, une 09er. Sur un ton méprisant et sarcastique, Ashley demande à Veronica ce qu'elle pense du fait que son petit ami est passé le week-end avec des strip-teaseuses à Tijuana. Veronica réplique en lui demandant si elle a déjà choisi avec quel parent elle ira vivre après le divorce et approuve-t-elle le goût de son père pour les maîtresses qu'il choisit. Ashley reste interdite et a l'air blessé. Miss Dent veut voir Veronica après les cours.

Neptune High-classe de journalisme-un peu plus tard: Miss Dent trouve Veronica agressive. Veronica répond que c'est son look naturel. Miss Dent lui demande si elle ne sent pas coupable d'avoir fait de la peine à Ashley. Veronica réplique qu'elle ne lui a dit que ce qu'elle savait déjà. Miss Dent lui fait remarquer que parfois les mensonges qu'on se fait à soi-même sont pour notre bien. Miss Dent s'en va. Veronica reste pour faire des recherches. En voix off, Veronica nous dit que l'amour est investissement, l'information une assurance. Quand on a déjà souffert, on est jamais trop prudent. Veronica se connecte sur le site de recherche Prying Eyes qu'elle a utilisé au début de l'épisode.

Mars Investigations: Veronica et Keith se disputent. Elle a fait des recherches sur Rebecca. Elle est toujours mariée et a été arrêté pour utilisation de chèques en bois. Keith le savait et lui dit qu'elle n'avait pas le droit de faire ses recherches. Veronica voulait juste le protéger et pourquoi il ne cherche pas à retrouver sa mère. Keith lui demande s'il ne lui est jamais venu à l'esprit que peut-être qu'il ne voulait pas la retrouver. Keith va prendre un dossier dans son bureau et le donne à Veronica. La puce de la voiture de Papa Troy a été activée. Keith retourne dans son bureau en claquant la porte. Veronica tente de rester forte mais elle fond en larmes.

Voiture de Veronica-nuit: Troy et Veronica essayent de localiser la voiture grâce au signal. Ils se garent dans une rue d'un quartier résidentiel et voit le signal indiquant qu'ils sont juste à côté mais ils ne voient pas la voiture. Un chien vient vers eux, attaché à son collier, on peut voir le dispositif de l'anti-vol. Retour à la case départ.

Chez les Mars-cuisine: c'est le matin. Keith a l'air pensif. Veronica sort de sa chambre. Elle ne veut pas de petit déjeuner et prend juste une pomme. Sur le comptoir, elle voit un dossier au nom de Troy Vandergraff. Ce sont toutes les infos que Keith a collectés sur Tryo. Keith lui dit qu'elle peut le lire ou le jeter. C'est à elle de décider. Il s'en va.

Café: Keith rompt avec Rebecca. Veronica n'est pas prête à le voir avec quelqu'un d'autre et il ne veut pas lui faire de la peine. On voit que ça lui coûte beaucoup.

Neptune High-couloir: Veronica attend Troy à son casier. Elle a l'air extrêmement joyeuse. Elle lui balance tous les délits qu'il a commis dans le passé. Renvoyé de son dernier lycée avec sa petite amie Shauna pour trafic de marijuana. Comment peut-elle le croire quand il dit qu'il ne savait pas pour Luke et les stéroïdes? Troy est offensé et lui dit que s'il ne lui a pas dit plus tôt, c'est parce qu'ils se connaissent à peine et ne voulait pas le détourner de lui. Troy s'en va sous le regard triste de Veronica. Luke arrive par derrière et lui donne les 8000$ dans une enveloppe.

Salle de sports: accompagnée de Back Up, Veronica rend l'argent à Hank et lui demande de laisser Luke tranquille. Hank refuse. Veronica prend un appel et en profite pour faire une photo de Hank sans qu'il s'en rende compte. Avant de partir, elle lui dit qu'il va regretter.

Mars Investigation: Veronica imprime la photo et l'envoie par fax.

Chez Troy: il veut amadouer son père qui reste inflexible. Troy monte dans un taxi.

Chez les Mars- cuisine: Veronica et Keith vont attaquer le gâteau d'anniversaire au chocolat que Veronica a fait. Veronica demande à quelle heure Rebecca sera là mais Keith lui dit qu'ils ont rompu. Veronica se sent coupable. Keith la rassure.
Tijuana-restau routier-jour: Troy descend du taxi et donne un pourboire au chauffeur. On le voit dans les toilettes du restau routier du début de l'épisode. Il déplace une dalle du plafond et récupère le sachet de stéroïdes. On voit Troy démarrer dans une superbe voiture et s'en aller. Son portable sonne. C'est Shauna avec qui il sort toujours. Elle veut savoir qui est la fille qui l'a appelée, une certaine Veronica. Troy a l'air inquiet. Shauna a dit à Veronica qu'elle comptait revoir Troy bientôt. Anxieux, Troy raccroche et ouvre le paquet qu'il a sorti des toilettes. Il trouve des bonbons et un petit mot de Veronica qui lui souhaite bonne chance et qu'elle a balancé les stéroïdes. Troy est furieux.

Tijuana-nuit-à la frontière: c'est au tour d'Hank de se faire contrôler. Un policier l'arrête et lui montre la photo faxée que Veronica a prise un peu plus tôt. Hank s'est fait attrapé.

Chez les Mars- chambre de Veronica: elle écoute de la musique sur son lecteur CD et ne voit pas un des petits téléphones vibrer. Il arrête de vibrer et on entend le message de Lianne. Tout va bien et bientôt elles seront réunies et Lianne lui expliquera tout.

Générique

De quoi Lianne a-t-elle peur? Qui voulait du mal à Veronica?

Ecrit par Lady_M

Dans les épisodes précédent.

Lilly et Veronica devant la voiture de Lilly.


Lilly
: J'ai un secret, un super secret !


Plan Veronica découvrant Lilly morte.


Veronica
: Ca fait un an que ma meilleure amie Lilly a été assassinée. 


Logan devant Veronica.


Logan
: C'était ma petite amie, ton amie, la soeur de Duncan...


Veronica et Troy à Neptune High.


Veronica
: Mon père veut faire ta connaissance.

Troy: T'en fais pas, je ferais bonne impression.


Ils s'embrassent.


Troy chez Veronica, seul avec Keith.


Keith
: Pour être franc, elle ne m'a rien dit sur toi.

Troy: Je sais pas si c'est une bonne ou une mauvaise chose...

Keith: Moi non plus.


Veronica et son père à table.


Keith
: J'ai reçu un coup de fil de ta conseillère d'orientation, est-ce que tu sais pourquoi ?

Veronica: Non.


Keith et la conseillère d'orientation.


C.O
: Elle est souvent en retard, ça lui arrive de râler avec certain professeur, et socialement, elle a l'air un petit peu... isolée.


Keith et Veronica.

Keith: Sache que je ne veux pas que tu croies que ta mère a tout les tords dans cette histoire...

Veronica: Le héros, le gentil, c'est celui qui reste. Et la méchante, c'est celle qui s'en va.



Nouvelle scène. A Tijuana, au Mexique.

Un garçon tenant dans ses bras une pinata est caché derrière une poubelle. Il cache des choses dans la pinata. Puis il rejoint une voiture garée plus loin, et tape à la vitre.

Il pousse des cris en brandissant sa pinata, et entre dans la voiture. La lumière s'allume et on découvre Logan et Troy endormi, le second au volant. Troy semble se réveiller.

 

Garçon 1: (à Logan) Réveille toi !

Troy: Me dis pas que j'ai passé 40 minutes à écouter Logan gerber pour que tu achètes cette horrible pinata.

Garçon 1: Ca va, tout est fermé, c'est le souvenir le moins cher que j'ai pu trouvé !

Logan: Croyez moi les mecs... Juanita la fille du Hot Tamale.... Aie-aie-aie !

Troy: (à Logan qui semble malade) Attention, je t'ai dis de ne pas baver sur le cuir des sièges, mon père plaisante pas avec ça ! Y a que lui qui a le droit de vomir dedans ! Bon allez, on a eu notre dose de Tijuana ?

Garçon 1: Ouai. Non !

 

Plus tard, à la frontière. Le douanier qui est chargé de contrôler s'approche de la voiture.

Douanier: Bonsoir.

Garçons: Bonsoir.

Douanier: Vous vous êtes bien amusé au Mexique, messieurs ?

Garçons: Oui, monsieur !

Douanier: Montrez votre marchandise de contrebande !

 

Troy regarde Logan et son autre ami, d'un air interrogateur. Le douanier rigole.

 

Douanier: Ca marche quelques fois... Ouvrez le coffre.

 

Troy s'exécute. Le douanier fouille le coffre.

 

Troy: (aux garçons) Vous avez pas un petit creux les mecs ?

Garçons: Ouai, si, ouai...

 

Plus tard, dans un bar restaurant.

 

Garçon 1: T'es gonflé de me traiter de trouillard, après tout, c'est toi qui a pas réussi à conclure...

Logan: Comment ça, de qui est-ce que tu parles ?

Garçon 1: Je parle de cette fille là, comment déjà ? Esmeralda...

Logan: Oh, avec Esmeralda c'était purement platonique, c'est pas la même chose.

Garçon 1: Tu parles...

 

Troy revient.

 

Logan: Tu t'es lavé les mains ?

 

Troy essuie ses mains sur le t-shirt de Logan.

 

Troy: J'ai payé, on peut y aller maintenant ?

 

Les garçons sortent du bar.

 

Logan: On a besoin de ton arbitrage, Troy. Est-ce que Luc avait pas l'air de faire dans son froc hier soir quand la senorita s'est mis à lui verser son milkshakes sur lui ?

Troy: Terrorisé ! 

Luc: Oh, sympa les mecs, merci ! Non vraiment, c'est trop sympa, vraiment. Non j'étais pas terrorisé, j'étais seulement... un peu inquiet...

 

Alors que Logan et Luc continue à discuter, Troy s'est arrêté sur le trottoir.

 

Troy: C'est pas ici que j'ai garé la voiture ? Et, les mecs, c'est pas ici que je l'ai garé ? Pitié, dites moi que vous voyez la voiture de mon père et que je suis pas en train de me les bouffer pour rien.

Logan: C'est peut-être de la science fiction... Reviens dans cent ans et tu la retrouveras au même endroit !

Luc: Troy... T'avais fermé à clés ?

Troy: Si je l'ai fermé... Oh, c'est pas vrai !

 

Un peu plus tard, Luc, la tête entre les mains, soupire sans cesse.

 

Troy: Qu'est-ce qui t'arrive ? C'est pas toi qui va te faire engueuler.

Luc: Oui, je sais... C'est seulement... Je trouve ça vraiment gonflant.

Logan: Alors ça, c'est profond !

Troy: Mes parents rentrent dans cinq jours... Si j'ai pas retrouvé la bagnole d'ici là, je vais chanter des cantiques et grainer mon chapelet avant que vous ayez dit Jésus Marie.

 

Une voiture arrive et s'arrête devant eux. C'est Veronica.

 

Veronica: Hé, mec ! Elle est où ta caisse ? Désolée... Heu, fais monter tes deux singes derrière.

Logan: Whaou, belle voiture. Tu l'as trouvé dans une boîte de céréale géante ?

Troy: Bon allez, en route ! Profite bien de ces moments, ma jolie ! Parce que c'est peut-être bien les derniers qu'on va passer ensemble...

Veronica: Oh, ça m'est égal de sortir avec un type qui se déplace en vélo...

Troy: Et avec un type qu'on va envoyer en pension catholique à Albuquerque, ça t'est toujours égal ?




Nouvelle scène. Le matin, Veronica et les trois garçons arrivent à Neptune.

 

Logan: Merci pour la promenade ! Tu seras gentille avec moi maintenant ?

 

Il descend de la voiture, derrière Luc.

 

Veronica: Marche devant et on verra.

 

Veronica fait mine d'appuyer sur l'accélérateur, et Logan fouette la voiture avec sa veste. Puis lui et Luc partent.

 

Luc: Est-ce que je peux dormir chez toi, j'ai pas envie de réveiller mes parents aussi tôt ?

 

Ils montent dans le pick-up de Logan.

 

Veronica: J'ai une brillante idée.

Troy: La machine à remonter le temps ?

Veronica: Je pourrais passer quelques coups de fil pour voir si je n'arrive pas à localiser la voiture.

Troy: C'est vraiment gentil mais ça demande bien plus que t'es super pouvoirs...

Veronica: T'es pas au courant ? J'ai des amis très bas placé...

Troy: Je peux pas signaler le vol parce que mon père croit que la voiture est toujours dans le garage. Ce qui fait que je ne peux pas activer le dispositif de l'antivol. Elle doit être déjà sur un bateau pour la Jamaique... Et mon père va m'envoyer en pension. Mais avant il va m'attraper et me faire la peau.

Veronica: Il ne le découvrira peut-être pas... On va passer chez toi.

Troy: Et... Tâcher de me faire oublier mes problèmes ?

Veronica: Et tâcher d'avoir des infos sur la voiture. Modèle, numéro d'identification...

Troy: T'as une façon de dire ça, ça m'excite !

 

Ils rigolent, et Veronica démarre la voiture.

 

Plus tard, Veronica à Mars Investigation travaille sur son ordinateur tandis que Wallace lui parle.

 

Wallace: Tu vas trouver la voiture volée de Troy sur internet ?

Veronica: Tu serais étonnée de voir tout ce qu'on peut trouver en pressant quelques bonnes touches de clavier.

Wallace: Très bien, dans ce cas, Velma, qu'est-ce que tu peux trouver sur moi par exemple ?

Veronica: C'est Daphné, je te remercie beaucoup.

Wallace: C'est quoi ce site ?

Veronica: Pour tout utilisateur muni d'un mot de passe, c'est le "Sésame, ouvre-toi" de beaucoup de placard remplis de squelettes. Arrestation, divorce, faillites d'entreprise... Oh ! Voyez-vous ça... Qui a fait l'objet d'un retrait de permis l'année dernière ?

Wallace: Je l'ai récupéré ! Mais je paris que ça te le dit pas, ça !

Veronica: Attends, si je suis Daphné, toi t'es qui alors ? Mon frère ?

Wallace: Non... Non, non, si il faut que je sois un personnage de Scoubidou alors c'est Sami ou rien du tout ma petite poupée. Sami a un côté un peu déjanté...

Veronica: Oh, t'as toujours ton abonnement à Mad Magazine ! T'es vraiment déjanté.

Keith: Salut, les enfants !

Veronica: Salut ! (Après que son père se soit éloigné, elle chuchote à Wallace) Aide moi, j'avais envie d'amener mon père faire de l'escalade pour son anniversaire. Qu'est-ce que t'en penses ?

Wallace: Parce qu'il aime l'escalade ?

Keith: Pas tellement non, mais c'est plutôt original comme idée et ça, ça me plaît ! Et ne m'attends pas pour dîner je passerais prendre quelque chose chez Luigi.

Veronica: Chez Luigi ? Apporte-moi un peu de lasagne...

Keith: Un peu de lasagne ? La dernière fois qu'on est allé chez Luigi t'as mangé ton poids en manicotti.

Veronica: Et pour ton anniversaire, tu vas faire de la chute libre. Tout seul.

 

Nouvelle scène. Veronica entre chez elle. Patrouille l'attend.

 

Veronica: Salut Patrouille ! Attends, on sort dans une minute.

 

Elle appuie sur le répondeur pour écouter les messages.

 

Voix: Bonjour Keith, c'est moi, je serais peut-être en retard pour le dîner, je suis encore au bureau. Oh, excuse-moi, je vais t'appeler directement sur ton portable.

 

Veronica prend le téléphone et appelle le numéro de la femme qui a laissé un message. 

 

Voix: Bonjour, vous êtes sur la messagerie de Rebecca James, conseillère d'orientation de Neptune High. Je suis...

 

Veronica raccroche.

 

Voix off Veronica: Il y a des gens capables de prédire les changements dans leur vie, moi non. Quand un changement arrive, c'est par surprise et je le prend comme une claque dans la figure.



Nouvelle scène. Luc dans une salle de sport.

 

Homme: C'est pourtant pas un gros effort... [...] Toi t'as l'air de souffrir le martyre, comme si t'étais allongé sur des clous. Mais, c'est vrai, t'as pas l'air en forme. Cette fois-ci, voilà ce que je te propose, dis moi où est le colis et je te soulagerais un petit peu.

Luc: Il est dans la voiture d'un... copain. Je l'aurais... récupéré demain.

Homme: Ecoute-moi, je vais te donner jusqu'à neuf heures demain matin après quoi j'irais te chercher. Et je te ferais connaître un usage de la batte de base-ball qui te fera sûrement passer l'envie de recommencer.



Nouvelle scène. Chez les Mars.

 

Veronica entre dans la chambre de son père.

 

Keith: Bonjour, chérie.
Veronica: Que fais-tu?
Keith: Je vais mettre les affaires de ta mère au garde-meuble. Nul besoin de souvenirs, non? Tu veux jeter un oeil?
Veronica: Pas vraiment.
Keith: Je laisse tout ça ici pour le moment. J'ai rendez-vous à 20 h.
Veronica: Avec Mlle James, c'est ça? Je l'aurais jamais deviné.
Keith: Ca ne fait que 2 fois qu'on se voit. Je voulais pas en faire un plat.
Veronica: Pas la peine. J'ai compris. Certains besoins, une compagnie, blablabla. Je comprends.
Keith: Désolé que tu l'aies su autrement que par moi.
Veronica: T'inquiète. Si tu savais tout ce que je sais. Je plaisante. C'est cool. Mais la prochaine fois, tu peux pas viser un vrai prof? Parce que cette histoire ne peut en aucun cas relever ma moyenne.
Keith: Sûre que ça pose pas de problèmes?
Veronica: Sûre.
Keith: Bon. Elle me plaît.
Veronica: Cool.
Keith: Bonne journée.
Veronica (écartant deux doigts de façon à former un V): Paix.

 

Keith part, laissant seule Veronica. Celle-ci prend dans sa main une photo représentant ses parents et elle-même.

 

Voix off Veronica: Le meilleur moyen d'apaiser la douleur du meurtre de son amie, c'est de se faire abandonner au plus vite par sa mère. Comme se taper sur le pouce avec un marteau. Et quand la douleur est lancinante au point qu'on croit en mourir, on coupe ce maudit pouce. Quand mon père a impliqué la famille Kane dans la mort de Lilly, j'étais prête à rester à ses côtés et à perdre tout le reste. Pas maman.

 

Veronica trouve une petite enveloppe parmi les photos. Elle l'ouvre.

 

Voix off Veronica: Une clé de coffre-fort?

 

Nouvelle scène. Veronica est en cours de journalisme. A l'écran d'un ordinateur, un certificat de décès au nom de Lianne Mars.

 

Mlle Dent: Merci à tous. Exercice d'entretien professionnel, demain.

 

Mlle Dent sort et Luke rejoint Veronica à l'intérieur de la salle de classe.

 

Luke: Tu aides Troy à retrouver la voiture de son père?
Veronica: Tu dégoulines de sueur sur moi.
Luke: J'ai besoin d'aide. Ce n'est pas qu'une simple histoire de voiture.cIl y avait une piñata pleine de stéroïdes sur le siège arrière. J'ai fait une course pour Hank Zigman. Le proprio du Zigzag Sports Club. Je voulais faire de la gonflette pour le baseball. J'étais prêt à tout.
Veronica: Y compris des testicules rétrécis et de l'acné. Une bonne nouvelle pour les Américaines. Troy et Logan sont au courant?
Luke: Non, je le jure. Bon, d'accord, Logan savait, mais il est pas dans le coup.
Veronica: Peu importe. Je n'aide pas les dealers à retrouver leurs produits.
Luke: Vois pas les choses comme ça! Ma vie est en danger, il est bâti comme un camion! Il va me casser un bras ou une jambe!
Veronica: Je t'aide, tu rends les stéroïdes, et tu te fais rembourser. Et tu rends le fric, pas la drogue.
Luke: D'accord. Je ferai ce que tu veux.
Veronica: Je vois ce que je peux faire. Adopte un profil bas jusque-là.

 

Nouvelle scène. A la banque.

 

Banquier: Puis-je vous aider?
Veronica: Bonjour. Ma mère est morte l'an dernier, et je viens de retrouver ça.

 

Elle lui tend la clé du coffre fort trouvée. Le banquier lui ramène un petit tas de photographies.

 

Voix off Veronica: Je pensais que maman était partie parce qu'elle avait peur de tout perdre. Peut-être qu'elle avait juste peur de me perdre.

 

Les photographies représentent Veronica, un jour où elle avait déjeuné dans un café. Veronica est choquée.

 

Voix off Veronica: Ca ressemble à un 300 mm.

 

Une autre photographie la représente entrant à Mars Investigation.

 

Voix off Veronica: Pas mal. Du travail de pro. Un pro qui connaissait mon emploi du temps de l'an dernier. Vu l'absence de garde du corps 24h/24 sur mon dos, je devine que papa n'a pas encore vu ces photos.

 

Nouvelle scène. Chez les Mars. La sonnerie de la porte d'entrée retentit et Veronica ouvre à Rebecca James.

 

Rebecca: Bonjour !
Veronica: Bonjour.

 

Keith arrive au salon.

 

Keith: Je croyais que...
Rebecca: Je suis en avance.
Keith:  C'est parfait.
Rebecca: Désolée, j'étais impatiente.
Keith: Veronica, Rebecca voulait passer et...
Rebecca: Et dire bonjour hors du cadre de l'école. Je suis sûre que ça doit être un peu bizarre pour toi.
Veronica (indiquant la pièce): Ca, c'est un peu bizarre, mais que vous sortiez ensemble ne me dérange pas.
Keith: Je pensais que...
Rebecca: Et j'étais d'accord.
Keith: Que si vous pouviez parler, ça paraîtrait moins bizarre.
Veronica: Ca tourne un peu en rond, votre histoire, non?
Rebecca: C'est vrai. Bien. Si je peux faire quoi que ce soit pour te rendre les choses plus faciles...
Veronica: Vous pouvez m'éviter le cours de bio en fin de journée?

 

Nouvelle scène. Dans la voiture de Veronica.

 

Veronica: Je me suis heurtée à un mur, jusqu'ici. Mais j'ai parlé à mon pote Earl à la fourrière, hier.
Troy: Je préfère quoi? Que t'aies un pote qui s'appelle Earl, ou qu'il bosse à la fourrière?
Veronica: Les deux, j'imagine. Aucune trace de la BM. Mais il a un plan pour un van.
Troy: J'en parlerai à mon père, peut-être qu'il pensera plus à charger le fusil.

 

Chanson: I, I'm thinking it's a sign that the freckles
In our eyes are mirror images and when
We kiss they're perfectly aligned.
And I have to speculate that god himself
Did make us into corresponding shapes like
Puzzle pieces from the clay True, it may seem like a stretch,
but Its thoughts like this that catch my troubled
Head when you're away when I am missing you to death.
When you are out there on the road for Several weeks of shows and when you scan
The radio, I hope this song will guide you home.
They will see us waving from such great heights
Come down now they'll say
But everything looks perfect from far away
Come down now but we'll stay I...

 

Troy: J'adore cette chanson.
Veronica: Moi aussi. Une idée.Si Tijuana était l'idée de Logan, le vol aurait pu être le plan de base.
Troy: L'idée venait plus de nous tous.
Veronica: Qu'aviez-vous prévu pour cette grande nuit de débauche, alors?
Troy: Voyons... de 8 à 9, on a réfléchi à comment renverser Kim Jong II. De 9 à 10, on a effacé les fichiers des électeurs noirs de Floride. Ensuite, on a fait tous les peep-shows.
Veronica: Rien d'inhabituel, alors?
Troy: Non.
Veronica: Autre chose?
Troy: Si t'as une question précise, vas-y!
Veronica: Vous avez rencontré quelqu'un de louche, vous avez été suivis? Vous avez assisté à une activité louche?
Troy: Affirmatif sur tous les plans. T'es jamais allée à Tijuana?
Veronica: Je ne recherche pas d'échantillons d'ADN. Mais plus j'en sais sur la voiture, plus j'ai de chances de la retrouver.
Troy: Je sais. Désolé.

 

Plus tard, les deux jeunes gens entrent dans le bureau de Beacon Corporation, et Veronica s'approche de la réception.

Troy: Tu crois qu'ils vont déclencher le système Beacon pour tes beaux yeux?
Veronica: On n'a rien à perdre. Admire le maître au travail. C'est ma spécialité.

 

Elle entre dans le bureau de jeune employer, Roger.

 

Veronica: Je suis l'assistante privée de Lawrence Vandergraff. Il pense que son système ne fonctionne plus, et il voudrait faire faire une vérification sur sa BMW. Voilà le numéro d'identification. Je vous en prie, dites-moi que c'est possible. S'il vous plaît. Ca serait super.
Roger: Ce n'est pas la procédure habituelle.
Veronica: Ca pourrait être notre petit secret. Je travaille pour lui depuis 2 semaines, il me prend pour une idiote.
Roger: Très bien. Super Roger à la rescousse.

 

Il commence à entrer les données dans son ordinateur quand une femme entre dans le bureau.

 

Femme: Roger, que fais-tu?
Roger: Un simple diagnostic. Cette jeune femme travaille pour...
Femme: Le vol a-t-il été déclaré?
Roger: Pas exactement.
Femme: Nous n'activons pas le système tant que le vol n'a pas été déclaré.

 

Veronica rejoint Troy.

 

Troy: Génial, Veronica !

 

Nouvelle scène. Luke descent de la voiture de Logan.

Luke: Super. Tu passes me prendre demain?
Logan: Oui.
Luke:Bien, bien.

 

Logan part et Luke rentre chez lui. Mais devant sa porte, il retrouve Hank, l'homme de la salle de sport.

 

Hank: Hey, toi !

 

Luke part en courant, et Hank se lance à sa poursuite.

 

Hank: Tu fais bien de courir, salaud!

 

Commence alors une grande course poursuite.

 

Nouvelle scène. A Neptune High.

 

Veronica: Tu as du temps pour discuter?
Logan: Je pensais que la TV en parlerait si les poules avaient des dents.
Veronica: Parle-moi des stéroïdes que tu as achetés la semaine dernière.
Logan: Ceux que Luke a achetés, tu veux dire. Tu crains à ce truc de détective. Trouve-toi une autre occupation.
Veronica: Tu savais qu'il faisait ça?
Logan: Tu crois vraiment que je te le dirais?
Veronica: Hum... On a fini, inspecteur, je pense. Ca boume, T.?
Troy: Bonjour, ma belle. Ce type te cause des ennuis?
Veronica: Quel type?

 

Nouvelle scène. Chez les Mars. Veronica et Rebecca sont dans la cuisine.

 

Rebecca: Où est la passoire?
Veronica: On n'en a pas. (Regardant Patrouille) Vous lui avez pas donné de nourriture pour humains?
Rebecca: J'ai juste trouvé où il aimait être caressé. Mauvais timing, pour pas changer. Ton père est allé faire une course, je vous prépare à dîner, ce soir. Ca a été, ta journée?
Veronica: Oui, et vous? Je sais que vous aimez manger italien, je fais des fettuccine. Et pour le dessert, devine?
Veronica: Aucune idée.
Rebecca: Des gaufres et de la glace. C'est ton dessert préféré, je crois. Je verse un coulis sur la glace à la vanille...

 

Flash-back.

 

Veronica dans la même cuisine, avec Lianne.

 

Lianne: Quand pourrons-nous cuisiner pour ce garçon?
Veronica: On est des femmes Mars. On séduit par nos forces. Et qui te dit qu'il y a un nouveau?
Lianne: Pas avec moi. Attends un peu, je devine. Garrick Fisher? Kenny Houseman?
Veronica: On se connaît?
Lianne: Dieu merci. Travis Kittlemeyer?
Veronica: Je crois qu'il préfère Kenny Houseman.
Lianne: Alors, Boris...
Veronica: Je me rends. C'est Duncan Kane.

 

Lianne ne répond rien et détourne le regard.

 

Veronica: La gaufre est en train de brûler.



Un bruit de casse ramène Veronica à la réalité.

 

Rebecca: Désolée. Ca m'a glissé des mains.
Veronica: Ce n'est pas grave.
Keith: Ca va, là-dedans?
Rebecca: Regarde ça, je suis empotée.
Keith: Oh, ce vieux truc! Ce n'est vraiment pas grave.
Veronica: J'apprécie ce que vous faites, mais je ne peux pas rester.
Rebecca: Ah bon?
Keith: Pourquoi pas?
Veronica: J'ai rendez-vous avec un ami au Sac-n-Pac. Un truc pour l'école.
Rebecca: Bien, je demanderai, la prochaine fois. Pour m'assurer de ta disponibilité.
Veronica: Merci pour tout. Je goûterai en rentrant.
Keith: Pas trop tard.
Veronica: Bonne soirée.

 

Nouvelle scène. Weevil et Veronica discutent avec Angel. Weevil et lui parlent en espagnol.

 

Weevil: Angel, comment vont les affaires?
Angel: Tu as trouvé la Lexus dont je t'ai parlée?

 

Il regarde Veronica.

 

Weevil: Voici Veronica. C'est elle qui m'a évité la taule. Je t'en ai parlé. Elle cherche une bagnole. Une BMW 740i verte. Il y a deux jours.
Angel: Elle est venue, elle est repartie. On l'a laissée très cool. Le client a un reçu, l'immatriculation est en règle. Et je ne me souviens plus de son nom.
Weevil: Compris.
Angel: Ne m'amène plus de gens que je connais pas.
Weevil: D'accord.
Veronica: Tu as demandé, pour la piñata?
Weevil: Encore un truc. T'as pas vu une piñata?
Angel: Mario la prise pour l'anniversaire de sa fille.
Weevil: Merci, tonton. La voiture a été...
Veronica: Refourguée. Il ne veut pas dire à qui, mais les papiers sont en règle. Dis-moi que tu sais où vit Mario. Je dois récupérer la piñata.
Weevil: Je t'en achèterai une, de piñata.
Veronica: Une piñata pleine de stéroïdes?

 

Veronica et Weevil se rendent en moto chez Mario.

 

Weevil: Je n'y suis allé qu'une fois.
Veronica: C'est peut-être là. Là où il y a les ballons. C'est sûrement là.

 

Veronica descend de la moto et court vers les enfants qui sont déjà en train de frapper la piñata.

 

Veronica: Arrêtez! Arrêtez!

 

Mais à sa grande surprise, ce sont des bonbons qui en sortent.

Veronica: Désolée.

 

Nouvelle scène. Dans les toilettes des filles.

 

Luke: J'ai des ennuis? Quoi?
Veronica: Faut qu'on parle.
Luke: Là, près du distributeur de tampons?
Veronica: Tu t'en remettras. J'ai trouvé la piñata, il n'y a pas de stéroïdes. Y a pas le choix. Tu vas devoir donner de l'argent à Ziggy si tu veux t'en débarrasser.
Luke: Si je vais le voir sans ces stéroïdes, fric ou pas fric, il va me démolir.
Veronica: Je m'en occupe. Toi, occupe-toi du fric.
Luke: Facile. Tu crois que j'ai huit mille dollars dans mon portefeuille?
Veronica: Démerde-toi!

 

Veronica retourne dans le hall du lycée.

 

Flash-back. Lianne et Veronica sortant du lycée.

 

Veronica: Maman, que fais-tu là? Où on va?
Lianne: Je trouvais ça sympa de passer du temps ensemble. Allons visiter tante Sheryl.
Veronica: A Palm Springs? Impossible. J'ai un exam d'histoire et un devoir d'espagnol.
Lianne: Ne rends pas les choses difficiles. Viens avec moi, d'accord?

Voix off Veronica: Trois jours plus tard, elle a disparu. J'ai pensé un temps que ce n'était qu'un de ses trucs bizarres de plus. J'ai cru qu'elle était nerveuse à cause de la vodka. Mais je réalise qu'elle avait vraiment peur. C'est rare qu'on coupe tous ses liens. Même quand on essaie. Si elle est dans le coin, qu'elle trouve un des portables jetables et intraçable que j'envoie à tous ses amis et à sa famille, elle comprendra qu'elle peut m'appeler sans risque. C'est un peu ma bouteille à la mer.

 

Nouvelle scène. Veronica dans son appartement. Elle entend quelqu'un entrer et se lève pour voir qui cela peut-être. Cest Keith.

 

Veronica: L'amant transi rentre pour se changer et partir bosser après une folle nuit d'amour.
Keith: Je joue la carte du papa qui va se coucher. Ca te convient?
Veronica:  J'ai besoin d'aide.
Keith: Que se passe-t-il?
Veronica: Troy s'est fait voler la voiture de son père en revenant de Tijuana. On essaie de la retrouver avant son retour pour lui éviter le pensionnat à Albuquerque.
Keith: Il compte beaucoup pour toi, non?
Veronica: J'ai besoin que tu exerces un peu ta magie vaudou.
Keith: Je serai sympa avec ton petit ami si tu l'es avec ma petite amie.
Veronica: Marché conclu.
Keith: Bonjour.
Veronica: Bonne nuit.

 

Nouvelle scène. Keith entre dans les locaux de Beacon Corporation.

Femme: Je peux vous aider?
Keith: James Anderson. Chef de la sécurité pour L.T. Vandergraff.
Femme: Désolée...
Keith: Vous connaissez M. Vandergraff? Vous le connaîtrez quand il poursuivra votre employeur en justice. Vous tenez à sa clientèle. Il tient à sa voiture. On a besoin de faire un essai. Vous avez l'air intelligent. Déclenchez son système.

 

La femme acquiese et Keith lui sourit.

 

Nouvelle scène. Neptune High. Luke est assis devant un ordinateur et Veronica lui montre quelque chose.

 

Luke: C'est insensé. 2000 dollars et quatre offres? Ils n'ont aucune idée de la valeur d'une balle signée Barry Bonds?
Veronica: Non. C'est stratégique. Ils attendent la fin des enchères. Tape sur "actualiser la page".
Luke: Stratégique...
Veronica: Tu vois? 2800 $. On y est presque.
Luke: Non, on n'y est pas. Je ne peux pas. Tu n'as aucune idée de ce que j'ai dû faire pour cette balle. Ca vaudra une fortune quand il prendra sa retraite.
Veronica: Luke, la balle ou la vie? Fais le calcul. C'est une balle!
Luke: Oui, c'est...

 

Nouvelle scène. Troy et Veronica.

 

Troy: Tu fais quoi après les cours? Tu viens jouer au détective?
Veronica: Comment fais-tu pour rester si serein? Si on retrouve pas la voiture, c'est fini pour nous. Fini. Ca ne te fait pas peur?
Troy: Si. Je suis mort de trouille.
Veronica: Alors comment fais-tu...
Troy: Si on te disait qu'il te reste 72 h à vivre, comment les passerais-tu? A bouquiner des articles médicaux pour trouver le médicament miracle? Ou à rendre ces trois jours les plus beaux de ta vie entière? J'ai choisi les plus beaux et les plus cool.
Veronica: Je choisis le médicament miracle.

 

Wallace les rejoint.

 

Wallace: Y a un truc que je comprends pas. Pourquoi t'envoyer dans une école-prison à Albuquerque? Il peut pas juste t'interdire de sortir?
Troy: Je lui dis qu'il t'appelle, pour des conseils d'éducation.
Wallace: C'est quand il veut.



Nouvelle scène. Cours de journalisme.

 

Mlle Dent: Commencez avec les questions faciles. Afin de mettre votre sujet à l'aise.

Ashley: Mlle Mars, comment prenez-vous les rumeurs selon lesquelles votre petit ami était avec des strip-teaseuses à Tijuana?
Veronica: Mlle Banks, savez-vous avec quel parent vous vivrez après le divorce? Plus une question subsidiaire. N'hallucinez-vous pas devant le choix de maîtresses de votre père?

Mlle Dent: Veronica, je dois te parler après le cours, s'il te plaît.

 

Après le cours.

 

Mlle Dent: Tu as l'air prête au combat.
Veronica: On me le dit souvent. Ca doit être mon expression habituelle.
Mlle Dent: Tu crois qu'Ashley va bien dormir cette nuit?
Veronica: Je n'ai rien dit dont elle ne se doute déjà.
Mlle Dent: Peut-être. Parfois on a besoin de se raconter des mensonges. Tu viens?
Veronica: Dans une minute. Des recherches à faire.
Voix off Veronica: Pauvre Mme Dent. Elle n'est pas encore au courant de tout. L’amour est un investissement. L’information, une assurance. Quand on a déjà eu le coeur brisé, on ne saurait être trop prudent.

 

Nouvelle scène. Mars Investigation.

 

Keith: Te voilà. J'ai un service à te demander. Je sais que tu as prévu quelque chose pour mon anniversaire, mais avant qu'on suive ton plan, j'aimerais qu'on aille chez Rebecca pour dîner. Elle cuisine très bien.

 

Veronica lui tend un dossier.

 

Veronica: Tu devrais jeter un coup d'oeil à ça. Tu sais qu'elle est encore mariée?
Keith: Oui. Moi aussi, je suis encore marié.
Veronica: Et qu'elle a été arrêtée pour usage de faux chèques?
Keith: Oui, à 21 ans. Qu'est-ce qui t'est passé par la tête? Je suis ton père. Comment as-tu pu te permettre...
Veronica: Me permettre? C'est notre métier. Notre moyen de subsistance. J'essaie de te protéger.
Keith: De me protéger? Je suis un adulte, Veronica !
Veronica: Tu l'amènes dans notre vie comme si ce n'était rien du tout.
Keith: C'est loin d'être rien! Je me sens bien mieux dans ma peau. On me désire à nouveau. Je me réveille avec un sourire sur le visage. Nous avons fait attention à ne pas te heurter. Et à te mettre à l'aise. Mais tu as préféré faire ta mijaurée.
Veronica: Maman est encore en vie, là, quelque part! Tu te fiches de savoir si elle reviendra?
Keith: Comme toi, avant que je ne sorte avec une autre! Tu es très dure avec elle.
Veronica: Tu peux retrouver n'importe qui! Si c'était une criminelle, tu te ferais deux mille dollars à la retrouver, et tu la ramènerais en une semaine!
Keith: Peut-être que je n'en ai pas envie. Tu y as pensé? Et tiens, j'ai fait déclencher le système de sécurité de ton petit ami. Voilà le code.



Nouvelle scène. Veronica et Troy.

 

Troy: Tu es sûre que ça va?
Veronica: Arrête avec ça. Je dois me concentrer. Le signal n'arrête pas de bouger. Etrange.
Troy: Tu penses qu'ils sont au courant?
Veronica: Peut-être. Mais on dirait que ça passe entre des bâtiments. Je ne comprends pas. Il indique cette rue. Pas très crédible pour planquer une voiture volée.
Troy: Tu crois qu'elle est dans un garage?
Veronica: Non. Le signal bouge encore. Il est sur nous.

 

Un chien passe devant eux, une lumière rouge clignotant sur son collier.

 

Troy: Dis-moi que ce chien n'est pas censé être la BMW.
Veronica: Tu crois que ton père verra la différence?

 

Nouvelle scène. Le matin, chez les Mars.

 

Keith: Petit-déjeuner?
Veronica: Non, je prends juste une pomme.
Keith: C'est pour toi. Tout ce que tu veux ou ne veux pas savoir sur Troy. Tu ouvres, tu jettes, c'est ton choix.

 

Keith part et Veronica ouvre le dossier.



Nouvelle scène. Keith et Rebecca.

 

Keith: Je ne sais pas comment te le dire.
Rebecca: Arrache le pansement d'un coup sec. Le froncement de sourcils et les pauses me tuent.
Keith: On ne peut plus se voir.
Rebecca: Bien.
Keith: Je ne peux pas faire ça à Veronica. Elle n'est pas prête à me voir avec une femme. Désolé. C'est très dur pour elle en ce moment.
Rebecca: Tu peux me faire une faveur?
Keith: Bien sûr.
Rebecca: Tu peux me donner une autre raison, une raison merdique, de préférence? Que tu sois un bon père, ça ne va pas m'aider à te pourrir auprès de mes amies autour de margaritas.



Nouvelle scène. Veronica et Troy à Neptune High.

 

Troy: Un baiser, pour faire disparaître tous mes ennuis?
Veronica: Tous tes ennuis? II te faudra plus qu'un baiser, alors. Heureusement, on n'était pas ensemble quand on t'a viré pour trafic de drogue. Je n'aurais plus de lèvres.
Troy: Bonjour à toi aussi.
Veronica: Quoique, c'était Shauna qui était chargée des baisers, à l'époque, non? Tu te souviens de Shauna, non? Vous avez été virés de Pembroke pour possession de marijuana, puis de Saint Mary, à Boston. Ces jeunes, ils n'apprennent jamais. Et je dois croire que tu ne savais pas que Luke achetait des stéroïdes?
Troy: De quoi parles-tu?
Veronica: N'essaie même pas...
Troy: Je ne sais rien au sujet de Luke et des stéroïdes. Oui, j'ai été pris à Boston avec de la dope. C'est grave?
Veronica: Tu as été pris pour détention et trafic de drogue!
Troy: C'était deux ans avant qu'on se connaisse! C'est quoi le rapport avec nous?
Veronica: u ne m'en as jamais parlé!
Troy: Je l'aurais peut-être fait. Tu y as pensé? Après t'avoir connue plus d'un mois, je t'aurais peut-être dit mes noirs secrets. Ou est-ce une tare indélébile d'attendre qu'une fille t'apprécie avant de tout lui dire? Je n'ai pas à te dire ça. Tu es Veronica Mars. Tu sais tout.


Plus tard. Luke, une enveloppe à la main, rejoint Veronica.

 

Luke: J'ai tout. Huit mille et un peu de mon âme.
Veronica: Pauvre de toi!

 

Veronica prend l'enveloppe.

 

Veronica: On se voit plus tard, O.K.?


Plus tard, Veronica à la salle de sport.

 

Veronica: C'est à vous la Hummer avec les plaques "Z-Meister"?
Hank: Absolument.
Veronica: J'ai bien deviné, alors.
Hank: Alors, tu veux faire de la muscu?
Veronica: Pas vraiment. Je viens régler les comptes de Luke.
Hank: Allons dans mon bureau.
Veronica: Je préfère ici.
Hank: Moi non.
Veronica (désignant Patrouille): Mais lui oui.
Hank: Chérie, à moins d'être aveugle, fais sortir ton chien d'ici.
Veronica: Expliquez-le-lui vous-même, il ne m'écoute jamais.
Hank: Tu ne comprends pas...

 

Le téléphone de Veronica sonne.

 

Veronica: Une minute. Oui? Ah, Wallace. Pas trop, et toi? Non. Pas du tout. Non. C'est de la tarte. Oui, merci.

 

Elle raccroche et tend l'enveloppe à Hank.

 

Veronica: Voilà les 8000 que vous avez donnés à Luke. Les comptes sont bons.
Hank: Je les prends, mais c'est loin d'être réglé. Ce salopard m'a planté, et je vais le lui faire payer.
Veronica: Rappelez-vous bien de ce moment. Parce que vous allez le regretter. Salut !

 

Nouvelle scène. Troy et son père.

 

Troy: Je peux m'améliorer. Donne-moi une autre chance.
Lawrence: Tu as épuisé toutes tes chances. Tu dois apprendre la discipline et le respect.
Troy: Papa, s'il te plaît. Je suis désolé, je...
Lawrence: C'est trop tard pour les excuses, Troy. Tu récoltes ce que tu as semé.

 

Troy baisse la tête et monte dans le taxi.

 

Nouvelle scène. Chez les Mars.

 

Keith: Ca, c'est un gâteau.
Veronica: Oui, hein!
Keith: J'adore. Tu sais que tout ce que tu fais penche un peu à gauche?
Veronica: C'est fait exprès. A quelle heure vient Rebecca?
Keith: Elle ne vient pas.
Veronica: J'ai annulé ma surprise pour ton anniversaire. J'allais t'emmener voir Santana au Bowl.
Keith: On a arrêté de se voir.
Veronica: Papa, tu n'as pas... Désolée. J'y connais rien en histoires de couples.
Keith: Mais tu sais faire des gâteaux, c'est déjà ça.
Veronica: C'est ton anniversaire. Tu devrais être heureux.
Keith: Et c'est la meilleure façon de l'être.
Veronica: Non. Tu devrais...
Keith: Je devrais pouvoir faire tout ce que je veux pour mon anniversaire. Tout ce que je veux, c'est partager un gâteau avec ma fille.
Veronica: Bon anniversaire, papa.
Keith: Merci.
Veronica: N'oublie pas de faire un voeu.

 

Keith souffle les bougies. Veronica rigole et l'imite.

 

Veronica: Joli.

 

Nouvelle scène. Troy arrête le taxi et paye le chauffeur.

 

Chanson: The new kid, he's got money The money I deserve
He's got the goods but he's not Good for his word
I should be rolling in it
I've been a working stiff As for the justice No one knows where it went. The new kid he's got my girl
The girl I used to have He's got the looks you know
Got them from his dad
I should be kissing that girl
We should be so in love There is no justice
There's just dark stars above
I'm gonna toil away Until my judgement day
I will be rewarded for
The good things I did
Believe me every year There is another one here
Don't you see, I used to be the new kid.

 

Troy: Que ça reste entre nous, d'accord?

 

Son téléphone sonne.

 

Troy: Allô?
Voix: Salut, c'est Shauna.
Troy: Tu sens que ça chauffe? Je suis si près, ta culotte va s'enflammer d'un moment à l'autre.
Shauna: Troy, c'est qui cette fille, tu lui as donné mon numéro?
Troy: Quelle fille?
Shauna: Une certaine Veronica.
Troy: Tu ne lui as pas dit qu'on se voyait, j'espère?
Shauna: Elle m'a pris par surprise. Qu'est-ce que je...

 

Troy raccroche et ouvre le petit paquet posé sur le siège. A la place de la drogue se trouve une lettre, de Veronica. Il la lit.

 

Voix off Veronica: Désolée qu'on n'ait pas pu se dire au revoir, bonne chance dans ton nouveau lycée, je te laisse un petit souvenir de moi. Ca m'a pris un moment pour deviner où tu avais planqué les stéroïdes. Tu n'es resté seul qu'à un seul endroit, non? Le contenu du paquet se trouve à mi-chemin entre ma chasse d'eau et l'océan Pacifique. Salue bien Shauna de ma part. Un véritable ange gardien, on dirait.
Troy: Merde! Merde et merde!



Nouvelle scène. Hank est arrêté par la police.

 

Officier: Déclarez les articles acquis hors Etats-Unis. M. Zigman, vous voulez bien rendre vos produits de contrebande? Sortez de la voiture, je vous prie.

 

Nouvelle scène. Veronica entend son portable vibrer.

 

Lianne: Allô, ma douce. Tout d'abord, tu me manques énormément. Plus qu'il ne t'est possible d'imaginer. J'ai eu une de tes lettres,
mais je ne te dirai pas laquelle, parce que je ne veux pas que tu tentes de me retrouver. Veronica, écoute-moi. Je sais que tu te poses
des millions de questions, mais tu comprendras tout le moment venu, c'est promis. Je te recontacte très bientôt. Fais-moi confiance. Je t'aime. Dis à ton père que je lui souhaite un joyeux anniversaire, tu veux?

 

Chanson: They will see us waving from such great heights
'Come down now', they'll say But everything looks perfect from far away
'Come down

 

Fin.

Ecrit par pretty31

VERONICA VOICEOVER: Previously on Veronica Mars�
LILLY: [At the carwash] I've got a secret.

Cut to Veronica running to Lilly's body.

LILLY: [Offscreen] A good one.
VERONICA VOICEOVER: It's been a year since my best friend Lilly Kane was murdered.

Cut to Neptune High.

LOGAN: That's my girlfriend. Your friend. Duncan's sister.

Cut to the car wash, then to Veronica and Troy in the school hall .

VERONICA: My dad wants to meet you.
TROY: Don't worry, I give good parent.
KEITH: [Offscreen] Actually...

Veronica and Troy kiss. Cut to the Mars' apartment. Troy is sitting on the couch. Keith is on the chair next to it.

KEITH: ...she hasn't told me anything about you.
TROY: Well I don't know if that's a good thing or a bad thing.
KEITH: Neither do I.

Cut to Keith and Veronica having dinner at the apartment.

KEITH: So I got a call from your guidance counsellor today. Any idea what for?
VERONICA: Nope.
MISS JAMES: [Offscreen] She's been late...

Cut to Miss James' office with Keith standing in front of the desk.

MISS JAMES: She has attitude with certain teachers.

Cut to Veronica standing in the school hallway as other students fast forward around her.

MISS JAMES: [Offscreen] �and socially she seems to be a bit isolated.

Cut to Keith poking his head round the door of Veronica's room.

KEITH: I never want you to think your mom's the villain in all this.
VERONICA: The hero is the one that stays and the villain is the one that splits.

End previously. Scene opens in Tijuana, Mexico. It is night. A boy, who will prove to be called Luke, is carrying a pi�ata and is creeping about a dumpster. He exchanges an envelope hidden inside the pi�ata for something from a dumpster and looks about nervously. He walks away from the dumpster to a parked car, knocks on the window and laughs at the sound of a groan coming from inside. He climbs into the back seat and joins driver Troy and a badly hung-over Logan, sitting in the front.

LUKE: Wake up!
TROY: I've spent the past forty minutes listening to Logan dry-heave so you could buy a deformed pi�ata?
LUKE: [Laughing] Dude, everything was closed. It was the cheapest souvenir I could find.
LOGAN: [Struggling] I'll say it one more time. [Pause] Juanita from the Hot Tamale? Aye-yi-yi-yi. [Laughs then gags]
TROY: Whoa! What'd I tell you about drool on the leather. Dad's very strict about the car. [As the boy in the backseat laughs and Logan groans] He's the only one allowed to dry-heave in it. [Sniggers] All right. Have we had our fill of Tijuana?
LOGAN: No
LUKE: [Simultaneously] Yes.

Troy starts up the car. Cut to the United States Border Inspection Station where cars queue to pass through. Vendors sell souvenir flags and goods.

TROY: [Waving away a vendor as he moves the car forward] No, no, thank you.

They pull forward.

LUKE: These border checkpoints, man, they always freak me out.
LOGAN: Maybe we shouldn't volunteer for the full cavity search.

They reach the checkpoint. Luke is very nervous. A customs officer leans into the driver's side window with a torch.

OFFICER: Morning.
TROY: Morning, sir.

Troy and Logan are grinning at the Officer.

OFFICER: You, uh, fellas have a good time in Mexico.
TROY/LOGAN: [Simultaneously] Yes, Sir.
OFFICER: Wanna go ahead and hand over your contraband.

Long beat. Troys eyes widen as he looks at Logan then back at the officer.

OFFICER: [Smiles] It works sometimes. Pop the trunk.

Luke breathes a sigh of relief as the officer checks the boot.

TROY: Anybody else hungry?
LUKE: Sure.
TROY: Yeah.

Cut to a diner. Logan and Luke are seated at the counter. The remains of a meal are before them.

LUKE: I can't believe you're calling me a wuss.
LOGAN: Mmm
LUKE: I'm serious. You're the guy that can't close the deals
TROY: Dude, what are you talking about?
LUKE: I'm talking about that girl, that g-girl. Esmerelda?

Troy returns to the counter.

LOGAN: The deal was closed back in VIP, my brother, make no mistake.

Troy puts some money on the counter.

LUKE: No way.
LOGAN: [To Troy] Did you wash your hands?

Troy smiles and wipes his hands on Logan's shoulder.

LOGAN: Thank you.
TROY: I got this boys, let's roll.

Troy punches Logan on the arm. Logan groans. Cut to them coming out of the USA Border Grille & Diner - Troy leads while Logan and Luke continue their debate.

LOGAN: [To Troy] All right, settle something for us, partner. Didn't Luke look kind of scared last night when that senorita started working her milkshakes on him.
LUKE: That's great. That's adorable. You're a good man, you're a good man. Thank you. I wasn't, uh, I wasn't scared, I was concerned.

Troy, looking forward, looks concerned himself.

LOGAN: Oh yeah. You've never seen a girl pick up a shot glass like that before.

The boys are standing in front of an empty car parking space.

TROY: Isn't this where we parked? Tell me that this isn't where we parked. Please, someone tell me that you can see my father's car and this heart attack that I'm having right now is for nothing.
LOGAN: Well maybe it's like Brigadoon. If you come back in a hundred years, it'll be right back in this spot.
LUKE: [Panicked] Troy, did you lock it?
TROY: [With a laugh close to hysterical] Did I lock it?

Logan lies down in the space. Cut to Luke with his head buried beneath his hands as they wait outside the diner.

TROY: [To Luke] What's your problem? It's not even your ass on the line.
LUKE: Yeah, I know. This just� really sucks, man.
LOGAN: Wow man, that's profound.
TROY: My parents come home in five days. If the car's not back before my dad is, I'm going to be singing hymns and doing rosary beads before you can say 'The Passion'.

Veronica pulls up.

VERONICA: Dude, where's your car?

Troy frowns and shakes his head.

VERONICA: Sorry.

Troy heads for the car.

VERONICA: Ah, [indicating Logan] your monkey's gonna have to ride in the back.
LOGAN: Ha-ha. Nice car. [Climbing into the back seat] God, it must have been a huge cereal box.

Veronica is ready to bite back at Logan as Luke gets in the back.

TROY: Now let's let that go. Cherish these moments. Because they will probably be the last ones we spend together. [Gets in the front seat]
VERONICA: Hey, I don't mind dating a guy that rides a bike.
TROY: How do you feel about a guy who's being sent to Catholic school in Albuquerque?

Veronica's face indicates that that would not be so cool. Opening credits. Cut to them pulling up outside a large house. Luke and Logan climb out.

LOGAN: Thanks for the ride. Does this mean you're gonna play nice now?
VERONICA: Walk in front of the car, we'll see.

Luke laughs. As he and Logan cross the front of the car, Veronica revs the engine. Logan, smiling, slaps the bonnet with the jacket he's carrying.

LUKE: [To Logan] Can I stay in your guest house. [Pointing back to the house] I just don't want to wake my parents up this early.

Logan and Luke get into Logan's yellow SUV and drive off.

VERONICA: I have a brilliant idea.
TROY: Does it involve a time machine?
VERONICA: Why don't I make some phone calls and see if I can track down the car.
TROY: I appreciate it but I think this is even beyond your super powers.
VERONICA: Haven't you heard? I've got friends in low places.
TROY: Look, I can't report the car stolen 'cause my dad thinks it's still safely tucked in the garage. Which means I can't get the anti-theft homing device activated. It's-it's probably on a cargo ship to Jamaica. You know, my dad is going to send me away, he's going to track me down and he's going to kill me.
VERONICA: Not if he doesn't find out. Let's go back to your house.
TROY: And take my mind off my problems? [Giving a lecherous grin]
VERONICA: And get the details on the car. Model. Licence number. VIN.
TROY: How do you make VIN sound so hot?

Veronica laughs. Cut to the front office of Mars Investigations. Wallace is heading for the desk at which Veronica is seated, carrying refreshments.

WALLACE: You're going to find Troy's stolen car over the internet?
VERONICA: You'd be surprised what one can find with a few nimble keystrokes.
WALLACE: All right, then, Velma. Why don't you see what you can find on, say, me.
VERONICA: It's Daphne, thank you very much.

Prying Eyez Dotcom, with login and password, fills Veronica's laptop screen.

WALLACE: [Looking over her shoulder] What's that?
VERONICA: If you're a PI with a password, this is the gateway to many a skeleton filled closet. Arrests, divorces, bankruptcies. [Gasps, then in Scooby voice] Rut-roh! Somebody got their licence suspended last year.
WALLACE: I got it back. Bet you it doesn't say that.

Wallace heads back around the desk.

VERONICA: Wait, if I'm Daphne, what does that make you? Fred?
WALLACE: [Sitting] Oh no. If I gotta be any of those white boys, I gotta be Shaggy all the way baby. Shaggy's got mad flavour.
VERONICA: Awwww, you still have a subscription to Mad Magazine. You're all about the flavour.

Veronica closes her laptop as Keith comes in from his office heading for the kitchen area.

KEITH: Hey guys.
VERONICA: Hi. [In a whisper to Wallace] Hey, help me out. So, for my dad's birthday, I'm thinking� rock climbing?
WALLACE: Because he loves heights?
KEITH: [From the kitchen area] Not so much but keep thinking outside the box, I like it. And don't wait on me for dinner, I'll probably get take-out from the Italian place.
VERONICA: Luigi's? Will you get me some lasagne?
KEITH: Some lasagne? I'm just saying last time we went to Luigi's you ate your weight in manicotti.
VERONICA: And now your birthday will be spent sky-diving. [Keith laughs aloud] Alone.

Cut to the Mars' apartment. Veronica comes in and greets the dog (note that this is not the same dog as in 1.01 Pilot).

VERONICA: Hi buddy, hi. We'll go out in a minute.

Veronica drops her keys and hits the play button on the answer machine to listen while she takes off her coat.

FEMALE VOICE: Hi Keith, it's me. I might be a little late to dinner since I came into work- Oh, wait a minute. Um, I'm sorry. I'm just going to call your cell.

Veronica looks suspiciously at the phone as she gets herself a drink. She heads back to the phone and punches in the code to ring the last caller.

FEMALE VOICE: Hi, you've reached Rebecca James in the Counselling Office at Neptune High School. I'm away-

Veronica cuts off the call.

VERONICA VOICEOVER: You know those people who can predict when change is coming in their life? I'm not one of them. Change has a way of just walking up and punching me in the face.

Cut to Luke's face. He is straining with something.

HANK: [Offscreen] I love the effort. I mean, look at this guy, he's really working. You're pushing through the pain, man.

The camera pulls back to show a gym. Luke is lying on his back struggling to hold a heavy barbell just clear of his chest. A burly blonde man, Hank, is standing at his head.

HANK: Nobody's kicking sand in your face. But, uh, you look a little tired there, tiger, so I'll tell you what. Tell me where my package is and I'll help you lighten that load.
LUKE: [With effort] It's in a friend's car. I'll have it for you tomorrow.
HANK: [Kneeling down] OK, I'll tell you what. You got until 9am otherwise I'm gonna hunt you down and the closest thing you're gonna come to playing baseball is me shoving a bat right up your ass.

Hank pats Luke on the cheek and then removes the barbell. Cut to the Mars' apartment. Keith is putting some things in a box as Veronica enters from her bedroom.

KEITH: Morning honey.
VERONICA: What'cha doing?
KEITH: Nyah, I figured I'd put the rest of your mom's stuff in storage. I don't think we need the reminders anymore, you know?
VERONICA: [Getting cereal] Yeah.
KEITH: You wanna take a look?
VERONICA: Not so much, no.
KEITH: Well, I'm gonna leave it here for now. I've got an eight o'clock.
VERONICA: So, you and Miss James, huh? I wouldn't have pegged that one.
KEITH: Yeah, well, we only went out a couple of times. I didn't want to make a big deal out of it.
VERONICA: So don't. I get it. Companionship, needs, yada, yada, yada. It's fine.
KEITH: I'm sorry you didn't hear about it from me first.
VERONICA: Don't sweat it. You know how many things I don't tell you? [Off Keith's look] I'm kidding. It's cool. Just next time, could you shoot for an actual teacher? Because this has no potential benefit to my grade point average.
KEITH: You sure you feel okay about this?
VERONICA: Yes.
KEITH: Good. I like her.
VERONICA: Cool.
KEITH: Have a nice day.
VERONICA: [Holding up the V sign] Peace.

Keith leaves. Veronica puts down her cereal bowl and walks slowly over to the box. She picks up a framed picture of Keith, Lianne and herself.

VERONICA VOICEOVER: The best way to dull the pain of your best friend's murder is to have your mother abandon you as soon as possible. It's like hitting your thumb with a hammer, then when it's throbbing so badly you don't think you'll survive, you cut the damn thing off. [Picking up a small pile of unframed pictures] When my dad implicated the much beloved Kane family in Lilly's death, [Opening a small red jewellery box] I was willing to stand by him and lose everything else. Mom? Wasn't.

There is a small envelope in the jewellery box. Veronica opens it.

VERONICA VOICEOVER: A safety deposit box key?

Cut to a computer screen showing Lianne Mars' death certificate. Veronica is working at one of the screens in the school publications room. It looks like the class is wrapping up.

MS DENT: Thanks everybody. Don't forget, interviewing exercise tomorrow.

As Ms Dent leaves the room, Luke rushes in and over to Veronica.

LUKE: [Out of breath] Hey. You're helping Troy find his dad's car, right?
VERONICA: You're sweating on me.
LUKE: [Taking a breath] Look, I need your help. There's kind of more to this car thing than the-the car. [Veronica looks at him] There was a pi�ata full of steroids in the back seat. I-I did a run for Hank Zigmund. He owns the Zig-Zag Sports Club. I wanted to get pumped for Varsity baseball. I was� pretty much down for whatever.
VERONICA: Including shrunken testicles and acne scars. Well, speaking for the women of America - Good plan! Wait. What did Troy and Logan know about this?
LUKE: Nothing. I swear. [Off Veronica's disbelieving look] Yeah, all right, Logan knew but he wasn't-he wasn't in on anything.
VERONICA: It doesn't matter anyway. I don't help dealers find their lost products.
LUKE: [Desperately] Look, don't think of it like that, all right? Think of it like you're saving my life, I mean the guy's built like a truck. He will-he will break one of my limbs.
VERONICA: [Sighs] If I were to help you, you would have to return the steroids and get your money back and then return the cash, not the drugs.
LUKE: Yeah, I'll do whatever.
VERONICA: I'll figure something out. Until then just lay low.

Veronica grabs the death certificate as it rolls off the printer. Cut to the bank. Veronica approaches a booth.

BANK TELLER: Hi. May I help you?
VERONICA: Hi. My mom died last year and I just found this.

Veronica pulls out the safety deposit key. Cut to her in the vault then at the safety deposit box. She pulls out some files and some photographs.

VERONICA VOICEOVER: All this time, I've been thinking Mom bolted because she couldn't handle losing everything. Maybe she just couldn't handle losing me.

The photographs are candid shots of Veronica against whose face the crosshairs of a target are drawn on each. Veronica is shocked. The scene shifts but is still on the pictures.

VERONICA VOICEOVER: Looks like they used a 300mm on this one.

The camera pulls back to reveal Veronica sitting at her desk at Mars Investigations.

VERONICA VOICEOVER: Not bad. Definitely the work of a pro. A pro who knew my schedule quite well last year. Judging by my lack of an eight man, 24 hour security detail, I'm guessing Dad hasn't had the pleasure of viewing this little slideshow.

Someone bangs on the door to Mars Investigations.

REBECCA: Hi!
VERONICA: [Closing the file] Hello.

Keith comes out of his office.

KEITH: [Nervously] Hey
REBECCA: Hi.
KEITH: I thought, uh-
REBECCA: I'm guessing I'm early, right?
KEITH: No, no, it's fine. It's fine.
REBECCA: I'm sorry. I'm just-I was anxious. Hi.
KEITH: Hi.
REBECCA: Hi.
KEITH: Hi.

They kiss briefly as Veronica looks on bemusedly.

KEITH: Uh, Veronica, Rebecca wanted to stop by and uh�
REBECCA: And, uh, just say hello. Outside of school. I'm sure this is a little weird for you so�
VERONICA: Well, this [indicating the here and now] is a little weird, but� you two dating isn't. Um, I'm fine. No worries.
KEITH: Well, I thought, um�
REBECCA: And-and I agree.
KEITH: �that if you had the chance to talk� things would seem a little less awkward.
VERONICA: And are you starting to see the catch-22 inherent in the plan?
REBECCA: As a matter of fact, I am. [Laughs] OK, well, um, is there anything I can do that would� make things easier for you?
VERONICA: Can you get me out of fifth period bio?

Cut to Veronica and Troy in her car. The music for "Such Great Heights" by Postal Service starts up.

VERONICA: So far it's been a whole lot of brick walls, but I talked to my buddy, Earl yesterday, at the impound yard.
TROY: What do I love more? That you have a buddy named Earl or that he works at the impound yard?
VERONICA: I'm guessing both. No sign of the Beemer. But he can get you a great deal on a good times van.
TROY: I'll pass that onto my dad when he gets back. Maybe it'll take him mind off loading his gun.

The lyrics kick in and will play beneath the rest of their conversation.

SONG: I, I'm thinking it's a sign that the freckles In our eyes are mirror images and when We kiss they're perfectly aligned. And I have to speculate that God himself Did make us into corresponding shapes like Puzzle pieces from the clay True, it may seem like a stretch, but Its thoughts like this that catch my troubled Head when you're away when I am missing you to death. When you are out there on the road for Several weeks of shows and when you scan The radio, I hope this song will guide you home. They will see us waving from such great heights Come down now they'll say But everything looks perfect from far away Come down now but we'll stay I�
TROY: I dig this song.
VERONICA: Yeah, me too.
VERONICA: Here's a thought. If Tijuana was Logan's idea then stealing the car could've been the master plan.
TROY: It was more of a meeting of the minds, if you will.
VERONICA: Ah, so� what was on the menu for this night of grand debauchery?
TROY: Let's see. From, uh, eight to nine, we brainstormed on how to overthrow Kim Jong Il. From nine to ten, we deleted the records of the black voters of Florida. After that it was, uh, yeah it was all donkey shows.
VERONICA: So the usual?
TROY: Pretty much,
VERONICA: Anything else?
TROY: If you wanna ask something, you just ask.
VERONICA: OK. Did you meet anyone odd or were you followed? Did you see any suspicious activity?
TROY: How about all of the above and have you ever been to Tijuana?
VERONICA: I'm not looking for DNA samples. It's just the more information I have about the car, the better chances of you finding it.
TROY: I know. Sorry.

Cut to Veronica and Troy entering the offices of Beacon Corporation, providers of tracking recovery. Veronica approaches reception.

TROY: [Quietly] So you think they're going to turn the Beacon system on just 'cause we ask sweetly?
VERONICA: Well, we've tried everything else. Just� watch a master at work, all right? This is what I do.

There is no one attending at reception so Veronica walks behinds towards the office cubicles. She steps round into one staffed by a young man, Roger.

VERONICA: Hi, um, I'm the personal assistant to Lawrence Vandergraff. He's freaking out. He thinks his device is broken and he wants to run a diagnostic on his BMW. Here's the VIN number. Please tell me you can do this. Pretty please? Cherry on top?
ROGER: [Apologetically] I-It's not really procedure.
VERONICA: Well� can it be our little secret? I've worked for the guy for two weeks and he already thinks I'm a ditz.
ROGER: Uh, okay then. [Pointing to himself�] Super Roger to the rescue [�then to the computer].

Veronica smiles thankfully then turns and winks at Troy. As she turns back into Roger's cubicle, an older officious woman enters.

BEACON WOMAN: Roger, what are you doing?
ROGER: Um, ahh, a-a simple diagnostic. Uh, this young lady works for-
BEACON WOMAN: Has the car been reported stolen?
VERONICA: Wel-not exactly.
BEACON WOMAN: We never activate Beacon unless the car is reported stolen.
VERONICA: [Silently] Right.

Veronica nods her head and heads back to Troy. He drops his head.

TROY: [Silently and with a hand gesture] Smooth, Veronica.

Cut to Logan's car as it pulls up outside Luke's. Luke exits the car.

LUKE: Ok.
LOGAN: All right.
LUKE: Hey uh, that-that's great. Hey! Can you pick me up tomorrow?
LOGAN: Yeah.
LUKE: Good, good.

Logan drives off as Luke heads up the stairs towards the house. On his left an orange Hummer screeches to a halt.

HANK: Hey!

As Hank races out, Luke bolts. Hank chases him for a while and then gives up at a fence before a long drop.

HANK: You better run you punk bitch!

Cut to the High School. Logan is bent down at his locker, one of the lower ones. Veronica can be seen in the distance heading straight for him.

VERONICA: Time for a chat?
LOGAN: [Standing] Well. Think if hell froze over, maybe it'd be on the news.
VERONICA: I just wanna hear more about the steroids you bought last weekend.
LOGAN: You mean the steroids Luke bought. Wow! You suck at this Nancy Drew stuff. You should get a new hobby.
VERONICA: So you knew he was doing it.
LOGAN: [Smirks] You actually think that I would tell you anything? [On seeing Veronica's look behind him and turning to see that Troy is on his way over, back to Veronica] Hmm [with thumb/finger circle gesture], I guess we're done here, Officer. [Whistles] What's up, T?

Logan walks between them, stares hard at Veronica and then walks away, football in hand.

TROY: Hey, gorgeous. That guy bothering you?
VERONICA: What guy?

They kiss and Troy puts his arm around her with Veronica holding onto his hand and they walk down the corridor together. Cut to the Mars' apartment. Rebecca is looking in the bottom cupboards. Backup is helping.

REBECCA: All right. Where is your sifter?

Veronica has just entered.

VERONICA: I don't think we have one.
REBECCA: [Startled] Oh, hi! Um�

Rebecca extricates herself from the cupboards and stands. Veronica puts her bag on the counter as Rebecca wipes her hands. Backup jumps up on Rebecca. She laughs.

VERONICA: [Abruptly] You didn't give Backup human food, did you?
REBECCA: Oh no, no, no. I just found his happy spot, that's all. So, um, another case of bad timing. Your dad went out for groceries 'cause I'm making dinner for both of you tonight. So, uh, how was your day?
VERONICA: [Coldly] Fine. How was yours?
REBECCA: It was excellent, thank you. I know you guys like Italian food so I am making fettuccine and for desert� guess.
VERONICA: No idea.
REBECCA: Waffles and ice cream. That's your favourite, right? I put this-this sauce on top of vanilla ice cream on the burner�

Rebecca's voice fades as Veronica flashes back to her mother, in pyjamas, in a different kitchen. There is a waffle iron on the counter behind her and an opened carton of eggs.

LIANNE: So. When are we gonna cook for your boy?
VERONICA: We're Mars women. Shouldn't we play to our strengths? And who says there's a new boy?
LIANNE: Don't even try that. No, wait a minute. Let me guess. Um� Garret Fisher? Kenny Houseman?
VERONICA: [Increasingly offended] Have we met?
LIANNE: [Relieved] Thank you. Um� Travis Kittlemeyer.
VERONICA: [Knowingly] Ooh, I think he'd rather be dating Kenny Houseman.
LIANNE: OK. Um, then, Boris-
VERONICA: OK! It's Duncan Kane.

Lianne's cheery moods evaporates abruptly, replaced by one of concern and/or shock, as a warning tone emits from the waffle iron.

VERONICA: [Sensing her mother's reaction] The waffle's burning.

Lianne opens the iron on the charred waffle. A sound of something breaking brings Veronica back to the present.

REBECCA: Oh! [Bending to pick up a broken cup] Oh, god, I'm so sorry. It just slipped out of my hands.
VERONICA: [Joining her] It's all right.

Keith enters with a bag of groceries.

KEITH: Hey, how's it going in here?
REBECCA: Look at this. I'm a klutz.
KEITH: Ah, it was ancient anyway. Don't even worry about it.
VERONICA: I really appreciate you doing this, but I actually can't stay for dinner.
REBECCA: Really?
KEITH: [Sceptical] Why not?
VERONICA: I� told a friend I'd meet him at the Sac-n-Pac. It's a school project.
REBECCA: [Disappointed] Oh well, I-I'll ask first next time. Make sure you're available.
VERONICA: Thanks for cooking. I'll try the pasta when I get home.
KEITH: [Pointedly] Which won't be too late.
VERONICA: Have a good night.

Veronica exits. Cut to a breakers yard. A bike comes into the yard and one of the men heads over to meet it.

WEEVIL: [Offscreen] Angel! How's business?

Veronica and Weevil come into view as Angel and Weevil high five and hug.

ANGEL: [In Spanish, translation by subtitle] Have you found the Lexus that I asked you about?

Weevil nods then turns his head to Veronica.

WEEVIL: This is Veronica. She's the girl that got me out of juvie. I told you about her. Look, she's looking for a car. A green BMW 740i. It should've came through here a couple of days ago.
ANGEL: [In Spanish, translation by subtitle] It came and went. We left it really cool. [Casting a glance at Veronica] Tell her that the client has the receipt and the registration in order, like all my clients. And I don't even remember his name.
WEEVIL: Yeah, I hear you.
ANGEL: [In Spanish, translation by subtitle] And nephew, don't bring people I don't know.
WEEVIL: All right.

They clasp hands and bump chests.

VERONICA: Did you ask him about the pi�ata?
WEEVIL: Oh, yeah. One more thing, uh. Did you happen to see a pi�ata?
ANGEL: [In Spanish, translation by subtitle] Mario took it. It's his daughter's birthday.
WEEVIL: Gracias, Tio. [To Veronica as they walk back to Weevil's bike] So the car w-
VERONICA: Was chopped. Your uncle won't say for who, but the papers are in order blah, blah, blah. Please tell me you know where Mario lives, because we need to get that pi�ata right away.

Weevil is impressed.

WEEVIL: Baby, I'll buy a pi�ata.
VERONICA: [Sweetly] Will you buy me a pi�ata full of steroids?

Cut to Weevil and Veronica on his bike, looking for Mario's.

WEEVIL: I've only been here once.
VERONICA: [Pointing] Uh, maybe that one. Where the balloons are?

Weevil heads for it and stops outside a garden where a children's party is in motion. A child is banging on the pi�ata.

VERONICA: Yeah, this has to be it.

Veronica races off the bike.

VERONICA: Stop, stop.

Just as she reaches the child, the pi�ata splits and spills its contents to the ground. The children scamper to collect the small sweets in wrappers. Veronica watches, stunned and confused, then leaves as the mothers chatter in Spanish about her behaviour.

VERONICA: [To the mothers as she goes] Sorry, sorry.

Cut to the inside of the girls' restroom. The door crashes open as Veronica forcefully pulls Luke into the room. She flings him to the wall and checks that the cubicles are empty.

LUKE: Gee! Am I in trouble? What? God!
VERONICA: We need to talk.
LUKE: All right. But does it have to be next to the feminine hygiene machine?
VERONICA: Yeah. Get over it. Look, I found the pi�ata and it is not full of steroids. You're out of options. If you want Ziggy off your back, you're going to have to buy him off.
LUKE: Veronica, you don't understand. If I go to him without any steroids, cash or no cash, he going to hurt me. Bad
VERONICA: Well, you let me worry about that. You worry about getting the money.
LUKE: Yeah, how? What do you think I've got e-eight grand stashed away in my other wallet?
VERONICA: [Angrily] Figure it out!

Veronica storms out of the restroom into the hall, thinking hard. As she looks up, she sees the door to the school administration office. There is a poster on it that says: All visitors must check in inside. She pauses and flashes back to her mother and herself exiting that office. Lianne is gripping Veronica's arm, leading her.

VERONICA: Mom, what are you doing here? Where are we going?
LIANNE: Ooh, I just thought it would be nice to spend some time together. I thought we could go visit Aunt Sheryl.
VERONICA: In Palm Springs? Mom, I can't go to Palm Springs. I have a history test next period and [pulling up to a stop] a Spanish project due.
LIANNE: Honey, please. Don't make this hard. [Whispers] Just come with me, okay?
VERONICA VOICEOVER: [As we return to Veronica in the hall] Three days later she was gone. At the time I thought it was just one more on the growing list of odd things my mom was doing. I chalked her nerves up to the vodka. But now I think she really was scared.

Cut to Veronica's room. The music is Santana's "Put Your Lights On" with Everlast. Veronica is putting cell phones in envelopes.

VERONICA VOICEOVER: People rarely cut all their ties, even when they try. If she's out there and these untraceable, disposable cell phones I'm sending to Mom's closest friends and family reach her, maybe she'll realise it's safe for her to call me. It's my version of a message in a bottle.

Veronica pauses her activity when she hears the front door of the apartment. She walks out slowly towards her father, who has just come in.

SONG: Hey now, all you sinners�
VERONICA: One more hour and this might actually constitute a walk of shame.
SONG: �Put your lights on, put your lights on�
KEITH: Let's say I'm gonna play the dad card and go to bed. That all right?
SONG: �Hey now�
VERONICA: Actually I need your help.
KEITH: What's up?
SONG: �all you lovers Put your lights on, put your lights on�
VERONICA: Troy got his dad's car stolen on his way back from Tijuana and we're trying to find it before his dad gets back so he's not shipped off to boarding school in Albuquerque.
SONG: Hey now, all you killers�
KEITH: Hmm. He's important to you, isn't he?
VERONICA: Yes, he is.
SONG: �Put your lights on, put your lights on�
VERONICA: And I need you to do some of that voodoo that you do so well.

Keith laughs tiredly.

SONG: �Hey now, all you children�
KEITH: I'll be nice to your boyfriend if you be nice to my girlfriend.
SONG: �Leave your lights on�
KEITH: Veronica?
SONG: �you better leave your lights on�
VERONICA: Deal.
KEITH: Good morning.
SONG: �La ill aha, we fade away.
VERONICA: Good night.

Both go to their rooms. Cut to Beacon Corporation. Keith marches into the cubicle of Beacon Woman as she enjoys her salad at her desk.

BEACON WOMAN: Can I help you?
KEITH: James Anderson, head of security for LT Vandergraff.
BEACON WOMAN: Sorry, I'm not sure I-
KEITH: Do you know who Mr Vandergraff is? You will when you're named in the lawsuit he files against your employer. Now, I know you value him as a client. He really values this car, [passing over a card] so we need to run a drill. You look like a smart lady. Do yourself a favour and turn his system on now.

She does. Keith smiles.

LUKE: [Offscreen] This is insane.

Cut to Neptune High School where Luke is sat in front of a computer screen. Veroncia sits next to him leafing through a notebook.

LUKE: I mean, two thousand bucks with four bids? These people have no idea what a Barry Bonds' ball's worth.
VERONICA: No, it's classic bidding strategy. They wait 'til the end of the auction. Try hitting refresh.
LUKE: [Unhappily] Classic bidding.
VERONICA: See, there you go. Twenty-eight hundred. We're almost there.
LUKE: No, we're not almost there. [Snorts with disgust] I-I-I can't do this. I mean, you have no idea what I went through to get this ball. You have no idea what it's going to be worth when he retires,
VERONICA: [Patiently, with gestures] Luke. A ball or your life. You do the math. [Losing her patience] It's a ball!
LUKE: Yeah, it-

Luke slaps his hand on the desk. Cut to Troy and Veronica outside under a tree.
.
TROY: What are you doing after school? Wanna come over and play detective?
VERONICA: How are you so laid back about all this? I mean, if we don't find this car, we're done. This. Over. Does that not scare you?
TROY: Yes, it does. I mean it scares the hell out of me.
VERONICA: Then why do you seem so-
TROY: Let's� Let's just say that you've been told you have 72 hours to live. How do you spend them? You can dig through medical texts looking for a miracle cure or you can make those 72 hours the best three days of your life. And I choose sexy fun time.
VERONICA: Well, I choose a miracle cure.

Wallace wanders over.

WALLACE: I don't get something. Why are your parents sending off to prison school in Albuquerque? Seriously. What's wrong with a good old-fashioned grounding?
TROY: I'll get them to call you. Get some parenting advice.
WALLACE: Happy to help.

Wallace leaves as Troy and Veronica stare at each other.

MS DENT: [Offscreen] Remember.

Cut to the journalism classroom.

MS DENT: Start with light, easy questions first. Let your subject get comfortable.

Veronica and a snooty looking brunette, Ashley Banks, sit facing each other.

ASHLEY: So, Ms Mars. How do you respond to the rumours that your boyfriend hooked up with strippers in Tijuana last weekend?
VERONICA: Ms Banks. Have you decided which parent you're going to live with after the divorce? And if I may, a follow up. Can you believe your father's choice in mistresses?

Ms Banks is stung.

MS DENT: [Offscreen] Veronica, I need to speak with you after class, please.

Cut to later.

MS DENT: You look ready for a fight.
VERONICA: I get that a lot. I guess it's just my usual expression.
MS DENT: [Sighs heavily] How do you think Ashley's going to sleep tonight?
VERONICA: I didn't tell her anything she didn't already know� deep down.
MS DENT: Maybe. But sometimes the lies we let ourselves believe are for our own good. [Getting to her feet as Veronica digests this] You coming?
VERONICA: Uh, in a minute. Research.
VERONICA VOICEOVER: [Heading for the computers] Poor Ms Dent. She can't see the big picture yet. Love is an investment. Information is insurance. With someone whose heart has already been crushed, I say you can't be too careful.

Veronica pulls up Prying Eyez Dotcom. She logs on and goes to the Background Check page. Cut to later at Mars Investigations. Veronica walks into Keith's office with a hint of trepidation. She walks into Keith's office.

KEITH: Hey, there you are. I wanted to ask you a favour. I know you got something planned for my birthday, but I was, you know, hoping that it would be, uh, fine if, you know, before we went to do whatever you got cooked up that we go to Rebecca's house and have her cook us dinner, because she's a great cook.
VERONICA: [Sombrely, placing the file on his desk] I think you should look at that.

Veronica turns away and walks slowly back to the desk in the outer office. Keith opens the file and examines it. Veronica looks over at him.

VERONICA: Did you know she was still married?
KEITH: I did. I'm still married, Veronica.
VERONICA: And that she was arrested for passing bad cheques?

Keith rises from his desk and walks into the outer office.

KEITH: When she was 21. [Holding out the print from Prying Eyez] What were you thinking, Veronica? I'm your father. What made you think you had the right to do something like this?
VERONICA: What are you talking about, have the right? This-this is what we do. This is how we survive. I was trying to protect you.
KEITH: [Angry] Protect me? I'm an adult, Veronica!

Keith drops the printout onto Veronica's desk and heads back into his own office.

VERONICA: You� have let her into our life like it's no big deal!
KEITH: [From behind his desk] Oh, it's a big deal. It's a huge deal. [Heading back towards Veronica] Makes me feel good about myself. Wanted in a way that I haven't in a long time. It makes me wake up with a smile on my face. And we didn't ignore your feelings. We tried to make you feel comfortable but you chose to be snotty.

Keith heads back to his desk again. Veronica follows.

VERONICA: Mom is still out there somewhere. Do you even care if she ever comes back?
KEITH: You didn't care until I started dating. You've been hard on your mom for months.
VERONICA: [With increasingly distress] You can find anybody! If she were a criminal, you'd make a couple grand tracking her down and you'd have her back in a week.
KEITH: Well, maybe I don't care to find her. Have you ever considered that?

Veronica is stunned into silence by that.

KEITH: And here. [Taking out a card and heading towards her desk] I've turned your boyfriend's security system on. [Slapping it down on her desk] There's the code.

Veronica slowly follows him out. Keith spins round and enters his office, closing the door very firmly behind him. Veronica sits at her desk and leans her head into her hands, sobbing quietly. She sniffs, wipes a tear and picks up her pen. But she's still too upset and throws it aside, returning her head to her hands as she cries.

TROY: [Offscreen] Sure you're all right?

Cut to Troy and Veronica, late, in her car. Veronica has a handheld tracker which is beeping.

VERONICA: Would you stop asking me that? I need to concentrate. The signal is weaving all over the place. It's weird.
TROY: You think they know that we're on to them.
VERONICA: Maybe, but� it looks like it's going in between buildings. I don't get it.

The car pulls up in an empty street. They get out of the car.

VERONICA: It says this is the street. Seems like an unlikely place to hide a stolen car, here in mansion land.
TROY: You think it's in a garage?
VERONICA: No, the signal's still moving all around. It's-it's right on top of us.

They look ahead. There is a whine and there appears a yellow lab with the tracking device attached to its collar.

TROY: Please tell me that a dog is not supposed to be the BMW.
VERONICA: You think your dad'll notice?

Troy gives her a look.

TROY: Yeah.

Cut to the Mars' apartment. It is morning. Keith is in the kitchen, pondering. He hears Veronica as she comes into the kitchen.

KEITH: [Softly] You want some breakfast?
VERONICA: No thanks, I'm just going to grab an apple.

Keith is staring at something on the counter behind Veronica. She turns and looks behind her. It is a file marked with Troy's name. She picks it up.

KEITH: That's for you. It's everything you may or may not want to know about Troy. You can open it, you can throw it out. It's your choice.

Keith walks away. Veronica stares after him for a moment, then looks down at the file in her hands. Cut to the coffee shop where Keith first met Rebecca out of school. They are sitting alone on a bench against the window wall. Rebecca has one arm around Keith. Her other hand plays with Keith's on the table. She recognises that Keith is struggling with something and watches him intently. She brings her arm from around his back, leaving her wrist resting on his shoulder.

KEITH: [Sadly] I just don't know how to say this.

Keith sighs heavily. Rebecca looks up, recognising what is coming. She lets go of Keith's hand and clasps her own together, her forearm still resting on his shoulder.

REBECCA: Keith, just pull the band-aid off. [She expels her breath in a nervous and soft laugh] The furrowed brow and the-the pauses are killing me.
KEITH: I can't see you anymore.
REBECCA: [Long pause] OK.

Rebecca backs off a little, taking her arm from his shoulder.

KEITH: I can't do this to Veronica. She's not ready to see me dating yet. I'm� sorry. [Pause] I'm sorry, but she's having a really hard time.
REBECCA: Can you do me a favour?
KEITH: Of course.
REBECCA: Can you just tell me it's a-it's another reason like, like a crappy one? Your being a good father isn't really something I can bitch about to my girlfriends over margaritas.

Keith cups Rebecca's head and draws her to him. Cut to Neptune High. Veronica is waiting outside the lockers in an empty hallway.

TROY: Hey sexy. Give me a kiss, make all my troubles disappear?
VERONICA: All your troubles? That would take a lot of kissing. [As Troy opens his locker] I'm just glad we weren't dating when you were kicked out of those two schools for drug possession and trafficking, my lips would've fallen off.
TROY: A-huh. Well good morning to you, too.
VERONICA: Although, back then, Shauna was doing most of the kissing, wasn't she? You remember Shauna, don't you? You were kicked out of Pembrooke in Connecticut with her for marijuana possession and then out of St. Mary's in Boston. You crazy kids never learn. Yet now I'm supposed to believe that you knew nothing about Luke picking up steroids in TJ?
TROY: What are you talking about, steroids?
VERONICA: [Wagging her finger] Don't even-
TROY: Look, look, I don't know anything about Luke and steroids. Yeah, I got busted in Boston with some dope and big deal.
VERONICA: You got busted for drug possession and trafficking!
TROY: Yeah, so, that was two years before we even met. What does that have to do with us now?
VERONICA: Because you never told me about it!
TROY: Maybe I would've. You ever think of that? Maybe after I'd known you for more than a month, I'd tell you my deep dark secrets. Or is that too much of a character flaw? Waiting for the girl to like you before you tell her the things you're not so proud of? I don't have to tell you that. You're Veronica Mars. You know everything.

Troy shakes his head and turns and walks away. Veronica stares uncertainly after him. From behind her, Luke rounds the corner. He is holding an envelope.

LUKE: Hey. I got it all. Eight grand. And a little slice of my soul.
VERONICA: [Crossly] Woe is you.

Veronica snatches the envelope and trounces off. Luke extends his hands in a 'What did I do?' gesture and follows. Cut to Veronica and Backup climbing some stairs.

HANK: [Offscreen] � about Saturday night�

Veronica reaches the top and enters Zig Zag's Club, the gym where Luke was, uh, worked out. Hank is on his cell.

HANK: �I'm looking forward to seeing you again at Brighton�
VERONICA: Hey.
HANK: [To his caller] I'll, uh, talk to you later, all right.

Hank shuts down the cell and looks up at Veronica.

VERONICA: Is that Hummer downstairs with the Z-Meister plates yours?
HANK: Abso-damn-lutely.
VERONICA: Wow. Cool, I guessed right.
HANK: So, um... you here to get pumped?
VERONICA: Not exactly. I'm here to settle Luke's account.

Hank abruptly changes from flirt to bully as he stands.

HANK: Why don't we step in my office?

Backup barks.

VERONICA: That's okay. I'd rather talk out here.
HANK: Well, I wouldn't.
VERONICA: [On Backup's growl] Wah, he would.

Backup barks a couple times more to reinforce the point.

HANK: You know, darling, unless you're blind, you're gonna have to take your doggie outside.
VERONICA: You can try explaining that to him because he never listens to me.

Veronica's cell rings.

HANK: You don't understand-
VERONICA: Hold on one sec.

Veronica holds out her cell, indicating that she is taking the call. She takes the opportunity to take a picture of Hank before answering.

VERONICA: Yeah? [Listens] Oh, hey Wallace. Not much, you?

Hank glares at Veronica and, on Backup's bark, at the dog.

VERONICA: No, not at all. No. Piece of cake. [Pauses] Yeah, thanks.

She smiles at Hank as she terminates the call. She reaches into the bag and pulls out the envelope she took from Luke.

VERONICA: [Handing Hank the envelope] Here's the eight grand you fronted Luke. You two are square now.
HANK: [Taking the envelope and examining the contents] Well, I'm gonna take the eight grand, but we ain't square, you see, the little bitch let me down and I'm gonna have to make him pay.

Veronica nods.

VERONICA: Remember this moment. 'Cause you're gonna regret it. Toodles.

Veronica heads back to the stairs, dragging Backup behind her. Hank stares after her, malevolently. Cut to Veronica's cell and the picture she has taken of Hank. The cell closes and the camera moves to the picture loading on the laptop screen. Veronica puts down the phone and hits the keyboard. The screen indicates the 12jpg file of the picture is printing. Veronica readies a pen as she waits for the printer to disgorge a black and white print of Hank on Mars Investigations headed paper. She writes something on the space below the photo and then places it in the fax. She punches in a number and it starts to roll through. Cut to a driveway. Troy and an older man walk towards a waiting taxi.

TROY: I can do better, I swear, just give me another chance.
TROY'S DAD: You've used up all your chances. You gotta learn discipline and respect.
TROY: [Plaintively] Dad, please. I'm sorry, I�
TROY'S DAD: [Implacable] It's too late for apologies, Troy. You've made your bed.

He walks away leaving Troy staring after him. Troy sighs in resignation.

TROY: Huh, yeah.

He turns and heads for the taxi. Cut to a lopsided chocolate cake with a single candle in the shape of a question mark in the centre.

KEITH: [Offscreen] Wow, that's some cake.

The camera pulls back to reveal Keith and Veronica sitting at the kitchen counter in their apartment.

VERONICA: Isn't it, though?
KEITH: I love it. Ever notice how everything you make just� tends to lean a little to the left?
VERONICA: [Cocking her head to check, then, confidently] I do that on purpose.

Keith laughs as Veronica hands out the cutlery.

KEITH: What time is Rebecca coming?
KEITH: She's not.
VERONICA: [Surprised] Oh. I-I already cancelled the birthday surprise. I was gonna take you to see Santana at the Bowl.
KEITH: I'm not seeing her anymore.

Keith lets out a big sigh, then picks up his fork.

VERONICA: Dad, you don't have- [Pauses] Sorry. I obviously know nothing about relationships.
KEITH: But you can bake and that's important.
VERONICA: [Guiltily] It's your birthday. You should be happy.
KEITH: And what better way to spend it?
VERONICA: No, I- you should-
KEITH: I should�
VERONICA: �be-
KEITH: [Without pause] be able to do whatever I want because it's my birthday. I just wanna have a piece of cake with my daughter and that's all I want.
VERONICA: [Lighting the candle] Well, happy birthday, Pop.
KEITH: Thanks, kid.
VERONICA: Don't forget to make a wish.

Keith smile, closes his eyes for a moment, seriously contemplates the cake and leans forward to blow out the candle. Veronica mimics him.

VERONICA: [Laughing and picking up the knife to cut the cake] Good one.

To the opening strains of "The New Kid" by Old 97's, cut to the USA Border Grille & Diner. Troy's taxi has already pulled up and as Troy gets out, the driver takes his case from the boot.

SONG: The new kid, he's got money The money I deserve�
TROY: [Getting some cash out of his pocket] Let's, uh, keep this between us, all right?

Troy slaps the money into the driver's hand and takes his case.

SONG: He's got the goods but he's not Good for his word�

Troy enters the restroom of the diner. He removes a package from a vent in the ceiling.

SONG: I should be rolling in it�

Troy gets into the retooled BMW and drives off. He's feeling pretty smug.

SONG: I've been a working stiff As for the justice No one knows where it went. The new kid he's got my girl�

Troy's cell rings. He grabs it as he drives.

SONG: The girl I used to have He's got the looks you know�
TROY: Hello.
SONG: Got them from his dad�
SHAUNA: Hey baby, it's Shauna.
TROY: Can you feel the heat yet?
SONG: I should be kissing that girl�
TROY: I am getting so close, baby, your panties ought to burst into flames any minute now.
SONG: We should be so in love There is no justice�
SHAUNA: Troy, what's with this girl calling me? You gave her my number?
SONG: There's just dark stars above�
TROY: Oh, whoa. What girl?
SHAUNA: Some girl named Veronica.
SONG: I'm gonna toil away Until my judgement day�
TROY: [Disturbed] Uh, Y-you didn't tell her you'd be seeing me soon, did you?
SONG: I will be rewarded for�
SHAUNA: She caught me off guard. What was I sup-
SONG: The good things I did�

Troy cuts Shauna off and grabs and rips open the package in something of a panic.

SONG: Believe me every year� There is another one here

Candies spill out of the package together with a note. Troy grabs the note and sets it against the steering wheel to read it.

SONG: Don't you see, I used to be the new kid.
VERONICA VOICEOVER: Sorry we didn't get a chance to say goodbye, just wanted to wish you good luck at your new school and leave you something to remember me by. It took me a while to figure out where you stashed the steroids, but there was only one place you were alone, right? In case you're wondering, the former contents of the package are somewhere between my toilet and the Pacific Ocean. Say hi to Shauna for me. She sounds like a keeper.
TROY: [Hitting the steering wheel] Damn it! [And again] Damn it! [And again] Damn it!

Troy hangs his head and bangs the steering wheel yet again. Cut to the border customs sign advising declaration of all articles acquired outside the US. The various vendors show off their wares to the waiting vehicles, one of which is Hank's Hummer. The light turns from red to green and Hank pulls forward. He is observed by a customs officer from inside his booth who glances at Veronica's fax of Hank's picture and her message: Hank "Ziggy" Zigman. Orange hummer - license plate: Z-Meister. He rips it from the board and approaches Hank.

OFFICER: Mr Zigman! [Holding up the fax] You wanna go ahead and turn over your contraband?

Hank just stares at the fax and at the officer.

OFFICER: Step out of the car please.

Hank gives a big sigh and drops his head, remembering the moment. Cut to Veronica. She is lying on her bed, eyes closed, listening to "Such Great Heights" by the Postal Service through headphones from a portable player resting on her stomach. She doesn't realise that one of the small phones like the ones she mailed out is vibrating on her desk. It stops vibrating and a voice can be heard.

LIANNE: Hello sweetheart.

Cut to Lianne Mars, now with shorter hair, standing with her back against the wall of what looks like a sports stadium entry area.

LIANNE: First of all, I miss you� so much. More than you could possibly imagine. You know what? I did get one of your letters, but I won't tell you which one because I don't want you to try and find me. Veronica, you listen to me. I know you have a million questions but everything will make sense when the time is right, I promise.

Cut back to the oblivious Veronica, barely nodding her head to the music.

LIANNE: [Offscreen] I'll be in touch soon. Trust me, okay? I love you.
SONG: They will see us waving from such great heights� LIANNE: [Offscreen] And could you tell your father I said happy birthday?
SONG: 'Come down now', they'll say But everything looks perfect from far away 'Come down�

Fade. End.

Ecrit par estel6317

Kikavu ?

Au total, 115 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

ebjlyon 
25.07.2019 vers 17h

bibifanser 
13.05.2019 vers 21h

LILI62100 
08.04.2019 vers 20h

Morganegb 
10.02.2019 vers 18h

Aloha81 
29.07.2018 vers 16h

friends76 
11.07.2018 vers 12h

Vu sur BetaSeries

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

labelette  (06.03.2018 à 19:57)

Je me souviens que la première fois que je l'ai vu (quand VM passait sur M6, c'est-à-dire en 2007... Oui, ça date !), je me suis dit que je m'étais fait avoir sur toute la ligne par Troy. Je le trouvais sympa, attachant, bref, j'étais dégoûtée lorsque j'ai découvert sa vraie nature (aussi bien pour Veronica qui semblait bien avec lui, que pour moi qui n'avais pas senti le truc venir).

Ce qui m'a marqué dans cet épisode:

Lianne: L'épisode précédent faisait la part belle aux flash-backs et aux 4 fantastiques, cette fois-ci on a droit à Lianne. Ces scènes sont vraiment sympas car on découvre ainsi la Veronica d'avant. Et on se rend compte aussi que sa mère n'est peut-être paS partie pour de mauvaises raisons.

Cadeau d'anniversaire: Veronica qui cherche un cadeau d'anniversaire à offrir à son père, ça me rappelle étrangement quelque chose. A chaque fois, pour l'anniversaire de mon père, c'est pareil, je galère. Heureusement que j'ai la chance d'avoir une soeur qui a toujours des idées géniales!

Scène Veronica/Wallace à MI: leurs échanges sont vraiment géniaux et leurs références aussi. Qui ne connait pas Fred, Daphné et Sammy?

Réaction de Veronica quand elle apprend pour Rebecca: je trouve la réaction de Veronica très puérile. Son père a le droit de refaire sa vie après tout! C'est peut-être un peu trop tôt pour elle, mais en même temps, ils ne s'installaient pas encore ensemble! On voit que Keith tient énormément à sa fille car il sacrifie sa relation pour ne pas la blesser. J'espère au moins qu'elle se rend compte de son attitude! Je préférais quand Keith ne cédait pas à sa fille et qu'il lui répondait "I'll be nice to your boyfriend when you'll be nice to my girlfriend".

La phrase culte: je ne sais plus qui a dit ça (Troy je crois), mais ça résume tellement Veronica: "you're Veronica Mars, you know everything". Je suis assez d'accord avec lui, dans le sens où Veronica pense toujours tout savoir. Ce n'est pas parce qu'on sait ce que quelqu'un a fait (ou n'a pas fait) que l'on connait ses motivations.

Tête de Troy: j'ai adoré la tête que Troy a fait à la fin de l'épisode, quand il s'est rendu compte qu'il s4était fait avoir par Veronica. N'empêche, on peut dire tout ce qu'on veut sur elle, elle est fortiche la miss Mars! 

Les musiques: enfin, les musiques me font quelque chose! C'est bizarre, mais je pensais que dès le départ, ce qui m'avait marqué dans VM notamment, c'était les musiques. Peut-être que finalement ce n'était pas dès le départ (hormis pour le générique)§

Ce que je n'ai pas aimé: décidément, les scènes extérieures en voiture sont vraiment mal tournées. Lorsque Veronica et Troy sont ensemble dans la voiture et que Veronica conduit, cela fait vraiment faux. On dirait que cela a été tourné dans les années 70 ou au début des années 80. A part ce petit détail, j'ai beaucoup aimé l'épisode!

Contributeurs

Merci aux 6 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

HypnoCup

Quel est ton personnage préféré ?

Clique ici pour voter

Ne manque pas...

Hypnoweb fête les 3 ans des HypnoCards, tentez de gagner votre carte préférée !
Les HypnoCards ont 3 ans | Misez !

Vote pour l'HypnoCup 2020!
Voter! | Teaser Youtube

HypnoChannel fête la Saint Valentin avec un bouquet de vidéos !
Notre cadeau | Un bouquet de vidéos !

Activité récente
Actualités
Veronica Mars en lice pour l'HypnoCard de l'année !

Veronica Mars en lice pour l'HypnoCard de l'année !
Souvenez-vous, en octobre, l'HypnoCard Shippers Veronica Mars (qui représente Veronica et Logan) a...

Un nouveau rôle d'Hannah pour Jessy Shram

Un nouveau rôle d'Hannah pour Jessy Shram
Après avoir incarné Hannah Griffith (fille du chirurgien esthétique et petite-amie de Logan dans la...

La voix de Kristen Bell

La voix de Kristen Bell
Sur ce quartier, quand on évoque Kristen Bell, c'est souvent pour parler de son rôle de Veronica...

Nouveau Sondage

Nouveau Sondage
Voilà voilà, après un moment sans sondage il était temps de remettre le couvert. Je vous propose de...

Sondage sur Karen Sisco

Sondage sur Karen Sisco
Sur une idée de Elyxir, le quartier Karen Sisco vous propose un nouveau sondage et Veronica Mars...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
Téléchargement
HypnoRooms

SeySey, Hier à 10:05

Bonjour, à l'occasion du retour de la série, le quartier Outlander fait peau neuve! Venez y jeter un œil Merci serie² !!!

ophjus, Hier à 15:43

Sur The Bold Type, les Awards Catégorie 6 sont là ^^

choup37, Hier à 19:35

Nouveau sondage et nouvel épisode virtuel sur Kaamelott! On attend vos votes et vos avis

ophjus, Aujourd'hui à 09:30

Pour bien commencer la semaine venez admirer le nouveau design de The Bold Type !

SeySey, Aujourd'hui à 11:00

Bonjour, nouveau design mais aussi sondage sur le quartier Outlander, pas besoin de connaître la série! J'attends vos avis & votes

Viens chatter !

Change tes préférences pour afficher la barre HypnoChat sur les pages du site

Retrouvez la chaine Hypnoweb.net
sur Blasting News